Fiat Punto 2012: Nové fotografie
Automobilka Fiat si pro rok 2012 připravila modernizované provedení modelu Punto. Už to není Grande Punto, ani Punto Evo, ale znovu jen Punto (tečka, bod). Třetí generace tohoto vozu letos oslaví už sedmé narozeniny.
Vůz je možné objednávat s novými motory. První novinkou v nabídce motorů je benzinový dvouválec 0,9 TwinAir Turbo, známý už z Fiatu 500 nebo Lancie Ypsilon. V Puntu agregát s parametry 62 kW a 145 Nm padne do středu nabídky zážehových motorů. Na rozdíl od ostatních pohonných jednotek (s výjimkou 1,4 MultiAir/99 kW) má standardně šestistupňovou manuální převodovku.
Druhou novinkou je 1,3 MultiJet o výkonu 62 kW a točivým momentem 200 Nm při 1500 min-1, který doplní verze s 55 kW a 70 kW. Zatímco nejslabší provedení má turbodmychadlo s pevnou geometrií lopatek, ta silnější mají turbo s variabilní geometrií lopatek.
Motor 1,3 MultiJet (62 kW) je optimalizovaný na spotřebu, a tak ve spojení se start&stopem dosahuje v kombinovaném režimu pouhých 3,5 l/100 km (tzn. téměř rekordní emise CO2 90 g/km), zatímco 1,3 MultiJet s 55 kW vykazuje 4,2 l/100 km.
V nabídce dále jsou zážehové motory 1,4 MultiAir (ve verzích se 77 kW a 99 kW), 1,4 8v (57 kW) a 1,2 8v s 51 kW. Posledně jmenovanou jednotku je možné doplnit o start&stop a o převodovku s dlouhými převody. Zbývající agregáty disponují start&stopem standardně.
Jednotka 1,4 8v Fire Evo II je prodávána i ve verzích umožňujících spalování metanu (tzv. Natural Power) a LPG (tzv. EasyPower). Varianta Natural Power poskytne výkon 51 kW, provedení EasyPower pak disponuje 57 kW. Punto Natural Power zrychlí z 0-100 km/h za 16,9 s a jede maximální rychlostí 156 km/h. V kombinovaném cyklu Punto EasyPower spotřebuje 7,0 litrů LPG na 100 km.
Oproti předchozímu provedení se také lehce změnil vzhled. Mřížka chladiče dostala místo dřívějších vodorovných a svislých žeber včelí plástve, stejně jako větrací otvor v nárazníku. Přebytečnou se stala chromovaná lišta mezi světly, která měla sblížit vzhled s retro-mini Fiatem 500.
Nárazník je nyní tvořen jediným plastovým výliskem, kompletně lakovaným do barvy karoserie. Klasickou mřížku masky chladiče navíc nahrazuje sportovnější voština. Zadní nárazník je nově také celý v barvě karoserie.
Palubní deska se změnila rovněž minimálně (pouze dekor), sedačky jsou čalouněny novými látkami. Jiná jsou 15palcová kola a do nabídky odstínů karoserie přibyly tři nové metalické laky, modrý Glam Rock, červený Tip Tap a šedý Blues.