Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fisker Karma se vrací jako Revero Karma. Změnilo se vůbec něco?

David Bureš David Bureš 11. 9. 2016 • 20:57
16
2
Zobrazit náhledy (16)
Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma
Fisker Karma se vrací s novým jménem. Vypadá stejně, nový výrobce ale hlásá množství změn. Tak výrazné ale nejsou...

Fisker Karma byl nádherný automobil s hybridním pohonem. Produkce však kvůli finančním potížím výrobce trvala jen krátce, pouze mezi lety 2011 a 2012. Po letech se stále nadčasový vůz vrací. Přejmenoval se na Karma Revero a přestože vypadá stejně jako kdysi, nový výrobce slibuje množství změn proti originálu.

Třeba pohonné ústrojí se ale zase tolik nezměnilo. Zatímco třeba dílo VLF Destino vyměnilo hybridní pohon za masivní osmiválec z corvetty, revero zůstává hybridem. Auto si dokonce uchovává přeplňovaný zážehový dvoulitr s turbodmychadlem z dílny General Motors, který využívala už původní karma.

Také baterie pro dvojici elektromotorů stále pochází od A123, alespoň že jejich kapacita mírně vzrostla z 20,4 na 21,4 kWh. Největší změnou je tak silnější palubní dobíječka (z 3,3 kW na 6,6 kW), k dispozici je i rychlejší nabíjení pomocí rychlonabíječky 40kW stejnosměrným proudem. Díky tomu je možné lithium-iontový akumulátor dobít už za 24 minut (na 80 % jeho kapacity), zatímco z běžné domácí zásuvky nabíjení trvá tři hodiny. Tyto úpravy jsou mimochodem výsledkem spolupráce s BMW.

Také výkon zůstává vlastně shodný. Výrobce uvádí 301 kW (dosud 300 kW), točivý moment 1.330 N.m je však o 30 N.m vyšší než dosud. Přesto je revero rychlejší než dosavadní fisker, z 0-96 km/h zrychlí za 5,4 sekundy, zatímco dosavadní verzi to trvá o půl sekundy pomaleji. Maximální rychlost je pak elektronicky omezena na 200 km/h, stejně jako u fiskeru.

Tyto parametry každopádně platí jen pro sportovní mód. V elektrickém módu nazvaném dle tichého pohonu Stealth zrychlení z 0-96 km/h trvá 6,9 sekundy a maximální rychlost je limitována na 153 km/h.

Čistě na elektřinu automobil zvládne zhruba 50 kilometrů, celkový dojezd činí 482 kilometrů. Specialitou je pak solární panel na střeše. Ten už se sice objevil na původním fiskeru, jenže zatímco dosud pouze získával elektřinu pro klimatizaci, v reveru dokonce umí dobíjet baterie. Výrobce tvrdí, že v závislosti na počasí umí solární panel zvýšit dojezd auta až o 2,4 kilometru denně. To sice není tolik, solární pohon ale sériovým autům nebyl nikdy tak blízko.

Ani vnitřek se na první pohled tolik neproměnil, znalci si ale povšimnou nového multimediálního systému. Ten byl vyvinut ve spolupráci s firmou Rightware, která slibuje výrazně rychlejší reakce na pokyn než u předchůdce. Kompletně přepracovaná byla i grafika. Díky 4G internetovému připojení je pak možné systém na dálku aktualizovat, později pak bude možné vůz spárovat i s chytrými telefony, a to pomocí funkcí Apple CarPlay či Android Auto.

O znovuzrození karmy se postarala čínská firma Wanxiang, která koupila majetek zkrachovalého Fisker Automotive. Auto se mělo vrátit již na přelomu let 2014 a 2015, doba ale pokročila, vůz bylo nutné vyzbrojit modernější technikou, a tak se sériový model nazvaný Karma Revero představuje až letos. V Severní Americe bude vůz možné objednávat už od konce září, do Evropy se však vůz nejdříve dostane v roce 2018.

Jestliže fisker se vyráběl ve Finsku, u firmy Valmet Automotive, novinka bude vznikat v Kalifornii, kde v Moreno Valley byla vybudována nová továrna. Výrobní technologie je však známá, protože se jedná o ty samé stroje jako ve Finsku. Finští technici dokonce museli dorazit do USA, aby přeložili návody k některým strojům.

Související články

Témata
11. 9. 2016 16:37
Re: Karma vs. Tesla Model S
Stejně vždycky jde o více faktorů než jsou jenom technická data, já si myslím že se může dařit obojímu. Tesla také pokud vím stále prodělává, a přesto existuje :D.

Jinak k designu Karmy, je to pěkné auto, ale co se mi nelíbí je tvar průduchů v masce, je to sice netradiční, ale nic to nemění na tom že to vypadá divně. :-)
Avatar - Peto02
11. 9. 2016 15:48
Karma vs. Tesla Model S
Nova cinska Karma nema okrem pekneho nadcasoveho dizajnu od Fiskera ziadnu sancu proti Tesle:
- Karma Revero “startuje” od $130,000 vs. Tesla Model S P100D $134,500.
- Zrychlenie z 0-100 za 5,4s vs. 2,5s.
- Dojazd 80km elektro + 400 km na benzin = 480 km vs. 500km elektro.
- Zadny pohon vs. All Wheel Drive.
Ale pozor…Karma Revero ma solarnu strechu, ktora generuje dojazd 2.4km/den (v zavislosti od pocasia) >:D
To asi nebude tazke rozhodovanie medzi.Karmou a Modelom S ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku