Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 550 Maranello se proměňuje v moderní Ferrari 250 GT SWB Breadvan

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 11. 1. 2019
24
1
Zobrazit náhledy (24)
Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 550 Maranello
Ferrari 550 Maranello se má stát základem pro moderní interpretaci slavného závodního vozu, ohromujícího dodnes svým designem.

Ferrari 550 Maranello z let 1996 až 2001 není ani dnes potřeba příliš představovat. Dvoumístné kupé s téměř 5,5litrovým vidlicovým dvanáctiválcem o výkonu 357 kW (485 k) představuje jeden ze zásadních modelů v historii své značky.

Ferrari 250 GT SWB Breadvan s třílitrovým vidlicovým dvanáctiválcem a nezaměnitelnými liniemi své karoserie, stojícími za přezdívkou „pekařská dodávka“, sice patří mezi nejvýraznější zástupce své značky, ale rozhodně není tak známé jako model 550 Maranello.

Není divu, když si svou největší slávu užilo v první polovině šedesátých let. Základem tohoto závodního vozu se stalo Ferrari 250 GT SWB z roku 1961, které Giotto Bizzarrini v roce 1962 přestavěl pro závodní tým Scuderia Serenissima.

Nová karoserie s extrémně nízkou přídí, rovnou střechou a strmě zakončenou zádí měla díky svým aerodynamickým vlastnostem přispět k dosažení lepších jízdních výkonů. To se skutečně povedlo a Ferrari 250 GT SWB Breadvan patřilo při svém prvním startu ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans v roce 1962 mezi špičku, ale muselo bohužel pro technickou poruchu odstoupit ze sedmého místa.

Neúspěch v Le Mans si tento vůz vynahradil řadou následujících úspěchů, z nichž lze zmínit například první místa ve třídě GT v Guards Trophy v Brands Hatch a závodě do vrchu Ollon-Villars v roce 1962. Aktivní závodní kariéra tohoto vozu pokračovala do roku 1965 a následně se v rámci závodů historických vozů znovu rozběhla již v roce 1973.

Ferrari 250 GT SWB Breadvan dodnes přitahuje pozornost liniemi své karoserie a londýnský Niels van Roij Design, který má mimo jiné na svém kontě i proměnu elektromobilu Tesla Model S ve stylové kombi, se jimi inspiroval při návrhu zakázkové karoserie pro Ferrari 550 Maranello.

Supersport z druhé poloviny devadesátých let je nyní ve fázi příprav na přestavbu, zatímco Niels van Roij Design ladí jeho finální podobu ve stylu Ferrari 250 GT SWB Breadvan. Podle aktuálních informací mají být všechny povrchové panely zcela nově navrženy a vyrobeny z hliníku. Niels van Roij Design hodlá o postupu celého projektu poskytovat pravidelné informace prostřednictvím sociálních sítí až do představení kompletně přestavěného vozu.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Bizzarrini...
kpt.Budha
| 11. 1. 2019
a já vždy myslel, že za tím stál Piero Drogo, když tohle auto bývá takto i označováno. A oni to kluci dělali zřejmě dohromady :-) Nicméně nádherný vůz (teda ten původní, ne ty skici nového)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku