Fiesta Sportvan: Nákladní hot-hatch

I náklad se dá vozit stylově, o čemž svědčí neobvyklá kombinace dodávky a sportovně laděného hatchbacku
Pro ty, kdo hledají důležitou konkurenční výhodu, nebo prostě "jen" milují řízení, představil Ford po několika prototypech a studiích konečně předsériovou podobu rychlé dodávky. Po třech ultrarychlých Transitech, pojmenovaných Supervan 1, 2 a 3, jejichž úkolem byla především sebepropagace prostřednictvím neuvěřitelných jízdních výkonů a vyladěném velkém Transitu WRT se stejným posláním, přišel v roce 2004 showcar Transit Connect T2000 X-Press, skrývající ve skříňové karoserii techniku z tehdejšího Focuse RS. A od něj byl již jen krok k produkční verzi užitkové verze nové Fiesty, převlečené do bojových barev, která se představila na letošní Commercial Vehicle Show v Birminghamu v provedeních s prosklenými i plechovými bočnicemi.
Protože se pořád jedná v první řadě o užitkové vozidlo, dostal před mnohasetkoňovými agregáty přednost obyčejnější koncernový turbodiesel Duratorq TDCi 1,6 l ve své slabší verzi, vyvíjející 66 kW a 204 Nm a spolupracující s mechanickou pětistupňovou převodovkou. Tyto výkony sice na zlaté věnce nestačí, ovšem mezi nejmenšími městskými dodávkami bude Sportvan bezpečně nejrychlejší. V základní výbavě nechybí 16" kola s pneumatikami 195/45, aerodynamický kit, sportovní mlhovky, posilovač řízení a ABS, k mání budou čtyři barvy - červená Colorado, černá Panther, stříbrná Moondust a bílá Diamond, všechny v kombinaci s interiérem á la temný cín a pušková ocel. Dojem dotvoří sportovní sedačky a povrch řadící páky a volantu z kůže. Za příplatek bude k mání klimatizace, AUX-vstup, vyhřívané čelní sklo, či vyhřívaná elektrická zrcátka.