Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Ford Fiesta
Ford Fiesta
Ford Fiesta
Ford Fiesta
33 Fotogalerie

Ženeva živě: Ford Fiesta – první dojmy

Třídveřová a nově i pětidveřová Fiesta expozici Fordu jasně vévodily, i když dostat se jim pod kůži vyžadovalo trochu horolezeckého výkonu.

Ford Fiesta jsme představili už v mnoha textech, zajímal nás tedy hlavně praktický dojem. Exteriér podobu se společně vyvíjenou Mazdou 2 nezapře, proporce zvláště pětidveřové verze se nám subjektivně zdají více sexy a kombinace s prezentovanými barvami cíluje tohle malé auto ještě výrazněji k na design orientovaným cílovým skupinám. Linie střechy, spodní hrany oken a bočního prolisu, které značná část diskutujících velebila u studie Verve, jsou zachovány i u sériového modelu. Barva pětidvéřové Fiesty se jmenuje Hot Magenta a bude za příplatek, naopak EasyFuel, tedy hrdlo nádrže zabraňující tankování nesprávného paliva, slibuje Ford jako standardní výbavu.

Interiér přinesl překvapení. Největší člen výpravy Auto.CZ (193 cm/100 kg) si celkem bez problémů sedl i „za sebe“, všechny dveře se otevírají v dostatečném úhlu a z tohoto pohledu tedy může Fiesta plnit i úlohu malého rodinného vozu uspokojivě. Interiéru dominuje kombinace kvalitních tmavých plastů a imitace kovu seskládaná na volantu, ale hlavně na středovém panelu do zajímavě designovaných skupin. Celek připomíná ovládání mobilních telefonů a podle Fordu jde o záměr, jak Fiestu přiblížit mladé generaci. Při letmém seznámení jsme na žádný podstatný zádrhel nepřišli, všechny ovladače jsou pohodlně dosažitelné. Volant lze seřizovat v obou osách a interiér doplňuje nepřímé osvětlení červenými diodami.

V nabídce sériového modelu bude pět pohonných jednotek. Zážehové agregáty budou zastoupeny čtyřválci Duratec, prvním z nich bude motor o objemu 1,25 l s výkonem 44 kW (60 k) nebo 59 kW (80 k). Následovat budou motory o objemu 1,4 l s výkonem 67 kW (91 k) a 1,6 l s výkonem 85 kW (115 k). Diesely budou nabízeny s objemem 1,4 l o výkonu 50 kW (68 k) a 1,6 l s výkonem 66 kW (90 k). Motory budou pohánět kola přední nápravy prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky nebo čtyřstupňové automatické převodovky, která má být dispozici pro benzinový motor o objemu 1,4 litru. K dispozici bude i verze Econetic s emisemi CO2 pod 100 g/km.

Nová Fiesta má podobně jako příbuzná Mazda 2 přijít s konstrukcí, která bude lehčí, ale pevnější než u odcházejícího modelu. Automobil bude vybaven elektrickým posilovačem řízení E-PAS (Electric Power Assisted Steering). Poprvé Fiesta nabídne, kromě čelních, bočních a hlavových airbagů i kolenní airbag řidiče. V nabídce výbavy samozřejmě nebudou chybět elektronické vymoženosti současnosti, jako je Bluetooth a přípojka pro MP3 přehrávač.

Fiesta by měla být autem globálním. V příštích dvou letech ji Ford plánuje uvést i na asijské a americké trhy, vyrábět by se měla mimo jiné v Číně. Výroba v Kolíně nad Rýnem začne na podzim 2008, oficiální zahájení evropského prodeje stihne automobilka ještě před koncem roku – to platí i pro Českou republiku. První jízdní dojmy přineseme koncem léta, české ceny budou známy až těsně před uvedením na trh.