Ferrari F430 s manuálem roste na ceně, 9 milionů nestačí
Zcela proti vývoji nových aut reaguje trh drahých ojetin. Zánovní roadster od Ferrari má jen díky manuální převodovce rostoucí hodnotu, už ani 9 milionů není dostatečná vstupenka do elitní dražby.
Typicky rudé Ferrari modelové řady F430 Spider vyvolalo ohlas účastníků dražby organizované aukční společností Bring a Trailer. Elitní prodejce vystavil červený roadster, který na webu nasbíral skoro 27.500 zobrazení, k oficiálnímu příhozu se odhodlalo hned 59 zájemců stupňujících prodejní cenu do rekordních výšin.
Třináctileté Ferrari vydražil neznámý kupec za 408.430 dolarů (9.236.000 Kč). Šokující částka zrcadlí vývoj na trhu vzácných ojetin, protože důvodem rekordní sumy se jeví leštěná řadící páka mezi sportovními sedadly. Nejpravděpodobnějším důvodem závratné investice je přítomnost šestistupňového manuálu, čím dál ohroženější druh řazení dodal punc exkluzivity Spideru jinak konfigurovaného relativně standardně červeným lakem, béžovým interiérem a stříbrnými disky tradičních kol.
Otevřené verze F430 s častějším automatem se prodávají zhruba za poloviční ceny. Odklepaných 9,2 milionu korun spíše odpovídá limitované edici Ferrari 430 16M Scuderia Spider a dalo by se koupit také například nové Ferrari F8 Spider, přičemž by zájemce nemálo ušetřil.
Po ukončení dražby došlo na webu ke kolektivnímu zalapání po dechu nad neuvěřitelnou hodnotou manuálního Spideru, vítězný uchazeč skrytý pod pseudonymem RapidoRacer neprojevil pochybnosti o dobrém rozhodnutí. „Lituji, že jsem si před několika měsíci nekoupil Daytonu nebo Dino. Naštěstí jsem v pozici, kde si mohu koupit tento poslední model F430,“ přiblížil své uvažování utajený majitel.
V diskusi pod obsáhlou fotogalerii se objevily i otázky kolem vysoké investice, když existují mnohem levnější přestavby automatů. RapidoRacer zareagoval, že proti zásadním úpravám nic nemá, ale na svých autech miluje originalitu. Nový přírůstek do garáže ještě voní novotou, má za sebou pouhých 11.054 mil (17.790 km).
F430 bylo poslední sériové Ferrari s přímým řazením a V8 uprostřed. Přestavby automatizovaných provedení prostřednictvím firmy European Auto Group mají stále větší hodnotu, poptávka mezi sběrateli nebude polevovat. Aktuálně úprava vyjde na cca 25.000 až 35.000 dolarů (564.000 až 790.000 Kč), což není konečná hranice určovaná úbytkem zánovních kusů z továrny.