Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Strada: Modernizovaný brazilský pick-up

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Brazilská divize automobilky Fiat představila pick-up Strada v modernizovaném provedení.

Fiat v listopadu loňského roku představil v Brazílii zcela novou generaci pětidveřového hatchbacku Palio, jehož první generace se vyráběla od roku 1996 celých patnáct let. Tato generační obměna se ale nedotkla pick-upu Strada a ten stejně jako kombi Palio Weekend prodělal pouze facelift.

Tato modernizace je v historii pick-upu vyráběného od roku 1996 v pořadí čtvrtá a na rozdíl od té poslední z roku 2009 ji lze zařadit mezi ty mírnější. Fiat Strada pro nový modelový rok dostal lehce omlazené přední partie a provedené změny se týkají především předního nárazníku a masky chladiče.

Fiat Strada je na brazilském trhu nejúspěšnějším zástupcem lehkých užitkových vozidel a automobilka se i proto místo velkých změn v designu zaměřila spíše na drobná vylepšení. To je ostatně vidět na karoserii i v interiéru, v němž se odehrály podobné změny jako u sesterského kombi Palio Weekend.

V modelovém roce 2013 nabídne Strada ve všech verzích své posádce přepracovaná sedadla i palubní desku a obložení dveří a boků kabiny. Jednotlivé verze se od sebe liší provedením přístrojového štítu.

Fiat Strada bude i nadále nabízen ve třech karosářských verzích dostupných pro všechny tři stupně výbav. Základní verze má nejkratší dvoumístnou kabinu, u níž je zadní sklo prakticky přímo za sedadly. Následuje prodloužené provedení, které lze poznat podle malého bočního okénka v B-sloupku. Třetí karosářská varianta sice zůstává věrná jednomu párů dveří, ale nabízí dvě plnohodnotné řady sedadel.

Paleta pohonných jednotek nabízí tři zážehové čtyřválce. První z nich je Fire 1,4 Flex, následuje E-torQ 1,6 16V a vrcholnou motorizaci představuje E-torQ 1,8 16V. Všechny jsou dvoupalivové, mohou tedy spalovat jak benzin, tak i ethanol (systém Flex).

Základ nabídky na brazilském trhu představuje Strada Working, která je k dispozici ve všech karosářských verzích, ale pouze s motorem Fire 1,4 Flex s výkonem 63 kW při spalování benzinu a 65 kW při jízdě na ethanol. Tato verze je z celé nabídky nejvíce zaměřena na práci.

Druhé provedení v nabídce je Strada Trekking pod jeho kapotou pracuje motor E-torQ 1,6 16V s výkony 85 kW a 86 kW podle paliva. Tato verze nabízí rozšířenou bezpečnostní i komfortní výbavy, zahrnující ABS, EBD, čelní airbagy, elektrické ovládání oken, dálkové centrální zamykání, mlhová světla a posilovač řízení.

Vrcholnou verzí je Strada Adventure s motorem E-torQ 1,8 16V o výkonu 95 kW/97 kW, kterou si nelze objednat s nejkratší kabinou. Od Working a Treking se liší na první pohled provedením nárazníků, robustnějšími lemy blatníků, ochrannými plastovými pásy na bocích, tvarem vnějších zpětných zrcátek a plasty lemujícími zadní stěnu kabiny. Do základní výbavy této verze patří mimo jiné klimatizace a kompas spolu s podélným a příčným sklonoměrem.

Provedení Adventure je možné objednat se systémem elektronické uzávěrky diferenciálu ELD (Electronic Locker Differential). Tento systém byl vyvinut ve spolupráci se společností Eaton a může být aktivován pouze u stojícího vozu. V případě dosažení rychlosti 20 km/h se ELD automaticky odpojí.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
26. 8. 2012 18:16
Líbíse mi
Krasnej pick-up :yes:
Avatar - Magnetofon
26. 8. 2012 12:01
To co chyba v Europe
To co chyba v Europe su auta ako RAM-1500 alebo Ford-F150. :yes: