Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford GT 40 - vítěz Le Mans se vrací

Michal Fokt
Diskuze (13)
Automobilka Ford si pro oživení modelové nabídky bere stále častěji inspiraci z minulosti, a docela mu to vychází. Zářným příkladem toho je Ford GT 40.

Automobilka Ford si pro oživení modelové nabídky bere stále častěji inspiraci z minulosti, a docela mu to vychází. Zářným příkladem toho je Ford GT 40.

Americký automobilový gigant má kromě výroby běžných automobilů ještě speciální projekt „Living Legends“, tedy žijící legendy. Ten má za úkol oživovat ty vozy, které jsou nerozlučně spjaty s americkou historií a kulturou. V jeho rámci vznikl „bouřňák“ Thunderbird a majestátní Forty Nine, které se opět vyrábějí, byť patřičně pozměněné. A podle propracovanosti další studie na toto téma, která je k vidění v těchto dnech na autosalonu v Detroitu – Fordu GT 40, se zdá, že by jejich řady mohlo obohatit ještě supersportovní kupé.

GT 40 je vzpomínkou na závodní stroj, který vyhrál legendární čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans. Ze současného pohledu je GT 40 „korveta“ zkřížená s F355, ale přesto naprosto svébytný, a hlavně působivý automobil. Jeho konstrukce není o nic méně sportovní, nebo řekněme závodní, než vzhled. Podvozek je totiž kompletně z hliníku, zatímco karoserie využívá v hojné míře uhlíkového kompozitu, takže je celé autíčko velice lehké.

O to méně práce bude mít přeplňovaný vidlicový osmiválec, uložený před zadní nápravou. Ten má vzhledem ke zřejmě extrémně lehkému vozu až nepochopitelně velký objem 5,4 l a disponuje neméně šokujícím výkonem 500 koní, tedy 368 (!) kW. Pokud se „gé-téčka“ dočkáme v malosériové výrobě, rozhodně bude muset být jeho síla razantně otupěna, protože v této konfiguraci už jde o smrtelně nebezpečnou zbraň, ne vůz pro radost. Nebo ze „sériovky“ nic nebude a Ford zbrojí opět na Le Mans?

Pokud se vám při zmínce o lehkém spíše závodním než silničním vozu vybavil Opel Speedster, tak tuhle „hračku“ vám bude GT 40 připomínat v interiéru. Hliník, kůže, hliník, kůže… Jen té usně má Ford o poznání více, a k dobru ještě jeden rychlostní stupeň navíc, tedy celkem šest. A pokud o Fordu GT 40 budete chtít vědět více, tak vás bude čekat v příštím čísle magazínu v rubrice Tuning/Supersport.

Michal Fokt
Diskuze (13)