Fiat Avventura: Punto Scout debutuje v Indii
Současná generace Fiatu Punto se s různými názvy (Grande Punto, Punto Evo) prodává již od roku 2005, do důchodu se ale zatím nechystá. Jak jinak si vysvětlit představení konceptu Avventura, který je postaven na základech tohoto malého hatchbacku.
Avventura má ve srovnání s Puntem zvýšenou karoserii znamenající světlou výšku o hodnotě 200 milimetrů. Spodní část karoserie je navíc oplastována po vzoru Scoutů a Outbacků, automobil tak vedle rozbitých indických silnicích zvládne i jízdu mimo ně.
Dalšími změnami proti prodávanému hatchbacku je přepracovaná příď, kde se vedle nového nárazníku s tažnými oky objevuje i pozměněná maska chladiče nebo světlomety protažené až k předním blatníkům. Na pátých dveřích je umístěno rezervní kolo, které s dalšími terénními prvky vede k drsňáckému vzhledu Avventury.
Vnitřek je černý s oranžovými detaily odkazujícími na barvu karoserie. Specialitou jsou pak tři ukazatele na vrchu středové konzole, jeden z nich je kompas, ostatní dva informují o náklonech karoserie. Avventura se tak snaží být drsným offroadem všemi možnými designovými prostředky. Zároveň ale Fiat zdůrazňuje, že se jedná o koncept auta pro zákazníky s aktivními životním stylem, kteří žijí ve městech.
Fiat Avventura debutuje na právě probíhajícím autosalonu v indickém Dillí, o sériové výrobě konceptu se zatím nehovoří. Místo na trhu ale jistě existuje, zvlášť v Indii by takový automobil mohl zákazníky zajímat.
Pokud se Avventura začne skutečně vyrábět, bude se muset minimálně v Indii postavit konkurenci v podobě Volkswagenu Cross Polo a Toyoty Etios Cross.