Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat a Chrysler uvažují o širší alianci, s PSA zatím nemluvili

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 11. 1. 2012
110
Marchionne v pondělí uvedl, že má "v podstatě" zájem o spolupráci s další automobilkou, aby Fiat Chrysler splnil vytyčený cíl dosáhnout do roku 2014 ročního prodeje 6 milionů vozů.

Šéf italské automobilky Fiat a její americké dceřiné firmy Chrysler Sergio Marchionne popřel, že by diskutoval o vytvoření aliance s francouzským konkurentem PSA Peugeot Citroën. Přibrání třetího partnera je ale možné a mohlo by se uskutečnit předtím, než se Chrysler vrátí na akciový trh, řekl Marchionne.

"Je možné, že před IPO (primární veřejná nabídka akcií) nějakou alianci uskutečníme," řekl generální ředitel Fiatu a Chrysleru agentuře Reuters na mezinárodním autosalonu v Detroitu. Minulý měsic Marchionne řekl, že Chrysler by mohl vstoupit s akciemi na newyorskou burzu v roce 2013.

O plánech aliance s PSA včera s odkazem na dobře informované zdroje informoval italský list Corriere della Sera, podle něhož je PSA připravena o takovéto alianci jednat. "O této věci jsem nejednal," řekl na to Marchionne podle mluvčí Chrysleru.

Marchionne poté sám uvedl, že s šéfem PSA Philippem Varionem byl v pondělí v Detroitu na večeři a o spojení Fiatu s druhou největší evropskou automobilkou po německé skupině Volkswagen se podle jeho slov nemluvilo. PSA dnešní zprávu tisku komentovat odmítla.

Marchionne v pondělí uvedl, že má "v podstatě" zájem o spolupráci s další automobilkou, aby Fiat Chrysler splnil vytyčený cíl dosáhnout do roku 2014 ročního prodeje šesti milionů vozů. Dodal, že evropský automobilový průmysl potřebuje konsolidaci, která v nepříznivé ekonomické situaci sníží náklady a nejistotu. Vyloučil ale možnost spojení s německým Opelem, který nyn patří americké GM.

O možném spojení Fiatu a PSA se v italském tisku spekulovalo již v roce 2009. Dohady utichly poté, co se Fiat v témže roce dohodl na partnerství s Chryslerem. Fiat a Peugeot vzájemně spolupracují na výrobě některých vozů a součásek od 70. let.

Akcie Fiatu i PSA dnes posílily o více než pět procent a jejich výkon překonal růst celého evropského automobilového sektoru, jehož index stoupl o 3,7 procenta. Nejmenovaný italský analytik agentuře Reuters řekl, že spojení těchto automobilek by bylo přínosné, protože by snížilo náklady. Těžko by se ale prosazovalo, protože by znamenalo uzavírání některých závodů v obou zemích.

Fiat začátkem tohoto měsíce zvýšil svůj podíl v Chrysleru na 58,5 procenta z předchozích 53,5 procenta. Loni v létě se stal většinovým majitelem Chrysleru poté, co dokončil převzetí státních podílů USA a Kanady.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Šéf Fiatu to popřel
del42sa
| 13. 1. 2012
tohle je normální postup, i kdyby spolu jednali, tak před nějakým rozhodnutím to nikdo z nich nebude komentovat. ;-)

Co bych viděl reálně je opětovné rozšíření dlouhodobé spolupráce s Fiatem, která mezi PSA a Italy vždycky byla. Společnou alianci si ale nějak nedovedu představit a celkem bych pochopil, že se do toho PSA nehrne. Na druhou stranu, co by PSA mohlo nejvíce zajímat je jejich vstup na americký trh, který plánují už od roku 2000, zatím k němu nedošlo, protože to představuje obrovské investice.

Naopak PSA má velmi silné postavení na čínském trhu především díky Citroenu ( i uspěšný Peugeot 206 se tam prodával jako Citroen :-) ), který tam působí už léta letoucí a má velmi dobré vztahy s některými místními výrobci automobilů, se kterými spolupracuje. :-)
PSA
del42sa
| 13. 1. 2012
ano to je výborný motor, nicméně původní šestiválce Alfy asi už nic nenahradí :-(
Avatar - Hammunasakra
ROFL
Hammunasakra
| 12. 1. 2012
Taky zdravím :-)
ROFL
BeranK
| 12. 1. 2012
Ano, je v obrovském zisku a mimo Evropu se mu daří úžasně. Třeba v USA prodal za loňský rok tolik úžasných pětistovek (Američané z nich byli paf), kolik vyrobí VW v Chattanooze US Passatů za tři týdny...a co vyrobí, hlavně prodá.

V Evropě se FIATu taky daří čím dál tím líp, v Číně a Indii jakbysmet, tam je ta značka opravdu "vidět" no a pak je tady ta slavná Brazílie. Tam to VW nandává - 23,1% trhu proti 21,3% od VW. Zisk generuje pouze Chrysler v USA, FIAT v Evropě ani náhodou, ale jásej, jásej....pravda je stejně někde jinde.

Jak vy jste zábavní, hoši, to je neuvěřitelné, nikdy, ale opravdi nikdy nezklamete. Děkuji, pokračujte...

:yes:
ROFL
BeranK
| 12. 1. 2012
Blahopřeji, právě tady předvádíš tu svoji objektivitu.....

Ty máš jenom tu smůlu, že se z neúspěchu VW nemůžeš radovat, tak si aspoň plivneš směrem vzhůru a nakonec se ti ten vlastní chrchel rozplácne zpátky na vlastním ksichtu, co?