Ford Megazilla je nový 7,3litrový motor V8 pro úpravce, nabídne přes 600 koní
Atmosférický osmiválec vychází z motoru Godzilla, slibuje však ještě větší výkon a robustnost.
Automobilka Ford se pochlubila novým „crate“ motorem, tedy motorem určeným k vestavbě do automobilů, který je obvykle doručován v dřevěné bedně s nezbytným příslušenstvím. Těchto motorů má automobilka celou paletu, nyní však nabídku rozšiřuje o nový vrchol – 7,3litrový atmosférický motor V8 s označením Megazilla.
Základem je atmosférický motor Ford 7,3L V8 Godzilla, který automobilka představila s modelem Super Duty pro rok 2020. Zanedlouho pak motor nabídla také jako „crate“ motor k zástavbě do nejrůznějších projektů, což se ukázalo jako správný krok. Díky velkému výkonovému potenciálu si totiž motor rychle získal velkou řadu příznivců.
Motor Godzilla se tak postupem času dostal také do nabídky divize Ford Performance, zaměřené na sportovní vozy. Již delší dobu se však spekulovalo, že Ford chystá ještě extrémnější verzi tohoto motoru. Zvěsti se však potvrdily až na právě probíhající Performance Racing Industry Show v Indianapolis, kde automobilka představila nový motor Ford Megazilla.
Jak asi tušíte, technickým základem je motor Godzilla, se kterým Megazilla sdílí atmosférické plnění, objem 7,3 litru, litinový blok a klikový hřídel z kované oceli. Současně však automobilka provedla i celou řadu důležitých vylepšení, zejména tedy zesílila některé vnitřnosti motoru.
Motor Megazilla tak dostal například kované ojnice Callies, kované písty Mahle, škrtící klapky s průměrem 92 mm převzat z Fordu Mustang Shelby GT500, nízkoprofilové sací potrubí od Ford Performance, CNC obráběné hlavy válců a zbavil se systému VCT (variabilního časování vaček).
Výsledkem je motor s kompresním poměrem 10,5:1 a výkonem 615 koní a 867 Nm točivého momentu. Ford Authority pro srovnání dodává, že původní motor Godzilla nabízel výkon „jen“ 430 koní. Samotný nejvyšší výkon však není jedinou zajímavostí.
Za pozornost totiž stojí, že motor nabízí nejvyšší výkon při 5800 otáčkách za minutu, zatímco nejvyšší točivý moment je dostupný při 3800 otáčkách. Již v rozmezí 2500-6000 ot/min-1 však motor nabízí točivý moment přes 677 Nm.
Nový motor Ford Megazilla tak bude určitě zajímavou příležitostí jak pro vylepšení pracovních trucků, tak pro stavbu zajímavých restomodů či závodních speciálů. Ostatně původní motor Godzilla se instalací kompresoru podařilo vyhnat na výkon až kolem 1600 koní. Instalace nového motoru by navíc měla být jednodušší.
Cena motoru Ford Megazilla zatím nebyla zveřejněna, podle automobilky však bude prodej zahájen zhruba v druhém čtvrtletí roku 2023. Jak přitom dodávají kolegové z Ford Authority, jen stávající motor Godzilla stojí od Ford Performance přes 9.000 dolarů, tedy přes 205.000 Kč.