Ford GT si zamiloval i Jeremy Clarkson. Teď se prodává vzácný prototyp
První novodobý ford GT je díky manuální převodovce jedním z posledních puristických superaut pro řidiče. Už víkendu se bude v Americe prodávat vzácný prototyp s vyšším výkonem, jež sloužil továrním sportovním divizím i tunerům.
Americké automobilky se v prvním desetiletí nového tisíciletí vezly na populárním retru. Jedním z nejúspěšnějších počinů oživování amerických automobilových legend je nepochybně tehdejší ford mustang, ale detroitská značka tehdy vytáhla z rukávu i výrazně silnější zbraň, která dodnes přitahuje pozornost pravověrných milovníků rychlých aut – moderní ford GT vzdávající hold ikonickému fordu GT40.
Dnes je první novodobý ford GT vnímán jako jedno z posledních opravdu puristických superaut. Ford si jej nadělil jako dárek ke svému 100. výročí a vyrazil na silnice s kompresorem přeplňovaným 5,4litrovým vidlicovým osmiválcem Ford Modular o maximálním výkonu 410 kW (558 koní). Největší vliv na pověst jednoho z posledních řidičských supersportů má šestistupňový manuál v kombinaci s povedenými jízdními vlastnostmi.
Ford GT dokonce očaroval Jeremyho Clarksona, moderátora motoristických televizních pořadů Top Gear a The Grand Tour, natolik, že si koupil hned dva kusy. Snad všichni si pamatujeme scénu ze studia, kde jej kvůli tomu popichovali kolegové Richard Hammond a James May se slovy, že si koupil druhý, protože ten první měl furt nějaké problémy. Pokud však Jeremy byl ochotný tohle absolvovat, ford GT prostě stál za to.
V letech 2004 až 2006 automobilka zapojila do výroby supersportu hned několik svých továren a celkem vzniklo 4038 kusů. Teď se však objevil na prodej ford GT, který je trochu jiný než všechny ostatní. Americký aukční dům Mecum Auctions připravuje na nadcházející dražbu v Dallasu testovací prototyp fordu GT z roku 2006. Vznikl tedy před koncem výroby produkčního modelu.
Z výrobní linky sjel proto, aby sloužil továrním sportovním divizím SVT a Ford Racing i výrobcům tuningových komponentů a údajně je jedním ze dvou vyrobených kusů s tímto posláním. Nabídka navíc uvádí, že má vylepšenou řídicí jednotku se softwarem „High Performance“, vyvinutou inženýry z oddělení Ford Powertrain Engineering, díky níž má až 472 kW (633 koní). Je tedy výrazně silnější než standardní vozy.
To je údajně jediná výrazná úprava, protože jinak se shoduje s ostatními sériovými „GéTéčky“. V Americe se bude prodávat už tuto sobotu, ale aukční dům bohužel neuvádí očekávanou prodejní cenu. Standardní modely se přitom objevují i v evropské inzerci a za rozumný kousek u nás zaplatíte přibližně deset milionů korun.