Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Flex 3,5 EcoBoost V6: Přichází první přímovstřikové twin-turbo z USA

13. 1. 2009 • 03:08
15
104
Zobrazit náhledy (15)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Downsizing na americký způsob znamená nahrazování atmosférických V8 přeplňovanými šestiválci. Ford pro tento účel vyvinul motor 3,5 EcoBoost, který má premiéru ve velkém crossoveru Ford Flex. Ještě letos se ale představí také v Lincolnech MKS a MKT.

Nová pohonná jednotka 3,5 EcoBoost je prvním americkým motorem s přímým vstřikováním a přeplňováním dvěma turbodmychadly. Dosahuje výkonu 265 kW při 5750 ot./min a nejvyššího točivého momentu 475 Nm při 3500 ot./min. Použita byla turba Honeywell GT15.

Motor nabízí všechny známé výhody kombinace přímého vstřikování a přeplňování dvěma malými, stejně velkými turbodmychadly. Tedy přesné a rychlé dávkování paliva do spalovacích prostorů, vysoký špičkový výkon, vysoký točivý moment v širokém spektru otáček a rychlou odezvu na plynový pedál. Současně s tím má toto řešení nižší normovanou spotřebu, danou menším zdvihovým objemem, ale také vyšší účinností spalování. Předpokládaná životnost turbodmychadel je 240 tisíc km, nebo 10 let.

Pro potřeby tohoto modelu byla navržena šestistupňová automatická převodovka 6F-55. Ta se od výchozí 6F-50 odlišuje lehčí konstrukcí a potřebou menšího množství převodového oleje. Zároveň byly upraveny jednotlivé převody, aby převodovka mohla lépe využít delšího stálého převodu a charakteristiky přeplňovaného motoru.

Ford chce v příštích třech letech tuto technologii rozšířit na většinu své americké produkce. Ještě během roku 2009 se motor 3,5 EcoBoost začne prodávat kromě Fordu Flex také v modelech Lincoln MKS a MKT. Postupně se představí další motory z rodiny EcoBoost, která by měla v roce 2013 pohánět dohromady 90 % všech Fordů prodaných v Severní Americe.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Fascfinuje mě neznalost fyziky.
| 15. 1. 2009
Ano, toto bych nazval 2. stupněm. Turbo do ruda, to už je po řádění na okruhu, nebo podobné zátěži s důsledkem jak jsi napsal. Bohužel to opět neznamená, že turba chlazená vodou jsou v pohodě.
Díky za detaily :yes:
LOL
| 14. 1. 2009
Na komoru >:D
Avatar - gld
Fascfinuje mě neznalost fyziky.
| 14. 1. 2009
keď proste máš rád sound V8 tak si ho kúpiš..
ale z racionálneho hľadiska nemá klasická amerika osemvál žiadne výhody oproti väčšiemu modernému turbodieslu

len tak mimochodom, počul si aký zvuk lúdia cr diesle s objemom 3 a viac litrov pri "plnom kotli"?
;-)
Avatar - gld
Fascfinuje mě neznalost fyziky.
| 14. 1. 2009
ehm, bavíme sa o šesťvalcových common railových turbodiesloch od mercedesu

klepe? pfúú..

smrdí? čo čuchajú lúzy čo idú za tebou sa snáď strachuješ až moc..ale tieto moderné CDi sú už dosť čisté (rozhodne nie menej ako OHV emérika)

vstreky sú drahé, right, ale ak ich potrebuješ raz za 500 000km tak to nie je až taká rana pod pás ;-)

palivo čo patrí do traktora? toto o nafte môže niekto v európe 21. storočia tvrdiť? na to mám jediný argument-benzín patrí do zapaľovačov..
Avatar - Hajzlík
Fascfinuje mě neznalost fyziky.
| 14. 1. 2009
Já se dočet toto.
Nebezpečí pro turbodmychadlo, ale i celý motor je náhlé vypnutí rozpáleného motoru. Výfukové plyny mají v některých režimech teplotu až 950°C, turbodmychadlo má v tom případě oranžovožlutou barvu. Pokud v tomto okamžiku vypnete motor, rotor turba s rozžhavenými lopatkami se přestane okamžitě otáčet, zapracuje zemská gravitace a lopatky turbíny se mírně zdeformují. Při dalším roztočení turbodmychadla se začne projevovat nevývažek, který má za následek zvětšování vůle v prostředním kluzném ložisku turbodmychadla, které je mazáno motorovým olejem. Pokud je vůle tak velká, že rotor zachytí o stator turbodmychadla a prostřední osa se překroutí a na turbodmychadle vznikne totální škoda.
Nebo začnou zvětšenou vůlí středového ložiska pronikat výfukové plyny a naopak olej proniká do sacího i výfukového traktu. Výsledkem je úbytek oleje v motoru, jehož teplota rychle roste a olej přestane mít mazací vlastnosti. Výsledkem může být zadřený motor. Navenek se tato fáze snadno pozná oblaky olejového dýmu z výfuku a zaolejovaným zadním čelem. V tomto případě doporučujeme vůz ihned po zjištění této závady bez odkladu odstavit, určitě tím jen ušetříte. Rada pro opraváře, pokud budete opravovat vůz s takto poškozeným turbodmychadlem, nezapomeňte velice pečlivě vyčistit sací trakt motoru nejen od mechanických nečistot, ale i od oleje, například v intercooleru ho může být i přes litr. Pokud to neuděláte, rychle proudící vzduch olej z mezichladiče vyžene do spalovacího prostoru, tam se všechen nestačí spálit a přes výfuk se dostane na výfukovou turbínu. Turbodmychadlo v takovém to případě nevydrží ani pár stovek kilometrů…

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku