Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford EcoSport: Evropská verze malého SUV s technikou Fiesty a zvýšenou světlou výškou

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 6. 3. 2013 • 03:58
3
36
Malé SUV automobilky Ford bylo poprvé světu představeno již začátkem loňského roku, nyní máme v Ženevě možnost podívat se na něj zblízka.

Ford EcoSport se poprvé představil jako koncept na loňském lednovém autosalonu v Dillí. Produkční verze následovala na autosalonu v Pekingu a Ford jejím prostřednictvím navázal na stejnojmenný model vyráběný od roku 2003 v Brazílii.

Nový Ford EcoSport je již globálním modelem a má být nabízen ve zhruba 100 zemích. Nejprve se jeho prodej rozběhl na jihoamerickém trhu a koncem loňského roku byl spuštěn jeho prodej v Indii. Do Evropy má tento model dorazit až začátkem příštího roku, i když jsme si jej mohli prohlédnout na loňském autosalonu v Paříži a letos je vystaven ve finálním evropském provedení v Ženevě.

Technicky je Ford Ecosport spřízněn s aktuální Fiestou, s níž sdílí platformu. Malé SUV má rozvor náprav 2,52 m a jeho karoserie je dlouhá 4,24 m, široká 1,76 m a vysoká 1,69 m. Zavazadlový prostor disponuje objemem 322 l, sklopením zadních sedadel může narůst až na 705 l.

V závislosti na trhu se od sebe jednotlivé verze Fordu EcoBoost liší. Evropská varianta má mít nejblíže té indické, bude dostupná s přeplňovaným tříválcem 1,0 EcoBoost o výkonu 92 kW, zážehovým čtyřválcem o objemu 1,5 litru s výkonem 81 kW a turbodieselem 1,5 l s výkonem 66 kW.

Na indickém trhu je EcoSport nabízen s litrovým tříválcem EcoBoost a 1,5litrovým benzinovým a dieselovým agregátem. Jednotky jsou kombinovány s pětistupňovým manuálem, nebo šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

To jihoameričtí zákazníci mohou vybírat mezi 1,6i Sigma Flex a 2,0 Duratec Flex, které jsou schopny spalovat benzin i etanol.

Indický EcoSport se může pochlubit světlou výškou 200 milimetrů, aby si poradil s různými nástrahami na zdejších cestách. Přední nájezdový úhel činí 25°, ten zadní pak 35°, hodnota přejezdového úhlu je 25°. Automobil se pak může brodit ve vodě hluboké až 550 milimetrů.

To EcoSport pro Evropu tak schopný v terénu zřejmě nebude, protože patrně dostane snížený podvozek. Vždyť evropští majitelé s tímto autem budou stejně většinu času jezdit po silnici a mimo ni vyrazí jen málokdy, nižší světlá výška by tedy neměla být nějakým problémem. Oficiální tisková zpráva o tomto bohužel mlčí.

Automobil byl vyvinut v Brazílii a tam také zatím vzniká, jeho největším konkurentem „doma“ je Dacia Duster s logem Renaultu. O výrobu se vedle továrny v Camaçari postarají ještě závody v thajském Rayongu, indickém Chennai a v čínském Čchung-čchingu.


Související články

Témata
7. 3. 2013 23:33
Re: Proboha
Tesat do kamene. Tohle je tak otřesné, že nemůžu věřit vlastním očím. Ta masa plechu nad předními koly, předek úplně rovný a vysoký snad 2 metry, no fuj. K tomu extrémně položené přední okno. Proti tomuhle patvaru je i Duster krasavec. Modlím se, aby Taiguna VW moc nedomrvil a vyráběl ho pokud možno stejně jako vypadá studie.
Avatar - Jaros71
7. 3. 2013 18:00
Re: Nádherná kára...
Jasně...sorry..to že je to hrozný je zřejmé.. ;-\
7. 3. 2013 15:25
Re: pěkné
Naopak. Tohle je levný Ford a nástupce dalšího levného Fordu - Fordu Fusion. Ona i ta anténa nad čelním sklem jasně ukazuje, že tento fordík míří mezi Dacie. I ta cena bude podobná.
Avatar - Choochoo
7. 3. 2013 15:19
Re: Nádherná kára...
Neblazni, snad nechces rict, ze se ti tohle libi. Uz kdyz jsem videl foto studie tak jsem si rikal , ze to jiste Ford nemuze myslet vazne. Ten vysokej predek je prisernej, to napojeni na kastli, no jednim slovem hnus. Uz jsem dlouho nevidel nic horsiho ;-) To se mi Fordy docela libi.

PS: Dle tvych ostatnich reakci asi doslo k nepochopeni meho usmevu a palce nahoru za souhlas s Mariachim. Jen trochu nesouhlas s tou IX35. Ikdyz IX35 by na predku take melo zapracovat po vzoru Santa fe.
7. 3. 2013 15:06
Re: Cena + název
Diky za vysvetlenou, :yes:
ale kdyz vidim v nazvu sport tak to ve me evokuje sportovni jizdu [proste takouvou toyotku GT 86], kdyz eco tak si predstavim hybrid. Ford, se mi zda, se veze na vlne modernich slovicek. V posledni dobe se vsechno jmenuje eco a sport se taky objevuje vsude, tak si Ford rekl proc to nespojit a je z toho takovy paskvil.
Články odjinud