Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

FlixBus chce převzít Eurolines a isilines

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 9. 3. 2019 • 09:49
19
Zobrazit náhledy (19)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Transdev Group plánuje společnosti FlixBus odprodat své aktivity v oblasti dálkové autobusové přepravy Eurolines a isilines. Tento krok má být výhodný pro obě strany.

Společnost FlixBus a skupina Transdev vstupují do exkluzivních jednání o akvizici dálkové autobusové přepravy pod značkou Eurolines. Obě strany budou okolnosti převzetí řešit také s jednotlivými zaměstnaneckými odbory.

Eurolines aktuálně působí ve Francii, Holandsku, Belgii, Španělsku a také v České republice, přičemž nabídka autobusových spojení se týká celkem 25 zemí. Ve vnitrostátní autobusové přepravě ve Francii operuje společnost pod značkou isilines.

Jochen Engert, zakladatel a CEO FlixBusu: „Akvizice jako je tato by mohla upevnit naši pozici jedničky na trhu ve Francii a integrace dopravní sítě Eurolines a isilines by tak mohly umožnit náš další evropský rozvoj. Díky propojení by FlixBus mohl nabídnout ještě komplexnější a rozmanitější služby a dokázal tak oslovit širší publikum. Naším cílem je být první volbou cestovatelů napříč celou Evropou.“

Thierry Mallet, CEO společnosti Transdev Group: „Rozhodnutí vstoupit do vyjednávání ohledně prodeje Eurolines s FlixBusem je v souladu se strategickým plánem společnosti Transdev. Umožnilo by nám to soustředit zdroje na náš hlavní byznys, veřejnou dopravu a služby přepravy v oblasti B2B a zde podávat výkon za co nejlepší ceny, přinášet technologické a digitální inovace, zejména za účelem zvýšení zákaznické spokojenosti.“

FlixBus od vstupu na německý trh v roce 2013 a o dva roky později na francouzský trh s dálkovou autobusovou dopravou dokázal, že je možné významně zvýšit kvalitu autobusové přepravy a zároveň být v zisku i v tak vysoce konkurenčním prostředí. Jen za loňský rok vzrostl počet denních spojení a přepravených cestujících u FlixBusu ve Francii i celosvětově o 40 %.

Během posledních šesti let změnila společnost FlixBus způsob, jakým lidé v Evropě cestují. Rezervace jízdenek online, možnost sledování autobusového spoje přes GPS, více místa na nohy i rychlé Wi-Fi připojení v kvalitě LTE, díky tomu je dálková autobusová přeprava v Evropě daleko zajímavější alternativou k jízdě autem, vlakem nebo letadlem, než tomu bylo dříve.

„Nesmírně si vážíme toho, co Transdev za posledních 20 let pod značkou Eurolines vybudoval. Ve spojení s inovativním myšlením, které FlixBus do tradiční přepravy přináší, budeme připraveni na příštích 20 let. Propojením našich služeb bychom mohli zákazníkům v celé Evropě nabídnout ještě komplexnější nabídku pohodlného cestování,“ uvádí Engert.

V roce 2018 FlixBus přepravil 45 milionů cestujících napříč Evropou i v USA. Díky kombinaci technologického start-upu, online platformy a tradiční přepravní společnosti se FlixBusu podařilo vystavět silnou síť pokrývající 29 zemí. Tento rok má FlixBus v plánu spustit své služby v Rusku a rozšířit síť napříč Spojenými státy.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud