Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Fiesta ST: Verze pro USA bude mít 200 koní

David Bureš David Bureš 28. 11. 2012 • 18:16
56
10
Zobrazit náhledy (56)
Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta
Vrcholná verze Fiesty používá motor 1,6 EcoBoost.

Ford Fiesta ST se ve své sériové podobě sice již představila na jaře v Ženevě, tento hot hatch se ale začne prodávat až v příštím roce. Ford tak chce zvýšit podvědomí o tomto voze a v Los Angeles prezentuje verzi pro americký trh.

Pod kapotou Fiesty ST bude pracovat přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,6 EcoBoost. Ve verzi pro americký trh bude motor naladěn na výkon 147 kW (200 k) a točivý moment 290 Nm. Sílu motoru přenáší na přední kola šestistupňový manuál.

V Ženevě přitom Ford tvrdil, že se Fiesta ST pochlubí „jen“ 132 kW a 240 Nm. Nedávné zprávy však naznačují, že automobil dostane funkci overboost, která krátkodobě vylepší parametry motoru. To může znamenat, že ST i u nás dostane 200 koní.

Ford Fiestu ST srovnává například s Mini Cooperem S. Ten pohání přeplňovaná šestnáctistovka o výkonu 135 kW.

Fiesta ST pro americký trh se bude lišit tím, že zde bude nabízena výhradně v pětidveřovém provedení. To na starém kontinentu bude tento hot hatch dostupný také s třídveřovou karoserií. Fiesta je mimochodem v USA prodávána jako pětidveřový hatchback a sedan.

Psali jsme: Ford Fiesta ST konečně jako sériový model

Vnější vzhled charakterizují rozměrná lichoběžníková maska chladiče s voštinovým výpletem, tři nízké vstupy vzduchu, přítlačné křídlo nad zadním oknem, difuzor a dvojitá koncovka výfuku. Kola z lehkých slitin jsou 17palcová.

Auto kleslo k zemi o 15 mm, snížilo se tedy i těžiště. Přední náprava má optimalizovanou geometrii, zadní se zkrutnou příčkou je tužší, aby byl vůz při průjezdu zatáčkami stabilnější. Elektrický posilovač řízení je kalibrován tak, aby poskytoval ostřejší reakce a lepší zpětnou vazbu od kol.

Systém stranového přesměrování točivého momentu (TVC) pak snižuje nedotáčivost automobilu v zatáčkách tím, že přibrzďuje vnitřní kolo.

Související články

Témata
Avatar - PeterLuk
30. 11. 2012 14:03
Re: Interiér
JJ, mám to naopak, sorry. Ale myslel som to tak - americký je krajší. Aj kvôli displeju. Ten displej Fiesty je hrozne malý, brr. ;-)
28. 11. 2012 22:26
Re: Interiér
nu za prve to mas naopak (i ten co mas jako odkaz na evropu ma tachometr v "majlích" :) a zadruhe:

.- v USA verzich Fordu a to vcetne Focusu ..je prave ve vrcholovych verzich velky dotykovy display s hlasovym ovladanim.
- ten neni zatim porad k dispozici v EU

foto zde - hledej foto s neejvetsi obrazovkou :-)

[odkaz]
Avatar - PeterLuk
28. 11. 2012 17:02
Interiér
Zaujímavé, že americká Fiesta má po fl. odlišný inteiér. Podľa mňa krajší.
Americká Fiesta - [odkaz]
Európska Fiesta - [odkaz]
Avatar - twistedTSD
28. 11. 2012 16:29
Re: Tlamka
Taky nemám rád ty obrovské tlamy. Ford má teď bohužel jiný názor.
Avatar - matii
28. 11. 2012 12:18
Re: Tlamka
Konkrétně na tomto kusu vypadá celkem dobše.
Články odjinud