Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari F8 Tributo oficiálně: Nástupce 488 GTB je tu, je silnější, lehčí a rychlejší

David Bureš
Diskuze (20)
Nový osmiválcový supersport ukazuje další designérské směřování značky, která chce nadále sázet na perfektní aerodynamiku.

Krátce před zahájením letošního ženevského autosalonu se představil další automobil, který se patrně stane jednou z hvězd výstavy. Přivítejte nové Ferrari F8 Tributo, supersport s osmiválcem uprostřed, který nahrazuje stávající model 488 GTB. Ten na svět dorazil v roce 2015, na trhu se tak ohřál pouhé čtyři roky, což je ve světě superaut krátká doba.

Srdcem vozu je nadále přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 3902 cm3, jehož výkon však dalším laděním vyrostl na 720 koní (530 kW), tedy o rovnou padesátku ořů více než u předchůdce. Vyšší výkon tak autu zajišťuje zrychlení z 0-100 km/h za 2,9 sekundy a jet až rychlostí 340 km/h. Předchozí 488 GTB tyto disciplíny zvládal s hodnotou tři sekundy, respektive 330 km/h.

Zda je ale F8 Tributo hybridem, jak se dopředu spekulovalo, Ferrari ve zveřejněné tiskové zprávě neuvádí. Musíme si tak zatím počkat do zveřejnění detailnějších technických údajů. Firma pouze tvrdí, že je síla dostupná bez jakékoliv znatelné prodlevy turba a doprovází ji jedinečný soundtrack.

Ferrari F8 Tributo – srovnání základních technických dat s konkurencí
ModelFerrari F8 TributoLamborghini Huracán EvoMcLaren 720S
Motor3.9 V85.2 V104.0 V8
Zdvihový objem [cm3]390252043994
Válce/ventily8/410/48/4
Největší výkon [kW/min]530/8000470/8000537/7500
Točivý moment [N.m/min]770/3250600/6500770/5500
Max. rychlost [km/h]340přes 325341
Zrychlení 0-100 km/h [s]2,92,92,9
Zrychlení 0-200 km/h [s]7,89,07,8
Suchá hmotnost [kg]1330*14221283
*S odlehčujícími prvky

Vylepšené parametry ale nejsou jen výsledkem posíleného pohonného ústrojí. Konstruktérům se ve srovnání s předchůdcem povedlo snížit hmotnost auta o 40 kilogramů, navíc se zapracovalo na aerodynamice. Použité prvky se inspirovaly u ostrého 488 Pista, třeba ty vylepšující chlazení motoru.

Design si Ferrari navrhlo samo, už dávno má vlastní designérské centrum a nespoléhá se na práci Pininfariny. Tvarově sice vůz evokuje předchůdce, sama automobilka ale tvrdí, že design je krokem k novému designérskému směru, který však nadále bude sázet na skvělou aerodynamiku.

Jen řešení přídě zlepšuje přítlak auta o 15 % ve srovnání s 488 GTB, užší světlomety zase umožnily do těchto prostor zakomponovat nové otvory pro chlazení předních brzd. Vzadu zase najdeme žaluzie nad motorovým prostorem, připomínajícím řešení z F40, které odvádějí horký vzduch od osmiválce. Nově řešení zadní spoiler má pak jen pozitivní vliv na přítlak zadní nápravy, zároveň ale umožnil se po letech vrátit k dvěma zdvojeným kulatým koncovým světlům.

Koncepce interiéru navazuje na 488 GTB, každý panel na palubní desce, dveřích a středovém tunelu však byl přepracován. Důležitým prvkem je nový volant s menším průměrem pro lepší sepjetí s vozidlem, specialitou je i nový sedmipalcový dotykový displej před spolujezdcem.

Více se o Ferrari F8 Tributo dozvíme na letošním ženevském autosalonu, kde budou bojovat o pozornost se svým úhlavním rivalem. Lamborghini totiž v Palexpu bude představovat inovovaný Huracán Evo, desetiválcový supersport s výkonem 470 kW. Audi se zase pochlubí speciální edicí R8 V10 Decennium. Limitka omezená na 222 kusů slaví 10 let historie desetiválcové R8, o její pohon se stará motor 5.2 FSI V10 naladěný na 456 kW.

David Bureš
Diskuze (20)

Doporučujeme

Avatar - Emel
1. 3. 2019 17:36
Re: Nech
488 mi přišla jako krůček zpět... ale tohle vypadá výborně.
1. 3. 2019 05:25
Re: Nech
Kdyby se to rodilo u nás, tak by to bylo Trybjůto
Avatar - ZZ
28. 2. 2019 21:34
Re: Dokonalost...
Jo ;-) :yes:
Avatar - ZZ
28. 2. 2019 21:33
Re: Nech
:yes:
Avatar - 3_diamanty
28. 2. 2019 20:04
Re: Dokonalost...
za mna je aj taky huracan svojou kasnou jasne krajsi ako akekolvek ferrari [odkaz] .. ale je to len moj pohlad... vsetko su to inak pekne vozy .... :yes: