Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Ford Fiesta
Ford Fiesta
Ford Fiesta
Ford Fiesta
66 Fotogalerie

Ford Fiesta: Technická data a nová fotogalerie

Nová generace Fordu Fiesta se představila letos v březnu na autosalonu v Ženevě a do prodeje by se v Evropě měla dostat na podzim. Nyní se objevily první technické údaje.

Zatímco končící generace byla spíše konzervativní, ta která přijde na podzim má výrazný a dynamický design, který jde ve stopách většího Focusu. Důležitá je také úspora 40 kg v mezigeneračním srovnání, a to při zachování téměř identických vnějších rozměrů. Karoserie má navíc vyšší tuhost a stojí na platformě aktuální generace Mazdy 2. Zavazadlový prostor se velikostí 295 l zařadí mezi největší v segmentu malých vozů.

Bezpečnostní výbava bude v závislosti na verzi obsahovat čelní airbagy, boční i okenní airbagy a také kolenní pro řidiče. Fiesta může také mít nové uživatelské rozhraní s 89mm obrazovkou, startování tlačítkem, bezklíčový přístup do vozidla nebo tempomat. V nabídce se objeví dvě nové verze 1,6 Duratec TI-VCT a úsporná 1,6 TDCi EcoNetic.

V tuto chvíli je známo, že se Fiesta bude nabízet s šesti motorizacemi, které pokrývají spektrum zdvihových objemů motorů od 1,25 do 1,6 litru. Základem bude čtyřválcový 1,25 Duratec, který má ve své slabší verzi výkon 44 kW, silnější varianta pak 60 kW. Další motorizací je 1,4 Duratec o výkonu 71 kW, který bude možné jako jediný zkombinovat s automatickou převodovkou.

Ford Fiesta - přehled benzinových motorizací
Motor1,25 (44 kW)1,25 (60 kW)1,4 (A)1,6 TI-VCT
Zdvihový objem [cm3]1242124213881596
Válce/ventily4/24/-4/-4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]44/600060/580071/575088/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]109/-114/-128/-152/-
Max. rychlost [km/h]152168175 (166)193
Zrychlení 0-100 km/h [s]16,913,312,2 (13,9)9,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,45,75,7 (6,5)5,9

Motor 1,6 Duratec s variabilním časováním ventilů TI-VCT dosahuje výkonu 88 kW při 6000 ot./min a díky tomu dokáže novou Fiestu zrychlit na 100 km/h pod 10 sekund. Přitom kombinovaná spotřeba 5,9 l/100 km je jen o 0,2 l vyšší než v případě motorů 1,25 (60 kW) a 1,4 (71 kW).

Vznětové motory budou zastupovat dvě pohonné jednotky ze společného vývoje Ford a PSA. Menší 1,4 TDCi má výkon 50 kW, větší 1,6 TDCi 66 kW. Obě mají řídicí jednotku s funkcí „stall prevention“, která změnou nastavení zapalování zlepšuje chod motoru v nízkých otáčkách. Díky tomu a díky nižší hmotnosti se akcelerace dieselových Fiest z klidu na 100 km/h zlepšila o 22 % a pružná akcelerace o 14 %.

Novinkou je úsporná verze EcoNetic, která je odpovědí na VW Polo BlueMotion nebo Renault Clio eco2. Úpravami aerodynamiky a použitím pneumatik s nízkým valivým odporem dosáhl Ford u motoru 1,6 TDCi kombinované spotřeby 3,7 l/100 km, což odpovídá 99 g/km emisí CO2.

Ford Fiesta - přehled dieselových motorizací
Motor1,4 TDCi1,6 TDCi1,6 TDCi EcoNetic
Zdvihový objem [cm3]156015601560
Válce/ventily4/24/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]50/400066/400066/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]-204/-204/-
Max. rychlost [km/h]-175-
Zrychlení 0-100 km/h [s]-11,9-
Komb. spotřeba [l/100 km]-4,23,7

Ford má s Fiestou velké plány a v letech 2008 až 2010 ji chce postupně uvést na trh v Evropě, Asii, Jižní Africe, Austrálii a Americe. Jako první si od dealerů budou moci novou Fiestu odvézt zákazníci v Evropě a hned po nich se dočkají i zájemci v Číně. Zde se Ford chystá spustit výrobu koncem letošního roku v závodě Changan Ford Mazda Automobile (CFMA) v Nanjingu.

Nový Ford Fiesta na AUTO.cz
Ženeva živě: Ford Fiesta - první dojmy