Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus: Výroba nové generace zahájena

David Bureš
Diskuze (28)
Výroba nové generace Focusu odstartovala 6. prosince 2010 v německé továrně Saarlouis.

V Saarlouis se budou stavět všechny tři karosářské varianty Focusu – sedan, hatchback a kombi. Výroba verze ST začne v roce 2012.

Fordy se v Saarlouis vyrábí už čtyřicet let, od roku 1998 se tu stavěla i první generace Focusu. V továrně pracuje 6.500 zaměstnanců, denní kapacita výroby činí 1.850 aut. Vedle Focusu se tu vyrábí i Ford Kuga. Kvůli nové generaci Focusu zde investovala automobilka 300 milionu eur, které byly použity například na robotizovanou výrobu karoserií a nízkoemisní lakovnu.

Německá továrna bude dodávat Focusy pro západní Evropu, výroba pro americký trh v továrně Michigan začala již v srpnu. Další nárůst výroby zařídí otevření montážní haly v ruském Petrohradě během příštího roku, v roce 2012 bude otevřena továrna v čínském Čchung-čchingu. Tím se Ford Focus stane globálním modelem, jak automobilka dopředu plánovala.

Automobil se bude prodávat na 120 světových trzích s minimálně 80 % sdílenými díly. Na takzvané platformě C byl postaven i nový C-MAX a Grand C-MAX. Na stejném základě má vznikat v roce 2012 10 různých modelů s kapacitou až 2 miliony vozů ročně.

Ford Focus se vyrábí od roku 1998, kdy nahradil model Escort. Od té doby vzniklo více než 10 milionů exemplářů ve dvou generacích. Německá továrna Saarlouis vyrobila téměř 4 miliony Focusů.

David Bureš
Diskuze (28)
9. 12. 2010 20:19
Re: otázka
Ano a i treba vyroba motoru 2.0 EcoBoost.
9. 12. 2010 20:12
Re: s fordem to jde hodne s kopce
Ti US Fordovi namysleni babraci ale maji treba Fusion ,ktery je obdobou Mondea v EU, a s AWD ho prodavaji!!!!!

Focus je na stejne platforme s AWD jako KUGA, tak to srovnani s VW je mimo misu.

Stejne tak srovnani s Imprezou, pokud treba koupim Focus v nejake poradne vybave Titanium atd. jsem na cene Imprezy, AWD by melo byt jako soucast nadstandartni vybavy. Treba v US u Fordu je to tak bezne.

Jednoducho Focus by mel vyhovovat co nejsirsi cilove skupine, tedy i tem co si chteji priplatit za vybavy s AWD.

AWD auta se jiste neprodavaji tak jako nejake holobyty s 1.6, ale zase jsou to drazsi auta, tak ze automobilce se stejne vyplati jejich prodej podobne jako treba u MPV, jinak by to ani to VW neprodavalo. ;-)

Mam doma nekolikateho Forda a chci Forda znova, ale s AWD, pokud ma Ford pocit, ze ma dost zakazniku, pak asi muze kaslat na nektere cilove skupiny, ale potom at se nedivi, ze jim jdou v Evrope prodeje hure!!!

Nemam problem jit a koupit treba to Subaru, je myslim trapne, kdyz me tam posila primo prodejce Fordu sam svoji blbosti. :no:
8. 12. 2010 09:41
Re: s fordem to jde hodne s kopce
Haldex nie je az tak drahy, ale nie je to permanent 4x4. Jednoducho Focus je v cielovej skupine, kde 4x4 nie je potrebny. Keby ho tam dali, stal by tolko, ako Impreza.
Urcite uznas, ze SUV bez 4x4 by nebolo to prave a dnes kazda automobilka potrebuje SUV.
Kolko predajov Octavie tvori 4x4? Podla mna mizive precento, podla toho, co vidim na cestach. Ani Skode by sa to neoplatilo vyrabat, nabyt platformy VW. Uz som to pisal, ze je skoda, ze US Ford vedu namysleni babraci. Keby mali podobnu platformu, ako VW, tak by mohli mat aj 4x4 aj lepsie motory...
8. 12. 2010 08:32
Re: Ešte tri články
Ten v rifliach bude nejaký technik, aj vo VW behá okolo nového Lupa plno ľudí bez uniformy... Kým sa rozbehne sériová výroba, rýpe sa v tom kde-kto.
Keď sa rozbehne sériovka, bude to iné. Ale aj tak nemajú všetci na sebe to isté. Niekto delí profesie, niekto jednotlivé haly...robotník vo zvarovni, montáži karosérii, montáži podvozkov, pohonu atď môže mať na sebe vždy niečo iné.
8. 12. 2010 03:08
Re: Spatne obdobi pro Ford
"být první a k tomu i nejvíc vydělávat" pohádka o VW [odkaz]