Ford Fiesta ST: Hot hatch chce být praktikem, nově nabídne pět dveří
Ford Fiesta ST patří mezi nejpovedenější malé hot hatche na trhu. Přesto mu podle automobilky dosud něco chybělo, praktičnost. V Evropě byl vůz dosud výhradně prodávaný v třídveřovém provedení, což se nyní mění. Fiesta ST bude nově dostupná i s pětidveřovou karoserií.
O novou variantu si přitom řekli sami zákazníci. „Rostoucí počet zákazníků se ptal po pětidveřovém modelu,“ přiznává Roelant de Waard viceprezident evropské divize Fordu pro marketing, prodeje a servis. Klienti totiž dobře věděli, že Fiesta ST s pětidveřovou karoserií existuje – od roku 2013 se prodává v USA, kde naopak není nabízena třídveřová verze.
Přestože je Fiesta ST hot hatch, tedy sportovně laděné auto, u nové varianty automobilka poněkud překvapivě láká na praktičnost. Pětidveřová Fiesta ST nabízí více praktičnosti a snadnější přístup na zadní sedadla pro cestující i pro rodiče s malými dětmi, píše Ford v oficiální tiskové zprávě k novému modelu. Automobilka však jedním dechem dodává, že schopnosti vozu nebyly praktičtější karoserií nijak narušeny.
Pod kapotou zůstává přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.6 EcoBoost o výkonu 134 kW a točivém momentu 240 N.m, který spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou. Naopak vrcholná Fiesta ST200 s motorem posíleném na 147 kW a 290 N.m zůstane výhradně třídvířkem i nadále.
Oproti výchozímu provedení se vůz liší optimalizovaným podvozkem, řízením a brzdami z díly Ford Performance. Ve výbavě nechybí ani třístupňové nastavení elektronické kontroly stabilizace nebo systém Torque Vectoring Control přibrzďující vnitřní kolo kvůli potlačení nedotáčivosti v zatáčkách.
Fiesta ST se mezi zákazníky stala nesmírně populární. Jen v Evropě Ford od zahájení jejího prodeje v roce 2013 předal zákazníkům přes 38.000 jejích exemplářů. Pětidveřový model se přitom má stát zajímavým doplňkem nabídky, podle Fordu bude v Evropě tvořit asi čtvrtinu prodejů tohoto modelu. S ohledem na stále klesající zájem o třídveřové hatchbacky bychom se však nedivili, kdyby byl podíl pětidveřového modelu ještě vyšší.