Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Fiorino – další plod spolupráce mezi Itálií a Francií

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Novinka automobilky Fiat, která míří mezi lehké užitkové automobily je plodem spolupráce s koncernem PSA. Prozatím na trh vstupuje pouze nákladní provedení a v příštím roce přijde i osobní verze.

Vývoj nového Fiatu Fiorino probíhal ve spolupráci s francouzským koncernem PSA, který rovněž představil své verze lehkého užitkového vozu, pojmenované Peugeot Bipper a Citroën Nemo. Na výrobě nového Fiatu se má podílet společnost Tofas sídlící v Turecku a Fiorino má ještě v letošním roce vstoupit na 80 trhů po celém světě.

Fiat Fiorino je dlouhý 3,86 m, široký 1,71 m, vysoký 1,72 m a uveze 610 kg včetně řidiče. V základním uspořádání se sedadly řidiče a spolujezdce nabízí ložnou plochu dlouhou 1,5 m a nákladový prostor o objemu 2,5 m³. V případě, že je složeno sedadlo spolujezdce, je možné převážet předměty dlouhé až 2,5 m a objem nákladového prostoru se zvětší na 2,8 m³. Přístup do prostoru pro náklad umožňují boční posuvné dveře a zadní křídlové dveře s prahem ve výšce 527 mm.

Zákazníci si mohou vybírat mezi zážehovým motorem o objemu 1,4 l s výkonem 54 kW (73 k) nebo vznětovou pohonnou jednotkou 1.3 Multijet s výkonem 55 kW (75 k). Oba tyto motory splňují emisní normy Euro 4. Diesel je kombinován s manuální pětistupňovou nebo automatickou šestistupňovu převodovkou. Fiorino s motorem 1.3 Multijet má dosahovat kombinované spotřeby 4,5 litru paliva na 100 km, hodnota CO2 vypouštěného do ovzduší se pohybuje na hodnotě 119 g/km a maximální rychlost je 157 km/h.

Základní výbava vozu bude obsahovat posilovač řízení, ABS s EBD a airbag řidiče. Na přání budou k dispozici např. airbag spolujezdce, boční airbagy, autorádio s CD a MP3 přehrávačem, rozhraní Bluetooth, parkovací senzory, centrální zamykání nebo přepážka oddělující prostor pro posádku od nákladu.

Vedle čistě užitkového provedení se představuje i osobní verze, která je připravena nabídnout svůj vnitřní prostor pětičlenné posádce a 270 kg nákladu. Přístup k zadním sedadlům umožní jedny posuvné dveře na pravé straně vozu. Toto provedení má být v prodeji od příštího roku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Avatar - pallas
1. 12. 2007 22:14
Re: Trochu ina kategoria
Vies pre koho bol Citroen Acadyane (zaklad v Citroen 2CV), C15 (zaklad Visa) a Fiat Fiorino (127,neskor Panda)? No tak presne pre tych istych zakaznikov.
Praveze to beriem ako genialny tah PSA a Fiatu. Zase budu mat auto, ktore nikto iny neponuka. Tak ako ked vysli pred rokmi s Berlingo/Partner.
:yes:
Avatar - pallas
1. 12. 2007 19:35
Re: Hmmm
Mne sa nahodou Nemo/Bipper/Fiorino v tejto presklenej verzii velmi paci! 1.4 benzin alebo 1.4 HDi a k tomu Sensodrive prevodovku, a je z neho uplne idealne auto do mesta a na vylety niekde k jazeru - so surfom na streche. Este ked z neho spravia taku Cross&Country verziu, tak to bude uplne super.
Vazne nad nim uvazujem ako nad druhym autom.
30. 11. 2007 18:27
Re: Hmmm
niečo podobne ako Caddy?? Niekto tu asi nevidel Caddynu ,lebo to auto ma dosť velky priestor...