Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari žaluje charitativní organizaci, důvodem je jméno budoucího SUV

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Automobilka Ferrari se rozhodla chránit jméno svého budoucího SUV rázným způsobem a neváhala kvůli němu zažalovat neziskovou charitativní organizaci.

Společnost Ferrari je dobře známá svými výkonnými motory, jedinečným designem a exkluzivním přístupem. Podle některých zdrojů je však automobilka známá i svou ochotou bránit své dobré jméno, reputaci či image značky i za cenu soudních sporů. A na jeden z posledních nyní upozornil web Financial Time.

Důvodem posledního sporu by přitom měl být výraz Purosangue, z italštiny přeložitelný jako plnokrevník, čistokrevný nebo doslova „čistá krev“, který chce automobilka použít pro své první SUV. Stejné jméno si však před lety zvolila i víceméně neznámá italská nezisková charitativní organizace.

Purosangue Foundation si měla zvolit své jméno jako odraz jejího boje proti dopingu ve sportu. Kromě podpory fair-play se však charita věnuje i výstavbě tréninkových táborů pro běžce v Keni a financování zdravotní péče pro starší.

Charitativní organizace si přitom měla zajistit ochrannou známku, platnou pro použití jména Purosangue na oblečení a dalších produktech, již v roce 2013. Když se pak objevily informace, podle kterých si Ferrari zvolilo pro své první SUV stejný název, měla charitativní organizace automobilku oslovit a pokusit se o dosažení dohody.

Všechna jednání však údajně ztroskotala a organizace se tak nakonec měla rozhodnout zablokovat žádost Ferrari o ochranu jména Purosangue na evropském trhu. Na to však měla automobilka zareagovat soudním sporem, jehož podstatou má být skutečnost, že charitativní organizace v uplynulých pěti letech ochrannou známku nevyužívala dost často, takže by na jméno Purosangue měla ztratit exkluzivitu.

Alessandro Masetti, právní zástupce charitativní organizace, si sice uvědomuje, že se jedná o boj Davida s Goliášem, rozhodně však neztrácí naději. Purosangue Foundation měla totiž v uplynulých letech spolupracovat například i se společností Adidas, která pro ni měla vytvořit řadu oblečení a bot s vlastním logem.

„I když vím, že stojíme proti jedné z nejdůležitějších značek světa, nebudu se bát,“ uvedl Max Monteforte, zakladatel Purosangue Foundation. Případ tak nyní míří k italskému soudu v Boloni, kde bude mít první slyšení 5. března.

Oficiální premiéra prvního SUV Ferrari se pak očekává až ke konci roku 2021, což dává automobilce dost času na vymýšlení nového jména, nebo vedení dlouhého soudního sporu, kterým si ale rozhodně mnoho fanoušků nezíská.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme