Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford GT: Legenda se vrací se šestiválcem a 600 koňmi

David Bureš David Bureš 13. 1. 2015 • 22:57
18
65
Zobrazit náhledy (18)
Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT
Nová generace supersportu GT je součástí postupného rozšiřování nabídky sportovních aut značky Ford.

Očekávané se stalo skutečností, automobilka Ford se vrací do světa supersportů. Na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu debutuje nová generace modelu GT. Ta skýtá mnohá překvapení.

Nový Ford GT je totiž další ukázkou downsizingu. Zatímco předchůdci (GT40 a GT) používali osmiválce, v útrobách novinky pracuje vidlicový šestiválec 3.5 EcoBoost s dvěma turbodmychadly vycházející z jednotky pro závodní speciál Ford EcoBoost Riley. V případě GT bude tento agregát naladěný na více než 600 koní (441 kW).

Síla uprostřed uloženého agregátu je posílána pouze na zadní kola, jak se na správný supersport sluší a patří. O přenos síly se postará sedmistupňová dvouspojková převodovka.

Při pohledu na tvary novinky pak zjistíme, že na rozdíl od retro laděného předchůdce se nová GT nevrací do minulosti. Najdeme tu sice některé odkazy na minulé generace GT (tvar kapoty), celek ale působí velice futuristicky. Křivky výrazně ovlivnila aerodynamika, cílem bylo zvýšit přítlak a snížit odpor vzduchu.

Základem vozu je karbonový monokok chránící prostor pro posádku, který doplňují hliníkové pomocné rámy vpředu a vzadu. Panely karoserie jsou též z uhlíkových vláken. Karbon umožní, že novinka bude nejen lehká, ale také tuhá. Díky lehké konstrukci a silnému motoru má novinka podle Fordu nabídnout jeden z nejlepších poměrů výkonu a váhy mezi sériovými auty.

Dovnitř nového GT se nastupuje k nebi otevíranými dveřmi, což je též změna proti předchůdcům, kteří naopak měli dveře výrazně vykrojené do střechy. Kvůli snížení hmotnosti jsou sedadla řidiče a spolujezdce integrována přímo do šasi. Vůz kvůli tomu dostal nastavitelný sloupek řízení a nastavitelné pedály, aby pilot našel tu správnou jízdní pozici. Volant se inspiroval monoposty Formule 1 a najdeme na něm množství ovladačů, analogové budíky pak nahradil digitální displej. Další obrazovka se pak objevuje na středovém panelu.

Nový Ford GT se začne prodávat v příštím roce, v rámci oslav 50 let od legendárního vítězství původního GT v Le Mans, kdy tento vůz obsadil kompletní stupně vítězů. GT je součástí postupně rozšiřované nabídky sportovních aut Fordu, do roku 2020 chce automobilka prezentovat přes 12 nových modelů z dílny divize Ford Performance.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - Petrolhead_CZ
14. 1. 2015 09:36
Re: Mainstreamový superšport
Čekal jsem, že se v souvislosti Ferrari vs Ford v Le Mans ozveš ;-) Tenkrát byla GT40 velmi specializovaný projekt, za kterým vlastně stáli Britové, kteří dělali šasi, karoserii, aerodynamiku, nastavení auta od řízení, zpřevodování a vyvážení podvozku. Američani dodali jen motor. Jak to dopadlo, když Amíci udělali své vlastní GT - to už víš sám.
Avatar - Enthusiastic.driver
14. 1. 2015 08:56
Re: Mainstreamový superšport
Po stránce exkluzivity se rozhodně neztratil - jinak by to nebylo tak nedostatkové zboží. Ano, po jízdní stránce to asi nebylo úplně nejlepší, což je škoda...

PS: Ford už v 60. letech úroveň Ferrari a spol. překonal, proč by to nemohl dokázat i v budoucnu ;)
Avatar - Petrolhead_CZ
13. 1. 2015 22:19
Re: Mainstreamový superšport
Ztratil se výkonově, jízdně, po stránce exkluzivity i očekávání. Moc dobře si pamatuju, jak se tenkrát o GT mluvilo ve spojitosti se zklamáním.
Avatar - Petrolhead_CZ
13. 1. 2015 21:55
designový chaos
Jinak ten design je podivnej, čím dýl se na to auto dívám, tím míň uceleně působí, nemohu si pomoct. Předek je trochu inspirovanej Asterionem, zadní kryt motoru je čistá kopírka Huracánu, auto je moc dlouhé a disproporční. Záď je opravdu nápaditá a efektní, ale do série se ty výrazný prvky určitě nedostanou. Jedině při pohledu shora se dá mluvit o povedeném designu, bohužel z přirozených úhlů už auto ztrácí na kouzlu. Třeba se sériovkou předvedou zlepšení.
13. 1. 2015 21:27
Re: Vypálenej rybník!
Zajimave jak tu ligu poznas z ceny. Hlavne aby to nebylo tak, ze rychlost bude cca stejna, jen GT bude mit nekolikanasobne vyssi, neobhajitelnou cenu ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku