Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Croma 2008 na českém trhu: ceníkové ceny se nemění

Ondřej Láník
Diskuze (27)
Originální dílo Giorgetta Giugiara se nestalo základem pro nový styl italských vozů. Naopak hladké a snad možná až příliš neutrální tvary střídá styl, který zákazníci Brava přijali s velkým nadšením.

Nová Croma navazuje na odkaz minulé generace, náhodný kolemjdoucí Cromu stále pohodlně identifikuje. V designérském pojetí faceliftované verze je ale silně cítit vliv úspěšného Brava. Styl svítilen či mřížky chladiče je s tím u Brava identický, ostatní změny exteriéru rozhodně nejsou tak výrazné.

Dovozce umístil na oficiální internetové stránky značky Fiat aktualizovaný ceník, který se od předchozího liší především tím, že na ceny není aplikována plošná desetiprocentní sleva z předfaceliftového provedení. Jak dlouho bude trvat hra na kočku (role dovozce/prodejce) a myš (role zákazníka) můžeme jen odhadovat.

Než se do ceníku dostane nějaké dovozcem přislíbené zvýhodnění, je v nabídce základní Croma za necelých 650 tisíc Kč. I ta má bohatou bezpečnostní výbavu čítající ABS, EBD, ASR, ESP, HBA, Hill Holder, čelní airbagy Dualstage s inteligentním systémem Smart, kolenní airbag řidiče, boční a okenní airbagy.

Komfortní výbava odpovídá cenové kategorii, když není třeba připlácet za elektricky ovládaná asférická vnější zrcátka s vyhříváním, elektricky ovládaná přední i zadní okna, dálkově ovládané centrální zamykání, výškově nastavitelná přední sedadla s nastavitelnou bederní opěrkou, přední a zadní loketní opěrku, manuálně regulovanou klimatizaci ani autorádio s CD přehrávačem.

S výbavou Emotion dostanete navíc kola z lehkých slitin a pneu 215/55 R16, tempomat, automatickou dvouzónovou klimatizaci a přední mlhová světla.

Standardem zážehových verzí je pětistupňová ručně řazená převodovka (pětistupňová automatická je za příplatek). S turbodieselem automaticky dostanete šestistupňovou převodovku (za příplatek šestistupňový automat). Vrcholný pětiválec 2,4 JTD 20V je standardně dodáván se šestistupňovou automatickou převodovkou.

Fiat Croma 2008 na českém trhu
Motor1,8 16V2,2 16V1,9 JTD1,9 JTD 16V2,4 JTD 20V
Zdvihový objem [cm3]17962198191019102387
válce/ventily4/44/44/24/45/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]103/6300108/580088/4000110/4000147/4000
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min]175/3800203/4000280/2000320/4000400/2000
Max. rychlost [km/h]206210 (205)195210 (205)216
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,210,1 (10,7)11,39,3 (9,9)8,5
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,48,4 (9,4)6,16,1 (7,1)7,2
Cena Active [Kč]649.900,--689.900,---
Cena Dynamic [Kč]-714.900,- (739.900,-)-779.900,- (814.900,-)-
Cena Emotion [Kč]---814.900,- (839.900,-)909.900,-

- údaje v závorkách pro verze s automatickou převodovkou

Ondřej Láník
Diskuze (27)
30. 1. 2008 07:44
Re: vw
Alespon napis "Z italie", kdyz uz pises takovy voloviny, dik...
29. 1. 2008 20:27
Re: Nová Croma
Za všetko môže Passat - Teba to ešte baví? To je už dosť otrepaná pesnička, nie?
Avatar - CountachSV
29. 1. 2008 15:53
8/10
předek OK, zadek se k tomu nehodí... vůbec, to auto má nakročeno od předního nárazníku na větší rozvor/dýlku, než jakou nakonec disponuje. Převisy a disproporce. Jinak nápady to má hezký, interiér ok... ale ta pr.de.l... je passátoidní a navíc přijde moc brzo.
29. 1. 2008 11:20
Re: Croma
:yes: Přesně ;-)
29. 1. 2008 09:25
Croma
Tento čumák sa hodí tak na malé auto, Croma bola krajšia vo svojej prvšej podobe.