Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Punto 2012: Nové fotografie

David Bureš
Diskuze (138)
Modernizované Punto bude dostupné také s přeplňovaným dvouválcem 0,9 TwinAir a turbodieselem 1,3 MultiJet 16V o shodném výkonu 63 kW.

Automobilka Fiat si pro rok 2012 připravila modernizované provedení modelu Punto. Už to není Grande Punto, ani Punto Evo, ale znovu jen Punto (tečka, bod). Třetí generace tohoto vozu letos oslaví už sedmé narozeniny.

Vůz je možné objednávat s novými motory. První novinkou v nabídce motorů je benzinový dvouválec 0,9 TwinAir Turbo, známý už z Fiatu 500 nebo Lancie Ypsilon. V Puntu agregát s parametry 62 kW a 145 Nm padne do středu nabídky zážehových motorů. Na rozdíl od ostatních pohonných jednotek (s výjimkou 1,4 MultiAir/99 kW) má standardně šestistupňovou manuální převodovku.

Druhou novinkou je 1,3 MultiJet o výkonu 62 kW a točivým momentem 200 Nm při 1500 min-1, který doplní verze s 55 kW a 70 kW. Zatímco nejslabší provedení má turbodmychadlo s pevnou geometrií lopatek, ta silnější mají turbo s variabilní geometrií lopatek.

Motor 1,3 MultiJet (62 kW) je optimalizovaný na spotřebu, a tak ve spojení se start&stopem dosahuje v kombinovaném režimu pouhých 3,5 l/100 km (tzn. téměř rekordní emise CO2 90 g/km), zatímco 1,3 MultiJet s 55 kW vykazuje 4,2 l/100 km.

V nabídce dále jsou zážehové motory 1,4 MultiAir (ve verzích se 77 kW a 99 kW), 1,4 8v (57 kW) a 1,2 8v s 51 kW. Posledně jmenovanou jednotku je možné doplnit o start&stop a o převodovku s dlouhými převody. Zbývající agregáty disponují start&stopem standardně.

Jednotka 1,4 8v Fire Evo II je prodávána i ve verzích umožňujících spalování metanu (tzv. Natural Power) a LPG (tzv. EasyPower). Varianta Natural Power poskytne výkon 51 kW, provedení EasyPower pak disponuje 57 kW. Punto Natural Power zrychlí z 0-100 km/h za 16,9 s a jede maximální rychlostí 156 km/h. V kombinovaném cyklu Punto EasyPower spotřebuje 7,0 litrů LPG na 100 km.

Oproti předchozímu provedení se také lehce změnil vzhled. Mřížka chladiče dostala místo dřívějších vodorovných a svislých žeber včelí plástve, stejně jako větrací otvor v nárazníku. Přebytečnou se stala chromovaná lišta mezi světly, která měla sblížit vzhled s retro-mini Fiatem 500.

Nárazník je nyní tvořen jediným plastovým výliskem, kompletně lakovaným do barvy karoserie. Klasickou mřížku masky chladiče navíc nahrazuje sportovnější voština. Zadní nárazník je nově také celý v barvě karoserie.

Palubní deska se změnila rovněž minimálně (pouze dekor), sedačky jsou čalouněny novými látkami. Jiná jsou 15palcová kola a do nabídky odstínů karoserie přibyly tři nové metalické laky, modrý Glam Rock, červený Tip Tap a šedý Blues.

David Bureš
Diskuze (138)
2. 3. 2012 19:10
Re: Š
Sudruhom znova nieco uslo. Len chumaj navrhne otvaranie a zatvaranie veka kufra ako na Punte 2012. Favorit to mal urcite ergonomickejsie. Takze: Stlacite logo a veko sa nadvihme o 2 centimetre. Vsuniete tam prsty a o lakovanu hranu otvarate! Na "ulahcenie" zatvarania je zasa z vnutornej strany vyklenok. Prsty sa vsak z neho zosmykavaju. Pytam sa chlapca v showroome, ze preco tam nedali kontrahranu alebo nejaky "lepkavy" raster? Povedal, ze by to bolo vyrobne narocne. No, cisty taliani - obidvaja!
Avatar - avatas
9. 2. 2012 06:32
Re: Š
Klaudia Kardinálová byla vždy krásná žena.........nicméně punto se slovy Švejka : po mnoha úhybných manévrech se opět navrátilo do výchozích pozic.....tedy zpět! :no: FIAT CAPUT :no:
Avatar - DRBNUTY
9. 2. 2012 02:01
Re: puntu uz nepomoze ani dalsich 100 inovacii
>:D
Avatar - DRBNUTY
9. 2. 2012 01:48
Re: puntu uz nepomoze ani dalsich 100 inovacii
No s tym nehrdzavenim nemeckych aut by som si nebol tak isty
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
A videl som uz aj neburany Mercedes S600, ktoremu vo veku 5 rokov hrdzaveli lemy blatnikov.Bol to ten predosly model :-!
A aby sme chlapcovi spravili radost, tak na novych audi hrdzavie este aj umela hmota >:D
[odkaz]
Myslel som tu Audi A3, len mi tam nesiel vlozit odkaz >:D
9. 2. 2012 00:09
Re: Š
Tak pardon to víš ty němci už nadělali tolik nesmyslných tříd a aut, že už to člověku nějak utíká, tak abych to pochopi já hlupák, ona je nižší střední, pak střední střední, a nakonec vyšší střední, no tolik aut ani neznám.a dobrou noc, a ztrpnil ses ty tu sám přečti si svoje reakce a uvidíš. tak