Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fisker EMotion odhalen na CES: Vábí líbivým vzhledem i sympatickým dojezdem

Stanislav Kolman
Diskuze (30)
Společnost Fisker představila na veletrhu CES v Las Vegas elektromobil EMotion, jenž má na jedno nabití urazit přes 640 km.

Automobilka Henrika Fiskera, slavného automobilového designéra, je zpět! Po hybridním Fiskeru Karma a finančních patáliích je tu nyní elektromobil EMotion, který se veřejnosti v rámci světové premiéry ukázal na veletrhu Consumer Electronics Show v Las Vegas.

Technické specifikace si tvůrci zatím drží pod pokličkou. Víme alespoň to, že vůz poháněný čistě na elektřinu zvládne jet maximální rychlostí 259 km/h a slibuje dojezd na jedno nabití až 400 mil, tedy zhruba 644 kilometrů. Vzhledem k proporcím bude v době uvedení na trh největším konkurentem Tesla Model S.

Ve srovnání s kalifornským soupeřem se očekává nižší hmotnost, jelikož konstrukce vozu EMotion je tvořena z uhlíkových vláken a hliníku. Auto může k zákazníkům zamířit se čtyřmi či pěti sedadly, nechybí ani čtveřice dveří vyklápěných nahoru, které lze mimo jiné ovládat pomocí chytrého telefonu.

Na autě nalezneme také pět senzorů LiDAR, které autu pomáhají k autonomním schopnostem čtvrté úrovně. Fisker na oficiální prezentaci uvedl, že software vozu zvládá zpracovávat data ze snímačů v reálném čase, což rapidně zkracuje reakční dobu.

Řidič pracuje s infotainmentem a daty o jízdě prostřednictvím tří dotykových obrazovek. Jedna nahradila klasické budíky, další se nachází na středu palubní desky a konečně je tu ještě obří zakřivený displej na středové konzole. Vnitřní prostor vypadá opravdu luxusně a není divu, že si vysluhuje i srovnání s Mercedesem třídy S.

Výroba elektromobilu odstartuje již příští rok, první várka zamíří k zákazníkům ve Velké Británii o rok později. V zámoří je hodnota vozu vyčíslena na 129.900 dolarů, tedy necelých 2,8 milionu korun. Fisker ale představil i další vychytávky. Třeba nové technologie v oblasti baterií, které mají zkrátit nabíjecí dobu na několik minut. Se svými akumulátory by společnost Fisker v budoucnu ráda atakovala hranici 800 km na jedno nabití.

Stanislav Kolman
Diskuze (30)
11. 1. 2018 16:34
Re: Tohle se mi moc líbí!
v Arabskych zemich, tech bohatsich jdou do elektromobility mozna vic nez si pripoustis, proc myslis ze tam vznikli prvni projekty na svete kde cele mestske oblasti a nebo ctvrti maj zakaz vjezdu vsech aut a dopravu v nich zajistuji elektromobily? ale sak o tom jsem tu jiz psal, treba o MasdarCity

"Čím víc elektřiny se bude vyrábět z obnovitelných zrojů, tím půjde cena nahoru." nesmysl ktery se da ve svete jiz pozorovat, Indie hlasi ze cena elektriny diky obnovitelnym zdrojum klesla, v Emiratech je elektrina z obnovitelnych zdroju ta nejlevnejsi i bez podpor ;-) nevztahuj to na CR kde to vlada zelenych nastavila tak aby na tom vydelalo par solarnich baronu a tim tomu skazili povest a znechutili lidem ;-) mimochodem nejvetsi kapacitu obnovitelnych zdroju v CR vlastni CEZ ;-)

mam fotovoltaiku na strese cinzaku, 4 patroveho o 6 bytech 3+1 89m2 kazdy ;-) a v 8 poschodovem panelaku kde mam byt zvazujeme fotovoltaikou pokryt dve strany budovy na fasade a strechu ;-) za vsechny mozne komunikacni anteny a podobne na strese samozrejme danym SVJ ty firmy plati, mame na strese takto anteny tusim Tmobile a samozrejme nam za to plati, fotovoltaice to nijak vadit nebude, proste bude okolo toho a na fasade mezi strechou a 2 patrem ;-) taktez tam bude ctverice tepelnych cerpadel napojene na vrty, narozdil od tebe zrejme vim kde setrit a kde utracet aby me to za par let oprostilo od poplatku, v ansem pripade v radu asi 800 tisic korun rocne na 40 bytu za vytapeni horkovodem a teplou vodu ;-) investice je planovana v radu 3.6 milionu, tedy splatnost asi 5 let, pritom minimalni zaruka je v systemu 10 let a na nektere casti jako panely pak 20 let , za 10 let to tak tem vlastnikum bytu v tom dome muze usetrit kazdemu cca 100 tisic korun ;-)

na Ustecku mam jiz za sebou projekt energeticky nezavisleho cinzaku o 8 bytovych jednotkach, minulou zimu preckali naproto pohodove kdy zalohy neklesli pod 40% aby musel naskocit zalozni jistic do verejne site, maj fotovoltaiku a 2 male turbiny, psali o nas i v nejakem casopise, tam by mela navratnost bej 7-9 let (zalezi na zimach, cim delsi a s nizsima teplotama tim rychlejsi navratnost), investovalo se tam hodne i do bateii
11. 1. 2018 12:42
Re: Tohle se mi moc líbí!
S tou cenou elektřiny jsi mimo. Například v Kalifornii (3 centy za kWh) a SAE (2.5 centů za kWh) je už elektřina z FVE levnější než cena z uhlí. A stále to jde dolů. Hodně se nyní rozšiřují přímořské větrné elektrárny, které jsou taky značně konkurence schopné, byť stále dražší než uhlí, ale ta cena padá. Mimochodem, Evropa má společný energetický trh.
11. 1. 2018 10:31
Re: Tohle se mi moc líbí!
tyhle dva pravdepodobne jen prudej a trollej, proste kouknou na google, zadaj neco jako "jak trollit diskuze" a pak se drzej instrukci
11. 1. 2018 10:27
Re: Tohle se mi moc líbí!
na nabijeckach nad 22kW byla elektrina zdarma jen par mesicu pri jejich zavadeni, jinak se normalne plati a platila, tedy totez co bylo treba v CR a bejva v CR kdykoliv se nejaka nabijecna postavi a otevre verejnosti ;-) u sloupku do 22kW se plati v Norsku pausal ;-) a zdarma je nabijeni v Norsku u obchodnich center a obchodu spolecnosti SW ;-)

mas jeste nejake presne informace o Norsku Bariku?

vloni jsem byl v Norsku 2x pracovne
Avatar - Barrichello
10. 1. 2018 21:25
Re: Tohle se mi moc líbí!
"Pruhy už jim zrušili, až zruší dotace a a elektriku zdarma, klesnou prodeje o 60% "

Čemu na tom nerozumíš?? >:D