Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Shelby GT500 Code Red
Shelby GT500 Code Red
Shelby GT500 Code Red
Shelby GT500 Code Red
27 Fotogalerie

Shelby GT500 Code Red je nová limitka Mustangu s výkonem 1300 koní

Shelby American navazuje na projekt z roku 2008, který se povedlo dotáhnout do produkční formy teprve nyní. Parametry jsou působivé, vůz má ale i pár vad na kráse.

Společnost Shelby American se pochlubila působivým projektem GT500 Code Red, kterým míří do světa supersportovních strojů. Plánuje totiž výrobu 30 upravených vozů Shelby GT500, jejichž výkon se bude pohybovat kolem 1300 koní. Kromě toho se ale zapracovalo také na šasi a karoserii.

Začněme ale malým historickým okénkem, ve kterém se vrátíme o 14 let zpátky. Právě v roce 2008 totiž společnost Shelby American poprvé přišla s projektem GT500 Code Red, což byl experimentálně upravený Shelby Mustang GT500.

Ve spolupráci s Nelson’s Racing Engines došlo k přepracování 5,4litrového motoru V8 tehdejší generace modelu GT500, jehož přeplňování kompresorem bylo nahrazeno přeplňováním dvojicí turbodmychadel. V roce 2008 se projekt kvůli vysokým nákladům a extrémní povaze nepodařilo dotáhnout do finále, za 14 let se však mnohé změnilo, jak dodává společnost Shelby.

Vraťme se tedy do současnosti, kdy se společnost Shelby vydala podobnou cestou. Vzala tedy standardní Shelby Mustang GT500 a pohrála si s jeho motorem, který má nové interní komponenty i systém přeplňování.

Video placeholder
Ford Mustang Shelby GT500 Heritage Edition • Ford

Kompresor nahradilo přeplňování dvojicí turbodmychadel z dílny Fathouse Performance, motor dostal upravené svody, nové sání, zakázkové písty a ojnice Manley, čepy ARP, nové rozvodové řetězy a systém řízení motoru MoTec, který je schopen naplno využít přeplňování dvojicí turbodmychadel.

Upravený 5,2litrový motor V8 tak nakonec nabídne nejvyšší výkon 1014 koní a 1058 Nm při jízdě na klasický benzín, po natankování paliva E85 se však výkon posune až na 1318 koní a 1356 Nm točivého momentu. Shelby GT500 Code Red tak může směle konkurovat i mnohým supersportům.

Ruku v ruce s brutálním výkonem ale přišly i úpravy podvozku a karoserie. Code Red tak dostal karbonovou kapotu motoru, karbonový přední splitter, karbonový aktivní zadní difuzor nebo karbonové zadní křídlo. Celá karoserie je navíc decentně rozšířená.

Plně nastavitelný podvozek pracuje s nastavitelnými pružinami, tlumiči MagneRide s upraveným nastavením a v podbězích vidíme kovaná hliníková kola Shelby obutá do nových pneumatik pro výkonné stroje. Kabina dostala nové kožené čalounění, plaketku se sériovým číslem a zadní sedadla nahradil ochranný rám.

Shelby plánuje vyrobit pouze 30 kusů modelu GT500 Code Red – vždy po 10 kusech z modelových let 2020, 2021 a 2022. Vozy z poslední série navíc dostanou plaketku k výročí 60 let Shelby. Slibně vypadající projekt má však i pár úskalí.

Předně je potřeba říci, že úprava vozu Code Red vyjde na 209.995 dolarů (cca 5,22 milionu korun). Bavíme se však pouze o úpravě, ve které není zahrnuta cena standardního Shelby GT500. Shelby si navíc ponechá všechny součástky, které ze standardního stroje odstrojí. Úpravou navíc zaniká výrobní záruka.

Největším háčkem je ale skutečnost, že upravený vůz není homologován k provozu na silnici. GT500 Code Red je tak jen okruhovým monstrem, což kazí krásnou představu, jak s ním na semaforech potrápíte majitele klasických supersportů.