Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 599XX: Závodní speciál s geny 599 GTB Fiorano (nové fotografie)

Diskuze (11)
Ferrari 599XX se sice oficiálně představil už na autosalonu v Ženevě, teprve nyní ale italský výrobce zveřejnil detailnější fotografie. Podobně jako u supersportu FXX, který byl odvozen od Ferrari Enzo, bude 599XX nekompromisní závodní verzí 599 GTB.

Srdcem vozu je stejný V12 o objemu šest litrů, který pohání silniční 599 GTB Fiorano. Úpravami ale prošel sací a výfukový trakt i spalovací komory a konstruktéři se zaměřili na snížení vnitřního tření motoru. Výsledkem je výkon 515 kW (700 koní) při 9000 min-1, kdy zasáhne omezovač otáček. Velká pozornost byla věnována také odlehčení motoru, takže například sací kanály jsou z karbonu.

Nově nastavená elektronika převodovky umožňuje přeřazení za pouhých 60 ms. Adaptivní podvozek je samozřejmostí, stejně jako "virtuální inženýr", informující prostřednictvím obrazovky v kabině o stavu jednotlivých komponentů vozu. Optimalizována byla také aerodynamika, takže kupé nyní generuje o 280 kg více přítlaku při rychlosti 200 km/h a 630 kg při 300 km/h. Přední část karoserie je zespodu zcela zakrytá a otvory pro odvětrávání motoru se přesunuly z blatníků na přední kapotu. Péče byla věnována i obtékání vzduchu při zatáčení, které usměrňují aktivní aerodynamické prvky.

Karoserie i podvozek využívají ve zvýšené míře kompozitních materiálů, karbonu a hliníku, kotouče jsou zhotoveny z karbonkeramického materiálu a destičky jsou vyrobeny z karbonu. 599XX je postaveno na slickách 29/67 R19 vpředu a 31/71 R19 vzadu, obutých na ráfky 19×11J, respektive 19×12J.

Ferrari 599XX je sice stavěné pro použití na okruhu, ale nebude startovat v žádných závodech. Konstruktéři proto nejsou omezováni pravidly FIA. 599XX slouží jako experimentální vozidlo, na kterém Ferrari zkouší nová technická řešení. Na firemním testovacím okruhu Fiorano se zatím podařilo dosáhnout času 1:17. Pro srovnání, 800koňové FXX zvládlo před dvěma lety stejný okruh za 1:16, 430 Scuderia za 1:24 a standardní 599 GTB Fiorano za 1:26.

Diskuze (11)
4. 5. 2009 16:02
Re: Milý Horways(i)!
Dovolím si nesouhlasit. Naživo mě to auto překvapilo dojmem kompaktnosti. Vypadá velmi "malé" a celkově uhlazené.
V portfoliu značky vedle supersportů i GT, které se tváří "neagresivně".
Avatar - Hammunasakra
2. 5. 2009 14:03
Re: Milý robsi167!
Myslím že to BEZ problémů lze u digi-fotografie "doladit" i teď (někomu se asi NEchtělo "pracovat" ;-) )
PS: My "rozumnější" - a ehm "zkušenější" - si (i proto :-) ) kupujeme Ferrari ZÁSADNĚ v jen v černé :yes:
Pěkný den :-)
Avatar - Hammunasakra
2. 5. 2009 14:00
Re: Milý Horways(i)!
NEberu :-)
PS: Ale to Maranello opravdu PRODÁ(vá)M (asi jsem prostě již trochu "jinde" ;-) ) - ono je na mne dnes už takové moc "uřvané" (ale stále jezdí "par excellence"! :yes:
Pěkný den ;-)
Avatar - Hammunasakra
2. 5. 2009 00:56
Re: Milý Horways(i)!
No jo, když to říkáte VY :-)
Takže: PRODÁM Ferrari Maranello, najeto přes 60.000 km, r.v. 1999, stav perfektní. Zn: Horways si mne v něm NEdokáže ani představit - "končím" ;-\
Pěkný den ;-) :-(
1. 5. 2009 19:25
fotky
zoberte prosim poriadneho fotografa ktory nebude mat ruzove ferrari