Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

FlixBus chce převzít Eurolines a isilines

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 9. 3. 2019
19
Zobrazit náhledy (19)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Transdev Group plánuje společnosti FlixBus odprodat své aktivity v oblasti dálkové autobusové přepravy Eurolines a isilines. Tento krok má být výhodný pro obě strany.

Společnost FlixBus a skupina Transdev vstupují do exkluzivních jednání o akvizici dálkové autobusové přepravy pod značkou Eurolines. Obě strany budou okolnosti převzetí řešit také s jednotlivými zaměstnaneckými odbory.

Eurolines aktuálně působí ve Francii, Holandsku, Belgii, Španělsku a také v České republice, přičemž nabídka autobusových spojení se týká celkem 25 zemí. Ve vnitrostátní autobusové přepravě ve Francii operuje společnost pod značkou isilines.

Jochen Engert, zakladatel a CEO FlixBusu: „Akvizice jako je tato by mohla upevnit naši pozici jedničky na trhu ve Francii a integrace dopravní sítě Eurolines a isilines by tak mohly umožnit náš další evropský rozvoj. Díky propojení by FlixBus mohl nabídnout ještě komplexnější a rozmanitější služby a dokázal tak oslovit širší publikum. Naším cílem je být první volbou cestovatelů napříč celou Evropou.“

Thierry Mallet, CEO společnosti Transdev Group: „Rozhodnutí vstoupit do vyjednávání ohledně prodeje Eurolines s FlixBusem je v souladu se strategickým plánem společnosti Transdev. Umožnilo by nám to soustředit zdroje na náš hlavní byznys, veřejnou dopravu a služby přepravy v oblasti B2B a zde podávat výkon za co nejlepší ceny, přinášet technologické a digitální inovace, zejména za účelem zvýšení zákaznické spokojenosti.“

FlixBus od vstupu na německý trh v roce 2013 a o dva roky později na francouzský trh s dálkovou autobusovou dopravou dokázal, že je možné významně zvýšit kvalitu autobusové přepravy a zároveň být v zisku i v tak vysoce konkurenčním prostředí. Jen za loňský rok vzrostl počet denních spojení a přepravených cestujících u FlixBusu ve Francii i celosvětově o 40 %.

Během posledních šesti let změnila společnost FlixBus způsob, jakým lidé v Evropě cestují. Rezervace jízdenek online, možnost sledování autobusového spoje přes GPS, více místa na nohy i rychlé Wi-Fi připojení v kvalitě LTE, díky tomu je dálková autobusová přeprava v Evropě daleko zajímavější alternativou k jízdě autem, vlakem nebo letadlem, než tomu bylo dříve.

„Nesmírně si vážíme toho, co Transdev za posledních 20 let pod značkou Eurolines vybudoval. Ve spojení s inovativním myšlením, které FlixBus do tradiční přepravy přináší, budeme připraveni na příštích 20 let. Propojením našich služeb bychom mohli zákazníkům v celé Evropě nabídnout ještě komplexnější nabídku pohodlného cestování,“ uvádí Engert.

V roce 2018 FlixBus přepravil 45 milionů cestujících napříč Evropou i v USA. Díky kombinaci technologického start-upu, online platformy a tradiční přepravní společnosti se FlixBusu podařilo vystavět silnou síť pokrývající 29 zemí. Tento rok má FlixBus v plánu spustit své služby v Rusku a rozšířit síť napříč Spojenými státy.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor