Ford Focus Electric se sám od sebe zastavuje
Ford Focus Electric vstoupil na severoamerický trh na přelomu let 2011 a 2012 s tím, že naplno se prodej začal rozbíhat v průběhu loňského roku s rostoucím počtem showroomů, do nichž tento elektromobil dorazil.
Nyní se podle informací agentury Reuters začínají objevovat případy, kdy si majitelé Focusu Electric stěžují na poruchy, jejichž výsledkem je úplné zastavení nebo výrazné zpomalení vozu, přestože jeho baterie jsou nabity. V několika případech se vůz pohyboval rychlostí nad 48 km/h.
V současnosti má mít Americká agentura pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) k dispozici 12 hlášení od majitelů tohoto vozu a provede vyšetřování, do nějž je zahrnuto 1000 vozidel a bude na něm spolupracovat i Ford. Všechna hlášení o problémech Focusu Electric byla NHTSA dodána během posledních měsíců a v souvislosti s nimi nedošlo k žádným nehodám těchto elektromobilů.
Ford Focus Electric vychází z konvečního pětidveřového hatchbacku Focus a k jeho pohonu slouží elektromotor o výkonu 107 kW s točivým momentem 245 N.m, jemuž potřebnou energii poskytují Li-Ion akumulátory, s nimiž zvládne ujet až 122 km. Maximální rychlost vozu činí 135 km/h a nabíjení článků trvá nejvýše tři hodiny. Výrobce uvádí, že je elektromobil schopen využít až 95 % kinetické energie, která je normálně ztracena při brzdění.
Ford Focus Electric je první z nové generace ekologicky šetrných vozů s modrým oválem ve znaku. Příští rok jej doplní plug-in hybridní model Ford C-MAX Energi a nedlouho poté bude následovat Ford Mondeo Hybrid.