Ferrari 599XX: Závodní speciál s geny 599 GTB Fiorano (nové fotografie)
Srdcem vozu je stejný V12 o objemu šest litrů, který pohání silniční 599 GTB Fiorano. Úpravami ale prošel sací a výfukový trakt i spalovací komory a konstruktéři se zaměřili na snížení vnitřního tření motoru. Výsledkem je výkon 515 kW (700 koní) při 9000 min-1, kdy zasáhne omezovač otáček. Velká pozornost byla věnována také odlehčení motoru, takže například sací kanály jsou z karbonu.
Nově nastavená elektronika převodovky umožňuje přeřazení za pouhých 60 ms. Adaptivní podvozek je samozřejmostí, stejně jako "virtuální inženýr", informující prostřednictvím obrazovky v kabině o stavu jednotlivých komponentů vozu. Optimalizována byla také aerodynamika, takže kupé nyní generuje o 280 kg více přítlaku při rychlosti 200 km/h a 630 kg při 300 km/h. Přední část karoserie je zespodu zcela zakrytá a otvory pro odvětrávání motoru se přesunuly z blatníků na přední kapotu. Péče byla věnována i obtékání vzduchu při zatáčení, které usměrňují aktivní aerodynamické prvky.
Karoserie i podvozek využívají ve zvýšené míře kompozitních materiálů, karbonu a hliníku, kotouče jsou zhotoveny z karbonkeramického materiálu a destičky jsou vyrobeny z karbonu. 599XX je postaveno na slickách 29/67 R19 vpředu a 31/71 R19 vzadu, obutých na ráfky 19×11J, respektive 19×12J.
Ferrari 599XX je sice stavěné pro použití na okruhu, ale nebude startovat v žádných závodech. Konstruktéři proto nejsou omezováni pravidly FIA. 599XX slouží jako experimentální vozidlo, na kterém Ferrari zkouší nová technická řešení. Na firemním testovacím okruhu Fiorano se zatím podařilo dosáhnout času 1:17. Pro srovnání, 800koňové FXX zvládlo před dvěma lety stejný okruh za 1:16, 430 Scuderia za 1:24 a standardní 599 GTB Fiorano za 1:26.