Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Flex 3,5 EcoBoost V6: Přichází první přímovstřikové twin-turbo z USA

Abarth
Abarth
Abarth
Abarth
15 Fotogalerie
Diskuze (104)
Downsizing na americký způsob znamená nahrazování atmosférických V8 přeplňovanými šestiválci. Ford pro tento účel vyvinul motor 3,5 EcoBoost, který má premiéru ve velkém crossoveru Ford Flex. Ještě letos se ale představí také v Lincolnech MKS a MKT.

Nová pohonná jednotka 3,5 EcoBoost je prvním americkým motorem s přímým vstřikováním a přeplňováním dvěma turbodmychadly. Dosahuje výkonu 265 kW při 5750 ot./min a nejvyššího točivého momentu 475 Nm při 3500 ot./min. Použita byla turba Honeywell GT15.

Motor nabízí všechny známé výhody kombinace přímého vstřikování a přeplňování dvěma malými, stejně velkými turbodmychadly. Tedy přesné a rychlé dávkování paliva do spalovacích prostorů, vysoký špičkový výkon, vysoký točivý moment v širokém spektru otáček a rychlou odezvu na plynový pedál. Současně s tím má toto řešení nižší normovanou spotřebu, danou menším zdvihovým objemem, ale také vyšší účinností spalování. Předpokládaná životnost turbodmychadel je 240 tisíc km, nebo 10 let.

Pro potřeby tohoto modelu byla navržena šestistupňová automatická převodovka 6F-55. Ta se od výchozí 6F-50 odlišuje lehčí konstrukcí a potřebou menšího množství převodového oleje. Zároveň byly upraveny jednotlivé převody, aby převodovka mohla lépe využít delšího stálého převodu a charakteristiky přeplňovaného motoru.

Ford chce v příštích třech letech tuto technologii rozšířit na většinu své americké produkce. Ještě během roku 2009 se motor 3,5 EcoBoost začne prodávat kromě Fordu Flex také v modelech Lincoln MKS a MKT. Postupně se představí další motory z rodiny EcoBoost, která by měla v roce 2013 pohánět dohromady 90 % všech Fordů prodaných v Severní Americe.

Vstoupit do diskuze (104)