Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat 500L má po faceliftu: Více stylu a konektivity pro retro MPV

David Bureš
Diskuze (51)
Nejprostornější zástupce řady 500 se po pěti letech od premiéry dočkal modernizace. A ta je výrazná, Fiat na inovované 500L použil 40 % nových dílů.

Číslovku 500 si ve spojení s Fiatem spojíme hlavně s roztomilým minivozem s retrostylem, jenže o něm už to dávno není, italský výrobce nabízí celou rodinu takových aut, a to včetně velkoprostorového vozu, Fiatu 500L. Ten se po pěti letech od premiéry dočkal modernizace, která zasáhla oblasti designu i výbavy.

Sama automobilka hovoří o tom, že hned 40 % použitých dílů je nových. A na designu 500L je to znát, protože je jasně patrné, že auto chtělo dále zdůraznit styl výchozí 500. Odlišná světla nebo jinak tvarovaný nárazník s „knírkem“ rostoucím z loga značky se více přiblížil důvěrně známému miniautu. Pozměněna byla také záď, kde se objevily nové chromované vložky po stranách víka zavazadelníku a koncové mlhovky se spolu s couvacími světly posunuly níže do nárazníku. To automobilka vysvětluje snahou o větší praktičnost, světla mají být lépe vidět za různých světelných podmínek, je však otázkou, zda takhle nízko nepřijdou snáze k úhoně...

Změny pokračují i vevnitř, kde si všímáme nového volantu nebo přepracovaného přístrojového štítu. Je tu rovněž nová sedmipalcová (dosud 5") obrazovka multimediálního systému.

I nadále bude 500L nabízen ve třech variantách, jejichž design se v rámci faceliftu více odlišil. Základní, díky novým nárazníkům 4,28 metru dlouhé 500L s rozvorem 2,61 metru doplňuje 500L Living natažené na 4,38 metru, které je možné pořídit i v sedmimístném provedení. V nabídce je pak ještě terénně orientované 500L Cross, které v rámci faceliftu dostalo díky novému nárazníku opravdu drsňácký výraz. Auto je navíc přizpůsobeno jízdě v terénu nejen díky oplastované karoserii, ale také díky o 25 mm zvýšené světlé výšce nebo nové možnosti přepínání mezi jízdními režimy. Výchozí nastavení doplňuje Traction+, fungující do rychlosti 30 km/h, které pomocí přibrzďování kol pomáhá s účinnějším rozjezdem na kluzkém povrchu jako štěrk, bláto a sníh. Nechybí ani Gravity Control, neboli asistent jízdy z kopce, který při klesání v prudkých kopcích pomáhá udržet stálou rychlost.

Stejně jako výchozí 500 i MPV umožňuje detailně přizpůsobit vzhled podle přání zákazníka. Díky široké nabídce deseti metalických a pastelových laků nebo tří různých odstínů pro střechu je k dispozici hned 37 barevných kombinací pro karoserii. Mopar pak v rámci příslušenství nabízí hned 92 doplňků, jako jsou sítě, organizátory na náklad, nosiče lyží nebo háčky, které lze připnout k opěrkám hlavy předních sedadel.

S ohledem na dnešní trend konektivity nemůžou chybět ani novinky v této oblasti. Multimediální systém spolupracuje se systémy Apple Car Play a Android Auto pro spárování se s chytrým telefonem. Dále je tu bezplatná aplikace Uconnect Live nabízející streamování hudby prostřednictvím služeb Deezer a TuneIn, zpravodajství od agentury Reuters, službu navigace od TomTom nebo přístup na sociální sítě Facebook a Twitter. Pro lepší poslech hudby si zase lze připlatit za hudební systém BeatsAudio se sedmi reproduktory o výkonu 520 W.

Co se týče motorů, jejich nabídka se nemění. Z těch zážehových tak lze vybírat mezi šestnáctiventilovou zážehovou čtrnáctistovkou se 70 kW, přeplňovaným čtyřválcem 1.4 T-Jet (88 kW) a dvouválcem 0.9 TwinAir (77 kW). Z turbodieselů to jsou pak 1.3 MultiJet (70 kW) a 1.6 MultiJet (88 kW). Nabídku doplňují „alternativy“ v podobě 1.4 T-Jet schopného spalovat LPG a 0.9 TwinAir na CNG.

David Bureš
Diskuze (51)
Avatar - Ja Prvni 123
23. 5. 2017 21:31
Re: Fajn auto
Souhlas...
Avatar - Ja Prvni 123
23. 5. 2017 21:30
Re: Na domácí stránce jsou hezký fotky...
:-)
Mluvím o těch otvorech na verzi Cross.. ty jsou hodně Jeepoindní - ale jak říkám, nevadí mi to.
Není to ostuda... a je to v rodině, tak proč ne.
Avatar - Ja Prvni 123
23. 5. 2017 21:27
Re: postavit polovinu produkce znacky na retro modelu
:-)
Avatar - Ja Prvni 123
23. 5. 2017 21:26
Re: postavit polovinu produkce znacky na retro modelu
Nevím. Mně asi větší modely nechybí... ani původní Croma mi nepřišla mimořádně zajímavá.
Takový normální, prostorný auto.

Ano, 131 byla extratřída, v některých motorizacích a v druhé generaci... ale to byla prostě jiná doba. A nebyla větší, než dnešní Tipo.

A kdo dneska ví o Argentě... 132?

Ale souhlasím, že na potlesk je brzo. Jen mi nevadí, jak a kam se to vyvíjí... to je celý.
Avatar - Ja Prvni 123
23. 5. 2017 21:20
Re: jiná káva
No a z toho je vidět, že žádnýho Fiata nemáš...

;-)