Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mondeo na českém trhu: nabídka turbodieselů vrcholí čtyřválcem 2,2 TDCi, nižší ceny pro ostatní TDCi

Diskuze (42)
V novém ceníku Fordu Mondeo se objevil motor 2,2 TDCi. Zároveň došlo ke snížení cen některých verzí až o 51 tisíc Kč.

Největší vznětový motor nabízený pro Mondeo dává z objemu 2,2 litru výkon 129 kW a točivý moment 420 Nm. S motorem, který se montuje i do MPV Galaxy a S-MAX, má Mondeo kombinovanou spotřebu 6,2 l/100 km. Převodovka je šestistupňová manuální.

Výbava Trend zahrnuje mimo jiné automatickou klimatizaci, elektrické ovládání předních a zadních oken, sedm airbagů (včetně kolenního pro řidiče) a přední mlhovky. Ghia má proti Trend navíc tempomat, rádio s měničem na 6 CD a 16palcová litá kola, v případě verze Ghia X ještě vyhřívání předních sedadel kožené čalounění a kola s průměrem 17 palců.

Výbava Titanium také vychází z Trend. Její součástí jsou sportovní sedadla, informační displej Convers+, také rádio s měničem na 6 CD a 16 palcová kola. Titanium X k tomu přidává vyhřívání předních sedadel, čalounění Alcantara a 17palcová kola. Nejvyšší výbava Titanium S se od Titanium liší sportovním optickým paketem, 18palcovými koly, sportovním podvozkem, čalouněním v kombinaci kůže/látka s červenými švy a karbonovým dekorem.

Na seznamu příplatkových položek se objevují také věci známé především z luxusnějších aut, jako adaptivní tempomat, poloaktivní podvozek označovaný IVDC nebo DVD přehrávač s LCD obrazovkami v opěrkách hlavy předních sedadel.

Základní naftová verze 1,8 TDCi Trend byla zlevněna o 20 tisíc Kč. Mondeo 2,0 TDCi je v provedení Ghia a Titanium o 35 tisíc Kč levnější, v případě Ghia X a Titanium X o 51 tisíc Kč. Novinkou je provedení 2,0 TDCi Trend, rozšířena byla také nabídka vznětového dvoulitru s automatickou převodovkou, která byla dříve určena jen pro verzi Ghia. Nový motor 2,2 TDCi se nabízí ve výbavách Ghia X, Titanium X a Titanium S, vždy je o 25 tisíc Kč dražší než motor 2,0 TDCi.

Ceny uvedené v tabulce platí pro karoserie sedan a liftback. Kombi je za příplatek 30 tisíc Kč (dříve 35 tisíc Kč), verzi Titanium S nelze objednat s karoserií sedan. Hodnoty točivého momentu se s funkcí overboost zvýší o 20 Nm.

Ford Mondeo - nový ceník vznětových motorů na českém trhu
Motor1,8 TDCi2,0 TDCi2,0 TDCi AT2,2 TDCi
Zdvihový objem [cm3]1753199719972198
Válce/ventily4/24/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]92/3700103/4000103/4000129/3500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]320/1800320/1740-2240320/1740-2240400/1750-2750
Max. rychlost [km/h]200210205223
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,59,510,28,7
Komb. spotřeba [l/100 km]5,85,97,16,2
Cena Trend [Kč]721.990,-765.990,---
Cena Ghia [Kč]-815.990,-865.990,--
Cena Ghia X [Kč]-871.990,-921.990,-896.990,-
Cena Titanium [Kč]-815.990,-865.990,--
Cena Titanium X [Kč]-871.990,-921.990,-896.990,-
Cena Titanium S [Kč]---930.990,-

Diskuze (42)
13. 3. 2008 14:42
Re: to jsou mi novinky
To je samozrejme pravda, minimalne 80 % prodanych aut v teto tride ma pod kapotou vznetovy motor. Ovsem prave nabidka zazehovych motoru je zrejme jedinou oblasti, ve ktere Passat momentalne Mondeo porazi.
Avatar - WinDiesel
13. 3. 2008 09:48
Re: to jsou mi novinky
110 kW bude čistě v Euro 5, to znamená že na trh přijde ke konci roku 2008 ale spíše na začátku roku 2009. O automatech nic nením, natolik zase informován nejsem... :-)
13. 3. 2008 09:08
Re: to jsou mi novinky
Dvatrojka je ctyrvalec, puvodem od Mazdy, daval se do minule generace sestky. Ma 160 koni a v Mondeu ho muzes mit jen v kombinaci se sestistupnovym automatem. Tohle spojeni je ale dost nestastne, nejede a zere. Mondeo ma ted sirokou paletu kvalitnich naftaku, potrebovalo by ale omladit benziny. Nejaky "akorat" motor tam proste chybi.
12. 3. 2008 21:11
Re: to jsou mi novinky
A ta 110kW bude jen s automatem, nebo i s manuálem? A kdy se ta změna má udát, když už jsi tak hezky informovanej? :-) Doufám, že to stihnou do 1. půlky r. 2010, to si chci totiž jedno Mondeo ve dvoulitrovým dieslu koupit...
Avatar - WinDiesel
12. 3. 2008 19:02
Re: další rána VW
Prodeje Mondea v záp. Evropě šly meziročně o 66% nahoru, to je možná odpověď... U nás byly předražené, teď to vypadá trochu lépe ale dovozy i nových aut začínají vládnout, rozdíl přes Euro je skutečně vysoký...