Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat 500X Opening Edition: S 1.4 MultiAir za 475.900 Kč

David Bureš
Diskuze (92)
Nový italský crossover bude dostupný ve dvou designových provedeních: v městské a terénní verzi.

Fiat zveřejnil první české ceny nového crossoveru 500X, který sdílí techniku s Jeepem Renegade. Automobil se začíná prodávat v zahajovací sérii Opening Edition. Zákazníci aktuálně mohou vybírat pouze ze tří kombinací vzhledu a motoru. Všechny spojuje bohatá výbava.

Už při premiéře Fiat avizoval, že 500X bude dostupný ve dvou designových provedeních. Základem je městská varianta City Look, kterou doplňuje „terénní“ verze Off-road Look s oplastovanou karoserií.

Zájemci o City Look mohou vybírat ze dvou motorů. Zážehové jednotky zastupuje turbomotor 1.4 MultiAir (103 kW) za 475.900 korun. Turbodiesel 1.6 MultiJet (88 kW) stojí 501.900 korun.

V rámci série Opening Edition majitelé dostanou bohatou výbavu v hodnotě 52.900 korun zdarma. Ta zahrnuje speciální šedý lak Arte, dvouzónovou klimatizaci, litá 18palcová kola, bezklíčový vstup a balíček bezpečnostních pomocníků čítající sledování jízdních pruhů, varování před čelním nárazem, monitoring mrtvého úhlu a zadní parkovací kameru. Výbava dále čítá tempomat, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka nebo kožený volant.

Pro drsnější Off-Road Look je k dispozici pouze vrcholný vznětový čtyřválec 2.0 MultiJet (103 kW) kombinovaný s devítistupňovou automatickou převodovkou. Tato verze s pohonem všech kol zákazníka přijde na 718.900 korun.

Také v tomto případě se majitelé mohou těšit na bohatou výbavu. K autu bude v rámci Opening Edition dodávána navigace ovládaná prostřednictvím 6,5palcového displeje, kožené čalounění, dešťový a světelný senzor nebo třívrstvý červený lak Amore.

Italské městské SUV se v tomto provedení chlubí i tempomatem, parkovacími senzory, vyhřívanými zrcátky, xenonovými světly, dvouzónovou klimatizací nebo mlhovkami.

Fiat 500X Opening Edition – ceny na českém trhu
Motor1.4 Turbo MultiAir21.6 Multijet II2.0 Multijet II
Pohonpředních kolpředních kolvšech kol
Zdvihový objem [cm3]136815981956
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min]103/500088/3750103/4000
Točivý moment [N.m/min]230/1750320/1750350/1750
Převodovka6M6M9A
Max. rychlost [km/h]190186190
Zrychlení 0-100 km/h [s]9.110.59.8
Komb. spotřeba [l/100 km]6.04.15.5
Světlá výška [mm]162162179
Cena City Look [Kč]475.900501.900-
Cena Off-road Look [Kč]--718.900

David Bureš
Diskuze (92)
Avatar - aproximus
8. 1. 2015 21:10
Re: Pěkné, ale co ta el. P brzda?!!
:yes:
7. 1. 2015 10:49
Re: Velmi dobře... jen škoda toho názvu - ale co už teď
Jenom jedna poznámka.
Trekking se stejným motorem vychází na 435 000 tis. Kč, dle akčního ceníku. To je o cca 40 tis. Kč míň než je cena tady té Open edice s tím samým motorem. To je myslím že odpovídající cenový rozdíl. A Trekking nevypadá na 500 L vůbec špatně, užitná hodnota těch dvou aut bude podobná (u Lka možná o chlup lepší).

Ale na živo možná změním názor. Ale 435 tis. mi stále přijde přijatelnější než 475 tis. Mimoto nevidím jako výhodu mít u auta 18" kola (zvlášť u auta tohoto typu), což by možná v tuto chvíli byl i důvod vzít raději ten Trekking (při potřebě nákupu podobného auta).

Nicméně ano. Xko má i s ohledem na následující prodej a držení si hodnotu lepší potenciál. Ale vzhledem k tomu, že se mi Trekking nejvíc líbí z Lek, neměl bych s ním problém. 40 tis. je dost peněz (víc než 10%).

Jak sem psal jinde. Být to Xko s tím T-Jetem a nebo MultiJetem za 475 ve 4x4 (klidně bez zbytečných fíčur, ale s xenonama a s aut. klimou) tak to snad i koupím (dřív než vůbec plánuju nákup auta pro soukromé potřeby).
7. 1. 2015 10:35
Re: V té vinici...
Co přesně nechápeš? Fiat už dávno není na Evropském trhu leader. Jeho čísla jsou dost nízko. Vyrábí podobné množství aut jsko Škodovka, koem 500k ks a jde dolu, proto nemůže dát tak sebevědomé ceny.

Píšeš dole, že Fiat dělá auta pro lidi, ale jak je vidět v poslední době, to lidé mimo Itálii nechápou. Např v ČR podle SDA to neni žádná hitparáda jde o stovky prodaných kusů za rok včetně užitkových.

Mě osobně se 500X líbí, ale koupit bych si ji nešel, obvzláště za tu cenu. Yeti v Anbition Fresh je nabídka celkem zajímavá a výbava tam je, stačí dokoupit pár věcí a máš 2.0TDi sice 81kw a 4x4 v manuálu kolem 490k Kč + cca 40-50tis nutných extras a jsi lehce nad 500k. Tedy hodně daleko od 718k za 500X ...
Avatar - pumpkin
7. 1. 2015 00:36
Re: základní cena
ideálne rovno zadarmo. :-)
6. 1. 2015 22:14
Re: Pěkné, ale co ta el. P brzda?!!
Tohle prostě nechápu, k čemu je dobrá ručka v běžném autě? :-) Elektronickou ručku s autoholdem mám teď v Golfu a musím říct, že kdybych měl na tom autě vyzdvihnout něco, tak je to tohle. Jízdu po městě to dělá výrazně jednodušší = pohodlnější. Nemusím nic řešit, jen zastavím a hotovo. Chci jet, dám plyn a jedu. Neřeším nic. Ulehčuje to ovládání auta, nezabírá to místo mezi loketkou a řadičkou, odpadají nějaké starosti o mechanické vedení od ručky k brzdám.

Nemyslím to špatně, ale tyhle názory jsou jako názory starší generace, že elektronika v autě je na nic a radši by jezdili Š 120 s karburátorem. Já chápu, že zvyk je zvyk, ale nevím v čem je lepší trhat pákou nahoru než aby se to udělalo samo, popř. přepínat knoflík.

Nějaké zvládání smyku ruční brzdou neberu, 95% lidí to nezvládne a asistenční systémy službu rozhodně odvedou. Jasně, je tu pak jen závislost na těch systémech, ale to je prostě pokrok, který nelze zastavit a týká se všech odvětví. Navíc jak píšu, stejně drtivá většina lidí by to nezvládla "ručně".