Ford kdysi vyrobil několik aut s karoserií z nerezu. Tři kusy míří do aukce
Panely karoserie z nerezové oceli si spojujeme především s DeLoreanem DMC-12. Slavné kupé ale není jediným vozem, který vsadil na nerez.
Už mnohem dříve tento materiál k výrobě panelů karoserie použil Ford. Poprvé se tak stalo dokonce už ve 30. letech, kdyby byla nerezová ocel ještě relativně novým materiálem.
V roce 1935 se automobilka domluvila na spolupráci se společností Allegheny Ludlum Steel, výrobcem nerezu, a postavila šest exemplářů Fordu Deluxe Sedan s karoserií právě z nerezové oceli. Projekt měl upozornit na "extrémní odolnost a estetickou přitažlivost nového kovu“.
Zvláštní vozy pak využívalo vedení firmy Allegheny Ludlum. A podle dostupných informací byla auta docela v zápřahu, každé z nich najezdilo víc než 300 tisíc kilometrů. Z provozu je společnost vyřadila až v roce 1946. Současnosti se dožily čtyři exempláře.
V šedesátých letech si Ford a Allegheny Ludlum Steel spolupráci zopakovaly, výsledkem tentokrát byly dva Fordy Thunderbird a tři kabriolety Lincoln Continental. Vozy opět sloužily vedení firmy.
Obecně jde tedy o velice vzácná auta, proto by sběratele nevšedních vozidel mohlo zaujmout, že do aukce míří sbírka zahrnující právě po jednom z exemplářů nerezových Fordů. Dražit by se měla v září na americké akci jménem Auburn Auction.