Fiat Fiorino – další plod spolupráce mezi Itálií a Francií
Vývoj nového Fiatu Fiorino probíhal ve spolupráci s francouzským koncernem PSA, který rovněž představil své verze lehkého užitkového vozu, pojmenované Peugeot Bipper a Citroën Nemo. Na výrobě nového Fiatu se má podílet společnost Tofas sídlící v Turecku a Fiorino má ještě v letošním roce vstoupit na 80 trhů po celém světě.
Fiat Fiorino je dlouhý 3,86 m, široký 1,71 m, vysoký 1,72 m a uveze 610 kg včetně řidiče. V základním uspořádání se sedadly řidiče a spolujezdce nabízí ložnou plochu dlouhou 1,5 m a nákladový prostor o objemu 2,5 m³. V případě, že je složeno sedadlo spolujezdce, je možné převážet předměty dlouhé až 2,5 m a objem nákladového prostoru se zvětší na 2,8 m³. Přístup do prostoru pro náklad umožňují boční posuvné dveře a zadní křídlové dveře s prahem ve výšce 527 mm.
Zákazníci si mohou vybírat mezi zážehovým motorem o objemu 1,4 l s výkonem 54 kW (73 k) nebo vznětovou pohonnou jednotkou 1.3 Multijet s výkonem 55 kW (75 k). Oba tyto motory splňují emisní normy Euro 4. Diesel je kombinován s manuální pětistupňovou nebo automatickou šestistupňovu převodovkou. Fiorino s motorem 1.3 Multijet má dosahovat kombinované spotřeby 4,5 litru paliva na 100 km, hodnota CO2 vypouštěného do ovzduší se pohybuje na hodnotě 119 g/km a maximální rychlost je 157 km/h.
Základní výbava vozu bude obsahovat posilovač řízení, ABS s EBD a airbag řidiče. Na přání budou k dispozici např. airbag spolujezdce, boční airbagy, autorádio s CD a MP3 přehrávačem, rozhraní Bluetooth, parkovací senzory, centrální zamykání nebo přepážka oddělující prostor pro posádku od nákladu.
Vedle čistě užitkového provedení se představuje i osobní verze, která je připravena nabídnout svůj vnitřní prostor pětičlenné posádce a 270 kg nákladu. Přístup k zadním sedadlům umožní jedny posuvné dveře na pravé straně vozu. Toto provedení má být v prodeji od příštího roku.