Ford Ka Concept: Nová generace s pěti dveřmi. Jen pro Brazílii?
Ač je „káčko“ v novém vydání prezentováno zatím jako studie, zveřejněné firemní snímky nasvědčují, že k sériové výrobě daleko rozhodně nemá. Jen diodová přední světla asi nedostane. Žádný produkční model tohoto názvu nebyl dosud pětidveřový, výsledek místního projektu B562 tedy poprvé nabídne praktičtější karoserii. Přední část je jasně ve stylu všech aktuálních typů s „astoní“ maskou chladiče. Zadní partie pak nápadně připomínají stávající evropskou verzi.
Motory budou podle brazilských médií k dispozici na místním trhu dva. Základ představuje atmosférický litrový tříválec s výkonem 59 kW (80 k). Druhou alternativou je větší čtyřválcová patnáctistovka se čtyřventilovou technikou, která při provozu na benzin dává 79 kW (107 k)/6500 min-1. Pokud spaluje oblíbený bioethanol z cukrové třtiny, poskytuje vyšších 82 kW (111 k)/5500 min-1. Hodnoty točivého momentu jsou v posledních dvou případech 145, respektive 147 N.m. Výroba poběží v továrně v Camacari nejdříve od poloviny příštího roku, současná generace přitom vyjíždí ze závodu v Sao Bernardo do Campo. Indický Indický Autoblog zase spekuluje nad pohonnými jednotkami pro druhou nejlidnatější zemi světa. Předpokládá litrový tříválec EcoBoost (tedy s turbodmychadlem) a diesely DuraTorq 1,4, nebo 1,5 l.
V Indii by mohlo Ka nahradit Figo, které vychází z minulé generace Fiesty. Otázkou je, zda se novinka dostane i k nám. Samotný Ford tvrdí, že čerstvé brazilské Ka je druhým globálním modelem tohoto původu po crossoveru EcoSport. Druhá „evropská“ generace se přitom vyrábí v polských Tychách, je odvozena od Fiatu 500 a modrý ovál nedávné zvažoval, že už nedostane nástupce. Vzhledem k tomu, že jihoamerické specifikace má zmíněnou masku chladiče, jsou prodej i výroba na starém kontinentu velmi pravděpodobné.
Připomeňme, že Ford nejdříve v Brazílii nabízel originální Ka z podzimu 1996, které známe i my. Během svého života prošlo v daleké zemi vzhledovou modernizací zádě, konkrétně v sezóně 2002. Další generace z konce roku 2007 však už byla vyhrazena jen tamnímu trhu, opět však šlo výhradně o třídveřové auto. V červenci 2011 ani jí neminuly vzhledové úpravy.