Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus zřejmě definitivně skončí v roce 2025

Ondřej Mára Ondřej Mára 23. 6. 2022 • 02:04
66
62
Zobrazit náhledy (66)
Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST

Po nedávných zprávách o utlumování výroby přichází zprávy o definitivním konci. Výrobní závod navíc může změnit vlastníka.

Automobilka Ford letos v dubnu ukončila výrobu modelu Mondeo, který byl jednou ze stálic segmentu na evropském trhu. Nelze se tedy divit, že se brzy objevily pochybnosti také kolem budoucnosti modelu Focus, které nyní dostávají jasnější podobu. A ta není příliš hezká.

Jak již před časem upozornil web Automotive News Europe, respektive jeho sesterský magazín Automobilwoche, produkce populárního hatchbacku by se měla koncem srpna výrazně omezovat. Nyní však přicházejí zprávy, podle kterých čeká Ford Focus v roce 2025 definitivní konec.

Nedávno modernizovaný Ford Focus čtvrté generace by tak mohl být definitivně posledním zástupcem modelové řady. Automobilka se totiž chytá přejít v Evropě čistě na elektrické pohony a se jménem Focus se údajně do budoucna nepočítá. Jak ovšem poznamenali kolegové z Motor1, Focus třetí generace se prodával dokonce i s elektrickým pohonem.

Zprávu o plánovaném konci Fordu Focus měl potvrdit dokonce sám Stuart Rowley, hlavní šéf Ford of Europe. Současně také naznačil, že německý výrobní závod Saarlouis, kde se Focus vyrábí, čeká nejistá budoucnost. Dokonce by totiž mohl i změnit i vlastníka.

Video se připravuje ...

Hledáme jiné alternativní příležitosti pro výrobu vozidel v Saarlouis, včetně prodeje jiným výrobcům. Nemáme v našem plánovacím cyklu další model, který by mohl jít do Saarlouis,“ měl uvést Rowley.

Šéf evropského zastoupení automobilky navíc připustil, že výrobní závod v Saarlouis, kde automobilka zaměstnává asi 4600 libí, bude výrazně propouštět. Důvod je přitom až nepříjemně jednoduchý. „Realita odvětví je taková, že výroba elektromobilů vyžaduje výrazně méně lidí,“ uvedl Rowley.

Připomeňme, že výrobu Fordu Focus tvrdě zasáhly komplikace se zásobováním, kvůli čemuž se čekací lhůty místy prodlužují na více než 12 měsíců. Jedním z problémových komponent by měl být například infotainment Sync4, jehož výroba probíhala na Ukrajině.

Sluší se ovšem také dodat, že konec výroby v Evropě neznamená definitivní konec modelu v globálním měřítku. Podobně jako Mondeo, také Focus se totiž vyrábí v Číně pro tamní trh.

Související články

Témata
25. 6. 2022 08:58
Re: Poslední ať zhasne
Přesně tak, nejdřív automobilky zlikvidovali střední třídu a teď nižší střední. Ford končí, Renault je už na půl cesty pryč, Fiat úplně, PSA se drží, ale jen za cenu 3 hrnků pod kapotou. VW šetří, kde může a zbývají nám jen crossovery, SUV a tlačí se předraženě elektro. Takže zbývají jen malá auta, kde je ještě výběr slušný. Nicméně ty zabije plánované Euro7 :no: A pak už jen ojetiny…
24. 6. 2022 15:17
Re: Poslední ať zhasne
Ono se říkalo už před rokem, že nové Punto budem klonem malých aut koncernu PSA. Což znamená, že přijde o své dřívější přednosti jako je velký prostor na malém půdorysu, skvělé motory apod.
By mě zajímalo, jak přežívají malí dealeři Fiatu, co mají jen jednoznačkový salón.
Avatar - twistedTSD
24. 6. 2022 14:54
Re: Poslední ať zhasne
Fiat je Fiat. Na dotované trhy 500e, vytřískat maximum z 500 a Pandy, a jinak na umřití. Jsem zvědavý na to Punto. Spíš mám podezření, že ho odpískají, nebo to bude pojeb typu elektrické 500 Plus.
24. 6. 2022 14:11
Re: Akcionáři
Tohle je z Wikipedie: "Zpráva Larryho Finka výkonným ředitelům společnosti BlackRock (BR) za rok 2017 může být interpretována několika způsoby. Někteří pozorovatelé hovořili o řízení světa ze strany BR, jiné o výzvě směrem k jiným firmám, aby analyzovaly společenské dopady činnosti své firmy na společnost a aby se orientovaly na vytvoření dlouhodobé strategie. Larry Fink adresuje výkonným ředitelům svých firem nutnost veřejné prezentace strategického rámce týkajícího se dlouhodobé tvorby hodnot, která bude schválena představenstvem firem. Firmy mají mít dlouhodobou strategii, jak se vypořádat s nízkým růstem platů, rostoucí automatizací, znečištěním životního prostředí a dalšími společenskými problémy. Fink se vyjadřuje o neschopnosti vlád připravit se na budoucnost, počínaje důchodem až po automatizaci a změnu zaměření pracujících. Dále hovoří o tom, že společnosti se obrací na soukromý sektor, aby nesl zodpovědnost za sociální změny. Veřejné očekávání od společností nebylo nikdy vyšší. Společnost očekává od státních i soukromých institucí, aby sloužily veřejnému účelu. Firmy nemohou jen inkasovat, nýbrž musí mít pozitivní dopad na společnost. Larry Fink je toho názoru, že představenstva by měla odrážet různorodost společnosti ve vztahu k pohlaví, etnik aj."
Blackrock také spravuje devizové rezervy České národní banky, což se trochu divím, protože tam ekonomů mají docela dost.
Avatar - Lonestarstate
24. 6. 2022 14:00
Re: Akcionáři
Vanguard a Blackrock vlastni v nejakem objemu podil skoro v kazde vetsi firme. Ale to neznamena, ze nebudou zmensovat pozice v prodelecnych podnikach a prikupovat ty v ziskovych. Ty bys ve svem portfoliu dlouhodobe drzel firmu, ktere se nedari a argumentoval tim, ze ti ztraty vykompenzuje zisk jinde? Proc nemit radeji dve ziskove akcie?
Články odjinud