Ferrari LaFerrari XX: Okruhový speciál pro bohaté potvrzen
U Ferrari se už delší dobu šeptá o speciální verzi už tak speciálního modelu LaFerrari. Nyní je tento vůz oficiálně potvrzen, příchod LaFerrari XX odhalil australskému serveru Drive Antonello Coletta, který dohlíží na závodní aktivity automobilky Ferrari mimo Formuli 1.
LaFerrari XX se stane okruhovým speciálem, který nebude homologován pro běžný silniční provoz. Zároveň jej nebude možné nasadit do závodů, protože nebude splňovat pravidla závodních šampionátů. Místo toho bude určen těm nejlepším klientům značky, pro které Ferrari v rámci programu XX pravidelně pořádá akce na závodních okruzích.
Coletta doufá, že se novinka poprvé ukáže na okruzích v lednu nebo únoru příštího roku. Cílem konstruktérů je, aby verze XX byla rychlejší než výchozí automobil. Coletta nicméně přiznává, že to není lehký úkol.
Už výchozí LaFerrari totiž není nějakým nazdárkem. O jeho pohon se stará kombinace o elektromotoru a 6,3litrového dvanáctiválce, přičemž kombinovaný výkon tohoto ústrojí činí 963 koní (708 kW).
Úpravy LaFerrari XX se však zaměří na jiné oblasti, než je zvýšení výkonu, a to především na vylepšení jízdních vlastností. „Rozdílem budou slickové pneumatiky, aerodynamika, elektronika, odpružení a tlumiče,“ řekl k úpravám XX Coletta. Výkon naopak zůstane víceméně shodný jako v sériovém autě.
LaFerrari XX se stane pokračováním programu XX, který je zřejmě tím nejlepším, co Ferrari svým klientům nabízí. Součástí koupě speciálně upraveného automobilu je několik akcí během roku, v rámci kterých se majitelé mohou se svými vozy projet na rozličných závodních tratích. Samozřejmostí je i technická podpora.
Majitelé pak v podstatě slouží jako testovací jezdci. Maranellský výrobce totiž tyto automobily primárně postavil jako experimentální, na kterých zkouší nová technická řešení. Zatím pro účely tohoto programu vznikly dva vozy – FXX (jehož základem je Enzo) a 599XX (původně 599 GTB).