Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat reviduje koncernové plány: Příští rok chystá 6 nových modelů

David Bureš
Diskuze (59)
Italský koncern změnil své plány kvůli ekonomické krizi.

Fiat podle očekávání zveřejnil přepracovaný produktový plán pro následující roky. Plány z roku 2010 musely být pozměněny kvůli ekonomické krizi. Plány se týkají trhů v Evropě, na Středním východě a v Africe.

Automobilka předpokládá, že se v Evropě letos prodá jen 12,5 milionu osobních aut, nejméně od roku 2007. Značky koncernu jsou na tomto trhu tlačeny ke snižování cen, navíc bojují s rostoucí konkurencí, především z řad japonských a korejských výrobců.

Fiat tvrdí, že jeho silnou stránkou jsou lehká užitková auta nebo model 500, který patří mezi nejúspěšnější vozy v segmentu. Dřívější problémy s kvalitou automobilka dle svých slov už vyřešila.

Naopak mezi zápory patří portfolio zaměřené především na malá auta, samotný Fiat je pak neschopný zamířit i do větších segmentů. Automobilka není spokojena ani s účinností své dealerské sítě. Integrace Chrysleru a Lancie se zase nedaří kvůli krizi.

Problémy chce Fiat Group vyřešit tím, že vsadí především na prémiové značky s dlouhou historií jako Alfa Romeo a Maserati, u kterých má být rozšířena nabídka jejich aut.

Nabídku aut chce koncern nastavit tak, aby na prodaných exemplářích více vydělával. Počítá se i spoluprácí s italskou vládou, cílem je, aby italské továrny byly více konkurenceschopné.

Samotný Fiat chce z Pandy a 500 vytvořit své hlavní pilíře, od kterých budou odvozeny další vozy. Například rodina 500 se letos rozrostla o MPV 500L, v plánech je dále crossover 500X.

Nabídka Lancie bude i nadále zahrnovat vozy z dílny Chrysleru, původně určené pro americký trh. Jeep má vyvinout vozy vhodné pro evropské zákazníky. Alfa Romeo pak zamíří mezi prémiové značky.

Koncern předpokládá, že letos ve státech Evropy, Středního východu a Afriky prodělá asi 700 milionů eur. I v příštím roce bude ztráta podobná, nebo lehce nižší.

Nové vozy

Hlavním tématem produktového plánu jsou ale samozřejmě nové vozy. Jen v příštím roce na trh dorazí šest nových automobilů a čtyři facelifty..

Fiat pro příští rok chystá jednu novinku, kterou bude pravděpodobně větší, sedmimístná verze modelu 500L, nazvaná 500XL. V roce 2014 se pak dočkáme crossoveru 500X. Pro roky 2015 a 2016 je plánována modelová ofenziva, čítající šest nových aut a dva facelifty.

Nabídka Alfy Romeo se v příštím roce rozšíří o sporťák 4C, modely MiTo a Giulietta projdou faceliftem. Přespříští rok dorazí dvě nové Alfy – sedan Giulia a velké SUV. Rok 2015 bude ve znamení čtyř aut, mezi kterými zřejmě bude crossover, Spider (postavený na stejných základech jako budoucí Mazda MX-5) a velký sedan. V roce 2016 jsou pak očekáváni nástupci MiTa a Giulietty.

Maserati v první polovině roku 2013 představí dva sedany, nové Quattroporte a menší Ghibli. V roce 2014 přijede SUV Levante, odvozené od loňského konceptu Kubang.

U Lancie je počítáno s jedním novým autem a faceliftem, dvojice je naplánovaná pro rok 2015. Jeep pro příští rok chystá nový vůz a dva facelifty, v roce 2014 dorazí kompaktní SUV, které bude sdílet techniku s Fiatem 500X. V roce 2013 dorazí i nový užitkový automobil z dílny Fiat Professional.

David Bureš
Diskuze (59)
4. 12. 2012 09:43
Re: ************
To uz vie jedine Sergio, preco nedal zelenu kombiku a pustil napr Multiplu. V niektorych automobilkach by sa za to mozno stinali hlavy, mozno by sa stinali aj za to, ked klesnu predaje a on zastavi nastup novych modelov. Co chce te chlap predavat? Svoje rozhovory pre casopisy?
4. 12. 2012 09:23
Re: ************
někdy sem ty čisla viděl a u i stila to bylo myslím 36% ze všech prodaných bylo kombi,což není zas tak špatný, u marey se to nedá brát ta byla buď sedan nebo kombi,tam se pak musí započítat dvojčata bravo/a a těch potkáš i u nás víc než mareí v kombíku,ale myslim že rozhodně kombi by nebylo tak ztrátový náklady nejsou tak vysoký a když prodaj modelu celkově 1,5x tolik tak i to samo o sobě dělá reklamu že to přitáhne i lidi pro hatchback
Avatar - petr164
4. 11. 2012 14:24
Re: Kto bol v Taliansku, chápe, prečo FIAT nerobí veľké autá
Což u nás jaksi ještě nenastalo, pročež směřujeme tam, co Itálie, ale bez světla na konci tunelu (za této vládní konstelace). Poctivci obvykle neprahnou po Lambech...
Avatar - petr164
4. 11. 2012 14:21
Re: Kto bol v Taliansku, chápe, prečo FIAT nerobí veľké autá
U nás si kdekdo honí ego, napoleonských komplexů je spousta, můj soused měřící 155cm jezdí se Suburbanem 8-s
Avatar - petr164
4. 11. 2012 14:18
Re: Integrace fiat-Lancia
Ano, počkejme, ekonomika stojí dnes za houby. Nicméně porovnávat s Buickem-Opelem nemám odvahu - ani Lancia navzdory současné Themě není o parnících s kormidelním kolem s podvozkem, co zatočí, i když kastle chce jet rovně... GM finančně krvácí, když chce dominovat WTCC s Cruzem, jinak nic moc - vše je to ještě těžší než jste si mysleli :-)