Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 550 Barchetta Pininfarina po servisu za 1,8 milionu stále čeká na prvního řádného majitele

Marek Bednář
Diskuze (0)

Jak je možné, že vůz z roku 2001 dosud neměl svého prvního řádného majitele? Těch dvaadvacet let strávil v majetku prodejny luxusních aut v Singapuru, která ho teď prodává v aukci. Vůz má ceněný certifikát Ferrari Classiche, jehož získání předcházel rok trvající servis za téměř 75 tisíc eur.

Když se v roce 1996 představilo Ferrari 550 Maranello, znamenalo pro automobilku návrat ke grand tourerům s dvanáctiválcem uloženým vpředu po třiadvaceti letech. O další čtyři roky později však čekalo karosárnu Pininfarina, která s automobilkou dlouhé roky spolupracovala, 70. výročí. Kromě modelu Pininfarina Rossa, který se představil v dubnu roku 2000 a zůstal ve formě konceptu, vznikla ještě jedna připomínka tohoto výročí – model 550 Barchetta Pininfarina.

Na první pohled vypadá prostě jako maranello bez střechy, ale změn je mnohem více. Má velké ochranné oblouky za sedačkami a více skloněné čelní sklo pro lepší aerodynamiku, stejně jako delší záď kvůli lepším vizuálním proporcím.

Hlavně, „bez střechy“ tu má doslovný význam – vůz nedostal žádnou skládací střechu, byl prostě otevřený a hotovo. Jediné, co mohli zákazníci v případě deště použít, byla plátěná nasazovací stříška, s níž ale vůz směl jet rychlostí jen 110 km/h, aby neodletěla. Bez ní byla maximálka 300 km/h.

Video se připravuje ...

Model 550 Barchetta Pininfarina – se jménem karosárny v názvu pro lepší připomenutí onoho výročí – vznikl v 448 exemplářích. To by ho nečinilo až tak vzácným ve společnosti aut, kterých vznikly třeba jen desítky kusů, ale ten, který bude zkraje listopadu v Londýně prodávat aukční dům RM Sotheby’s, je jeden z pouhých 48 vyrobených s pravostranným řízením.

Navíc nikdy neměl skutečného majitele. V roce 2001 byl jako nový doručen singapurskému dealerství Hong Seh Motors, které ho nikdy neprodalo žádnému zákazníkovi. I díky tomu je na odometru dnes pouhých 220 kilometrů.

V období mezi květnem 2022 a květnem 2023 byl vůz zpátky „doma“ v Maranellu, kde procházel důkladným servisem přímo od automobilky, a to ve snaze získat pro něj certifikát Ferrari Classiche. Automobilka vůz prošla do posledního šroubku a cokoliv bylo třeba, opravila.

Nové tak je rozvodové ústrojí motoru, brzdy včetně kapaliny, hadic a čidel ABS, všechny řemeny, všechny náplně včetně té v klimatizaci, palivová nádrž dostala proplach a nová čerpadla, také je tu nový alarm, protože ten původní byl rozbitý, kola prošla renovací a dostala nové obutí a v interiéru mají tlačítka nový povrch, neboť ten starý se začal po letech rozpadat a byl lepkavý.

Všechno to přišlo na 74.680 eur, tedy zhruba 1,83 milionu korun, a navíc k mechanickému „občerstvení“ dostane nový – ve skutečnosti tedy první – majitel tohoto vozu ceněný certifikát Ferrari Classiche. Podle odhadu aukčního domu bude za vůz muset zaplatit 280-350 tisíc liber, tedy asi 7,97-9,96 milionu korun.

Marek Bednář
Diskuze (0)

Doporučujeme