Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 550 Barchetta Pininfarina po servisu za 1,8 milionu stále čeká na prvního řádného majitele

Ferrari 550 Barchetta Pininfarina (2001)
Ferrari 550 Barchetta Pininfarina (2001)
Ferrari 550 Barchetta Pininfarina (2001)
Ferrari 550 Barchetta Pininfarina (2001)
39 Fotogalerie
Marek Bednář
Diskuze (0)

Jak je možné, že vůz z roku 2001 dosud neměl svého prvního řádného majitele? Těch dvaadvacet let strávil v majetku prodejny luxusních aut v Singapuru, která ho teď prodává v aukci. Vůz má ceněný certifikát Ferrari Classiche, jehož získání předcházel rok trvající servis za téměř 75 tisíc eur.

Když se v roce 1996 představilo Ferrari 550 Maranello, znamenalo pro automobilku návrat ke grand tourerům s dvanáctiválcem uloženým vpředu po třiadvaceti letech. O další čtyři roky později však čekalo karosárnu Pininfarina, která s automobilkou dlouhé roky spolupracovala, 70. výročí. Kromě modelu Pininfarina Rossa, který se představil v dubnu roku 2000 a zůstal ve formě konceptu, vznikla ještě jedna připomínka tohoto výročí – model 550 Barchetta Pininfarina.

Na první pohled vypadá prostě jako maranello bez střechy, ale změn je mnohem více. Má velké ochranné oblouky za sedačkami a více skloněné čelní sklo pro lepší aerodynamiku, stejně jako delší záď kvůli lepším vizuálním proporcím.

Hlavně, „bez střechy“ tu má doslovný význam – vůz nedostal žádnou skládací střechu, byl prostě otevřený a hotovo. Jediné, co mohli zákazníci v případě deště použít, byla plátěná nasazovací stříška, s níž ale vůz směl jet rychlostí jen 110 km/h, aby neodletěla. Bez ní byla maximálka 300 km/h.

Video placeholder
Ferrari 812 Competizione • Zdroj: Ferrari

Model 550 Barchetta Pininfarina – se jménem karosárny v názvu pro lepší připomenutí onoho výročí – vznikl v 448 exemplářích. To by ho nečinilo až tak vzácným ve společnosti aut, kterých vznikly třeba jen desítky kusů, ale ten, který bude zkraje listopadu v Londýně prodávat aukční dům RM Sotheby’s, je jeden z pouhých 48 vyrobených s pravostranným řízením.

Navíc nikdy neměl skutečného majitele. V roce 2001 byl jako nový doručen singapurskému dealerství Hong Seh Motors, které ho nikdy neprodalo žádnému zákazníkovi. I díky tomu je na odometru dnes pouhých 220 kilometrů.

V období mezi květnem 2022 a květnem 2023 byl vůz zpátky „doma“ v Maranellu, kde procházel důkladným servisem přímo od automobilky, a to ve snaze získat pro něj certifikát Ferrari Classiche. Automobilka vůz prošla do posledního šroubku a cokoliv bylo třeba, opravila.

Nové tak je rozvodové ústrojí motoru, brzdy včetně kapaliny, hadic a čidel ABS, všechny řemeny, všechny náplně včetně té v klimatizaci, palivová nádrž dostala proplach a nová čerpadla, také je tu nový alarm, protože ten původní byl rozbitý, kola prošla renovací a dostala nové obutí a v interiéru mají tlačítka nový povrch, neboť ten starý se začal po letech rozpadat a byl lepkavý.

Všechno to přišlo na 74.680 eur, tedy zhruba 1,83 milionu korun, a navíc k mechanickému „občerstvení“ dostane nový – ve skutečnosti tedy první – majitel tohoto vozu ceněný certifikát Ferrari Classiche. Podle odhadu aukčního domu bude za vůz muset zaplatit 280-350 tisíc liber, tedy asi 7,97-9,96 milionu korun.

Začít diskuzi