Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Flex (2013): Modernizace amerického superkombi

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Sedmimístný crossover Ford Flex prošel po čtyřech letech výroby modernizací. Nový model bude vystaven poprvé na autosalonu v Los Angeles.

Jak je v USA zvykem, jedná se už o model pro rok 2013, ač nepíšeme ještě ani letopočet 2012. Co se událo nového?

Exteriér se od původní verze z odlišuje hlavně přední a zadní částí. Na hranatých přísně účelových liniích se nic nezměnilo. Nová je ovšem přední maska. Dřívější trojici vodorovných chromovaných žeber nahradil jediný pás uprostřed.

Logo s modrým oválem vystřídal u všech verzí taktéž chromovaný nápis Flex na kapotě, který byl dříve vyhrazen pouze provedení Titanium. Zezadu typický emblém nezmizel, jen se zmenšil a přesunul vpravo dolů. Záď se nadále leskne, ale místo lamel zde najdeme mohutný prolis. Změnila se grafika všech světel i oba nárazníky. Design dostal zkrátka ještě větší nádech retra.

Základní motor V6 Ti-VCT objemu 3,5 l má nyní větší výkon 213 kW (dříve 198 kW) a točivý moment 346 Nm. V souvislosti s tím klesla spotřeba, ve městě na 13,1 l/100 km, mimo něj na 9,4 l/100 km. Připomeňme, že tato pohonná jednotka má variabilní ovládání ventilů – sací i výfukové se mohou otevírat současně, Zákazníci mají možnost vybavit svůj Flex i dvakrát přeplňovaným přímovstřikovým vidlicovým šestiválcem EcoBoost stejného objemu, který zůstal beze změny. Jeho základní parametry jsou 265 kW a 475 Nm. Standardem v obou případech je šestistupňový automat SelectShift s možností řazení páčkami pod volantem. Řízení má elektrický posilovač, který také snižuje spotřebu.

Klasikou je nabídka tří nových laků karoserie (jejich celkový počet stoupl na devět), luxusnější varianty mohou mít odlišnou barvu střechy a dvacetipalcová kola. Flex dostal inovovanou palubní desku, která ovšem vyznává stejně strohé tvary jako auto zvenčí. Přístrojový panel obsahuje nejnovější verzi systému Sync s čitelnější grafikou včetně velké osmipalcové dotykové obrazovky MyFord Touch. Sdružuje obvyklé základní funkce včetně nastavení vozu, navigace, USB připojení a Bluetooth handsfree. Lze jej ovládat tlačítky na volantu, hlasem či prsty.

Posílena byla bezpečnostní výbava včetně všemožných elektronických asistentů zabraňujících nehodám nebo zmírňujících jejich rizika (adaptivní tempomat, BLIS). Nafukovací bezpečnostní pásy pro zadní cestující jsou horkou novinkou a pochopitelně se za ně připlácí. Přibylo taktéž tlačítko Start pro spouštění motoru, parkovací asistent, dešťový senzor, dálkové centrální zamykání a vyhřívaná a odvětrávaná přední sedadla s novým čalouněním. Modely SEL a Limited ho mají kožené.

Flex se vyrábí v závodě Oakville v kanadské provincii Ontario a je jako doposud určen jen pro Severní Ameriku.

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
18. 9. 2012 21:48
Dnes
Dnes jsem ho viděl naživo... Super nádherné auto - to je něco....
Avatar - Lonestarstate
9. 11. 2011 18:03
Re: brr
Podle mě je tak hnusný, až je nádherný >:D Takže jo, kdyby mě nekdo nutil: musíš si koupit kombi/crossover (či co tohle je vlastně zač), tak bych si s gustem pořídil zrovna Flex.
9. 11. 2011 17:46
PRIDEJ FLEXU
Vzadu kousek urizni a mas tuzing Range Rover- Ford Flex!
Avatar - kari.laz
9. 11. 2011 16:28
brr
Nutno podotknout, že to je hrozně ošklivý. Ale po delším zkoumání se dá říct, že to je i zajímavé, takže by se to nakonec dalo zkousnout a nakonec by to nemusel být ani takový problém.