Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari láká na nové 488 GTO. Naznačuje, že bude rychlejší než jeho závodní auta

David Bureš
Diskuze (1)
Ostrá varianta Ferrari 488 GTB bude poháněna nejsilnějším osmiválcem v historii maranellské automobilky. Nabídnout má asi 700 koní (515 kW).

Video se připravuje ...

Ferrari se chystá na představení nejostřejší verze modelu 488 GTB, která bude zacílena na odlehčené supersporty typu Lamborghini Huracán Performante. Po úniku prezentace s informacemi o novince automobilka zveřejnila oficiální upoutávku, v níž na její příchod láká.

Krátké video ukazuje dvě honící se závodní Ferrari, které dojede právě novinka v podobě Ferrari 488 GTO a předjede je. Že by tím automobilka naznačovala, že bude rychlejší než její okruhové speciály?

Šanci by měla, protože ostrá verze 488 GTB bude poháněna nejsilnějším osmiválcem v historii maranellského výrobce. Oficiální čísla zatím potvrzená nejsou, hovoří se však o výkonu okolo 700 koní (515 kW). Jak se výchozí 3,9litrový osmiválec s dvěma turbodmychadly povedlo vyladit, zatím nevíme. Zákazníkům však automobilka na soukromé prezentaci auta slíbila, že bude vycházet z agregátu v okruhovém 488 Challenge, bude o 10 % lehčí než u výchozího 488 GTB a jeho výfukový systém nabídne zvuk blízký závodním automobilům. Spárován pak bude s převodovkou s přepracovaným softwarem.

Silnější pohonné ústrojí doplní lehčí konstrukce. Novinka údajně využije nejvíce karbonových dílů ze všech sériových Ferrari, lehký karbon bude využit na kapotě, zadním spoileru nebo obou náraznících. Tvar karoserie bude přitom uzpůsoben s ohledem na aerodynamiku, která má být o pětinu účinnější než u výchozího modelu. Také kola budou karbonová, ve srovnání se standardními ráfky na 488 GTB budou o 40 % lehčí. Odlehčovat se bude také uvnitř, kde se objeví „závodní“ sedadla a hojná záplava karbonových dílů.

Avizovaná vrcholná verze Ferrari 488 GTB se podle všeho oficiálně představí na nadcházejícím autosalonu v Ženevě. Zatím se o ní hovoří jako o Ferrari 488 GTO, použití legendárního označení odkazujícího na slavné modely 250 GTO či 288 GTO však stále není oficiálně potvrzeno. Ferrari o novince neurčitě hovoří jako o „sportovní speciální sérii,“ předchůdci navíc užívali různé přídomky, ať už Speciale (458), Scuderia (F430) nebo Challenge Speciale (360). Už brzy bychom se měli dozvědět více, Ferrari novinku ukáže na březnovém ženevském autosalonu.

David Bureš
Diskuze (1)
15. 2. 2018 21:01
360 CS
.... Challenge STRADALE (360)....