Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Idea: Nová generace debutuje v Brazílii

Dariusz Szynder Dariusz Szynder 4. 8. 2010 • 01:59
72
39
Zobrazit náhledy (72)
Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea Fiat Idea
U nás již několik let neprodávané malé MPV Fiatu, model Idea, si v Brazílii odbylo premiéru ve své modernizované podobě. Nový design připravilo brazilské Centro Estilo Fiat, pod kapotou se usadily nové pohonné jednotky E.torQ.

Fiat Idea byl v Brazílii představen v roce 2005 a ihned se stal vyhledávaným modelem. Zákazníci oceňovali originální design, variabilitu a bohatou nabídku vnitřního prostoru na půdorysu modelu Grande Punto.

Speciálně pro jihoamerický trh byla v roce 2008 představena verze Adventure. Malé MPV tak dostalo vzhled off-roadu, ale jak je v podobných automobilech zvykem, pohon pouze přední nápravy. Terénní vlastnosti však zlepšovala uzávěrka diferenciálu „Locker“.

Přepracovaný vzhled

Nový model se vyznačuje přepracovanými liniemi karoserie. Změnila se přední kapota, přední maska, světla i nárazník. Na opačném konci se rovněž objevila nová světelná technika, pod změněnou grafikou světel se ukrývají moderní diody.

Na bocích se objevily nové lišty s chromovaným lemováním. Zpětná zrcátka jsou nyní větší s integrovanými LED směrovkami. Změnil se také design litých kol a poklic.

Verze Sporting a Adventure dostaly nové stylistické pakety. Sporting obsahuje nové prahy, spojler pod předním a zadním nárazníkem, střešní spojler nad zadním oknem a nový design litých kol. Přední a zadní světla dostala kouřová skla.

Adventure se vyznačuje masivním předním nárazníkem, na bocích se objevily ochranné panely blatníků, prahů a dveří. Díky tomu auto získalo robustní vzhled hodný terénního automobilu. Na zádi se pak ve speciálním boxu ukrývá rezervní kolo.

Komfortní interiér

Uvnitř najdeme nové sedačky zajišťující lepší pozici sezení. Za příplatek může být vnitřek čalouněn kůží. Nový design dostal volant. Novinkou je elektricky ovládané víko kufru, které lze řídit dálkovým ovládačem nebo tlačítkem na přístrojové desce. Idea rovněž dostala modifikovanou klimatizaci zlepšující proudění vzduchu.

Verze Attractive a Essence dostaly bílé podsvícení přístrojů, sportovní verze ještě přidává nápis „Sporting“. Mezi rychloměrem a otáčkoměrem se usadil display palubního počítače.

Život řidiči zpříjemňují hands free s technologii Bluetooth, dešťové nebo parkovací senzory. Posádka si také může užívat pohled na oblohu skrze prosklenou střechu Skydome. Bezpečnost zajišťují airbagy nebo ABS.

Idea bude dostupná ve čtyřech verzích výbavy: Attractive, Essence, Sporting a Adventure.

Nové motory

Pro modernizovaný Fiat Idea budou dostupné tři motory: Fire 1,4 8V Flex a dvě nové pohonné jednotky řady E.torQ o objemu 1,6 a 1,8 l, obě šestnáctiventilové s technologii Flex umožňující spalování benzínu i etanolu.

Jednotka E.TorQ 1,6 16V dostupná ve verzi Essence dosahuje maximální výkon 85 kW, resp. 86 kW pokud spaluje etanol. Maximální točivý moment 162 Nm, resp. 168 Nm je dosahován při 4500 min-1.

Motor 1,8 16V montovaný do verzí Sporting a Adventure nabízí při jízdě na benzin maximální výkon 96 kW, při spalování etanolu se výkon zvýší na 97 kW. Točivý moment 184 Nm (benzin), resp. 189 Nm (etanol) vrcholí rovněž při 4500 min-1.

Obě jednotky mohou být spojené s převodovkou Automatic Dualogic, která nabízí dva pracovní režimy – plně automatický nebo sekvenční.

Nejmenší motor 1,4 8V je dostupný pouze v kombinaci se základní výbavou Attractive.

Zatím není jasné, zda se modernizovaný Fiat Idea objeví také na evropském trhu.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - ReznikCZE
OT: Alfa Romeo a VW
| 6. 8. 2010
a pak že jsi zlý soused ty jeden hodnej sousede :yes: >:D ;-)
Avatar - ReznikCZE
OT: Alfa Romeo a VW
| 6. 8. 2010
Dobře ale proč si třeba kupovat Lambo když je tu R8 levnější kopie?! . . .Myslím že 458 Italia či F430 má hodně společných komponentů s Fiatu Idea >:D >:D
p.s. o Porsche raději nemluv tam je to už brutální trága Full Diesel Hybrid Porsche Cayenne Turbo S XXXXkoní 0,X emocí . . Už raději to BMW nebo něco od AMG >:D
Avatar - ReznikCZE
OT: Alfa Romeo a VW
| 6. 8. 2010
Víš jenže proto budu milovat vozy značky Lotus, Infiniti, Morgan, atd. a nenávidět VW za tu nudu šeď a taky to že je to "jenom" zboží, které nemá emociálně žádnou vypovídací hodnotu. Takže jestli se to propojí úplně budu vlastnit Quattroporte druhé generace nebo AR 166, 159 a zůstane pro mě srdcovka pár veteránu a Ducati, MV Agusta, Aprilia, atd. Pro mě je prioritou mít méně okoukané zboží na trhu abych si auta či motorky vážil a měl to rád. Netoužím skončit u načipované hulící Oktávky . . .
Avatar - ReznikCZE
OT: Alfa Romeo a VW
| 6. 8. 2010
Já doufám že AR zůstane v rukou Italů ;-)
Tlačítko
| 5. 8. 2010
Já to chápu jako zamknutí auta na krátké stlačení a nebo dlouhým odemknout kufr, ale nechce se věřit že by to bylo takto neprakticky vyřešeno.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku