Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Bravo 1,4 MultiAir (103 kW) na českém trhu

Diskuze (20)
Fiat přichází na český trh s motorem 1,4 MultiAir turbo pro Bravo. Zde je naladěn na 103 kW a stojí 477.900,- Kč.

Ventilový rozvod MultiAir se konečně dočkal i nasazení ve Fiatu nižší střední třídy. Fiat Bravo dostal jeho variantu s výkonem 103 kW. To sice představuje mírné zhoršení proti předchozímu 1,4 TurboJet (110 kW) a úbytku výkonu odpovídá i zhoršení základních jízdních parametrů. Maximum točivého momentu se ovšem posunulo do velmi nízkých otáček a výrazně klesla kombinovaná spotřeba – ve skutečnosti je 1,4 MultiAir s 5,7 l/100 km vůbec nejúspornějším benzinovým Bravem.

Přehled nabízených verzí

Fiat Bravo patří s první cenou 269.900,- Kč k nejdostupnějším modelům nižší střední třídy. Za tuto cenu se nabízí motor 1,4 16v s výbavou Active (možnost volby jiného motoru v této verzi není).

Výbava obsahuje 15palcová ocelová kola, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektrické stahování předních oken, elektricky nastavitelná zpětná zrcátka s vyhříváním, dva airbagy a přípravu pro rádio.

Provedení Plus znamená za příplatek 10 tisíc Kč navíc manuální klimatizaci a rádio s CD přehrávačem.

Těžištěm nabídky – co do šíře – je výbava Formula, která má na výběr čtyři motory. K Plus přidává kůží potažený volant, 16palcová litá kola, zrcátka v barvě karoserie, výškově nastavitelné sedadlo u spolujezdce, přední mlhovky, boční a okenní airbagy a ESP s HBA a Hill Holder. Robotizovaná převodovka Dualogic je za příplatek 46 tisíc Kč pro motor 1,4 T-Jet.

Paleta motorů pro Sport je odlišná než u Formula – jedná se o nový 1,4 MultiAir (103 kW) a dále vrcholný turbodiesel 2,0 MultiJet o výkonu 121 kW. V tomto provedení má Bravo sportovní podvozek, sportovní volant, paket Chrom, nástavce prahů, zadní spoiler, přední loketní opěrku s chlazenou schránkou, dvouzónovou klimatizaci a rádio s ovladačem na volantu a podporou MP3.

Fiat Bravo - ceny na českém trhu (říjen 2010)
Motor1,4 16v1,4 T-Jet1,4 MultiAir1,6 MultiJet1,6 MultiJet2,0 MultiJet
Převodovka6M6M (6MA)6M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]136813681368159815981956
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]66/550088/5000103/500077/400088/4000121/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]128/4500206/2500230/1750290/1500300/1500360/1750
Max. rychlost [km/h]179197 (197)204187195215
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,59,6 (9,6)8,911,310,58,2
Komb. spotřeba [l/100 km]6,76,7 (6,5)5,74,94,95,3
Cena Active [Kč]269.900,---349.900,---
Cena Plus [Kč]279.900,------
Cena Formula [Kč]289.900,-369.900,--389.900,-404.900,--
Cena Sport [Kč]--477.900,---529.900,-

Diskuze (20)
6. 11. 2010 11:23
FIAT má dělat jen malá auta
No nevím,ale já to vidím jinak.Prostě na tomto trhu nikdo moc FIAT v nižší střední nechce.Combi by moc nepomohlo.Prostě maj zde image úplně na nic.Jo v malejch autech, tam to frčí, tam jde o cenu,image nikdo moc neřeší, to Fiat uměl, umí a bude umět .
Když se ale nakupuje nižší střední, tak Fiat většinou prostě ve vyběru není, prostě ho skoro nikdo nechce.To jsou holá fakta a nemají s kvalitou Brava žádné dočinění.To auto je v pohodě.Jen ho lidi moc nechtějí... a změnit to imho jen tak nepůjde.Není místo...
15. 10. 2010 22:16
OT: Croma
Koukám na stránky www.fiat.cz a nevidím v nabídce Cromu ! Nejspíš je výrobní linka přetížena požadavky vyspělých západních trhů a na východní trhy Fiat rezignoval. >:-[]
Avatar - saldy
15. 10. 2010 21:13
Re: BUBLINA
Zaznívá to diskuzí stále dokola ale mně je absence kombi naopak velmi sympatická, Bravo má dizajn za ktrerým si stojí a nehodlá jej nijak prznit, když už bez kombi někdo nemůže žít ať zamíří o třídu výš která má pro pořádný kombi dispozice. S Giuletou je to trochu pravda, AR je vůbec neštěstí Fiatu ale není třeba vysmívat se elegantnímu Bravu z pozice prodejů přemnoženého Golfa který je jistě zajímavý jako druhé auto pro manželku na nákupy, starší pár seniorů, chudšího dělníka či mladého studenta.
15. 10. 2010 20:15
Re: BUBLINA
Já zase dost dobře nechápu GTI-ho. Pokud tady napíše Udaj, že vlastní Bravo z ledna 2008 se 100 tis. km, které šlape jako (švýcarské) hodinky, tak je pro GTI-ho naivního nadšení a dokonce tím snad i uráží dotyčný hodinářský průmysl. Z toho mi plyne, že spokojený vlastník Brava je blbec a lhář, protože šlapat jako švýcarské hodinky může asi jen neustále připomínaný německý vůz! GTI, nějak bereš druhým lidem právo vyjádřit zde své zkušenosti, nebo jsi snad měl dva roky Bravo, se kterým jsi osobně najel 100 tis., nebo znáš Udaje, že musíš jeho tvrzení zpochybňovat? A ještě ke Tvému příspěvku Bublina ze 17:51 - Giulietta se vyrábí pár měsíců, Bravo 3 roky, takže přirovnávání ke kanibalismu je přinejmenším zvláštní, Bravo je model, který je na ústupu už jen z důvodu délky výroby. Kanibalismus vidím spíš při srovnání Passatu a Superbu a jak vidět, němci už jsou z prodejů Superbu mírně nervozní, takže se výbava českého vozu oseká! Jinak souhlas, že jedna verze karosérie Brava je ptákovina nebo spíš dokonce blbost!
15. 10. 2010 17:51
BUBLINA
Dost dobře to nechápu, ale Fiat v důstojnějších třídách ne a ne zabrat. Produkce pro nemajetné vrstvy, zejména Panda, tam je fiat ve svých vodách, jakmile ovšem nasvítíme realitu evropské centrální třídy, stává se z fiatu jen jeho vlastní stín.

Důvody jsou známé, v této třédě není možné přijít s jednou verzí karoserie, absence kombiverze je neodpustitelná. Samotný vůz pak zcela logicky zapadl v poli evropské konkurence, avšak ten nejtěžší úder přišel z domácí sesterské stáje. Ano ano, Giulietta. Problém totiž spočívá především v tom, že Alfa Romeo není prémiovou značkou nýbrž než subprémií a tak nejen potřebný nýbrž i nutný odskok těchto dvou modelů od sebe se nekoná a konat ani nemůže. Klasický kanibalismus.

Asi nejvýmluvnější skutečností o kvalitě Brava je porovnání jeho prodejů s prodeji Golfu. Myslím v Itálii.

P.S. A tak hezky by se to psalo, no pohlédni - BRAVO BRAVO ;-)