Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mustang Bullitt pro Evropu debutuje v Ženevě a skládá hold legendě stříbrného plátna

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (13)
Poprvé v historii míří Ford Mustang Bullitt oficiálně i na evropský trh a stane se i zde stylovou oslavou 50. výročí slavné detektivky se Stevem McQueenem v hlavní roli.

Bullitt, který je u nás uváděn jako Bullittův případ, měl premiéru v říjnu roku 1968 a Steve McQueen v roli hlavního hrdiny se v něm tehdy po San Franciscu proháněl ve Fordu Mustang GT 390. Ten se díky tomu stal jedním z nejpopulárnějších automobilů, které se kdy objevily na filmovém plátně.

Ford využil popularity filmu a původního vozu z konce šedesátých let již dvakrát pro vytvoření speciální edice, odkazující na ně svým jménem i vzhledem a nyní se k tomuto kroku odhodlal i v souvislosti s 50. výročím slavného filmu potřetí.

Pro severoamerický trh byl nový Ford Mustang Bullitt představen v polovině letošního ledna na autosalonu v Detroitu a nyní se na autosalonu v Ženevě odehrává premiéra provedení pro evropský trh. Výroba tohoto modelu pro evropské zákazníky se má rozběhnout od června letošního roku.

Ford Mustang Bullitt má pod kapotou motor 5.0 V8, vylepšený o otevřené sání, 87mm škrticí klapky a řídicí jednotku z modelu Shelby Mustang GT350. V evropské specifikaci bude agregát podle předpokladů dosahovat výkonu 341 kW (464 k) a točivého momentu 529 N.m.

Nabídka laků karoserie je omezena na černou Shadow Black a klasickou tmavě zelenou Dark Highland Green, kterou nosil filmový vůz. Ke specifickým detailům nového Mustangu Bullitt patří 19palcová kola z lehké slitiny v klasickém designu „Torq Thrust“, červené brzdiče Brembo a imitace víčka nádrže s emblémem Bullitt.

V interiéru se objevuje plně digitální přístrojový štít, tvořený LCD displejem o úhlopříčce 12 palců. K dispozici budou sportovní sedadla Recaro. Barva švů na sedadlech, středové konzoli a palubní desce odráží zvolený odstín laku karoserie. Na palubní desce před spolujezdcem se namísto tradičního emblému Mustang nachází plaketa s pořadovým číslem vozu.

Novinkou ve výbavě Mustangu Bullitt je funkce automatického srovnání otáček při podřazování (meziplyn). Chybět nebude ani prémiový audiosystém B&O PLAY o výkonu 1000 wattů s dvanácti reproduktory.

Fordu se podařilo zajistit pro evropskou premiéru nového Mustangu Bullitt podporu třetí generace rodiny McQueenů. Chase a Madison, vnoučata Steva McQueena, si zahrála v automobilové honičce situované do prostředí Švýcarských Alp nedaleko Ženevy. Do natáčení se zapojil i jejich otec Chad McQueen.

Ford Mustang Bullitt byl naposledy nabízen v rámci modelových roků 2008 a 2009, což znamená, že se jednalo o zástupce páté generace před rozsáhlou modernizací techniky i vzhledu.

Za vznikem tohoto provedení tehdy stála divize FRT (Ford Racing Technology) a všechny vozy spojoval vidlicový osmiválec o objemu 4,6 l s nejvyšším výkonem 232 kW (315 k) při 6000 min-1 a točivým momentem 442 Nm při 4250 min-1, který spolupracoval s pětistupňovou manuální převodovkou Tremec.

Ford Mustang Bullit byl v modelovém roce 2008 nabízen s karoserií v tmavé zelené Dark Highland Green nebo černé barvě. Podle oficiálních materiálů automobilky bylo pro tento modelový rok vyrobeno 4377 zelených a 1431 černých kupé. Kariéra tohoto provedení pokračovala i v modelovém roce 2009, kdy ovšem vzniklo již jen 635 zelených a 181 černých vozů.

Poprvé se Ford Mustang Bullitt jako model nabízený automobilkou objevil pro modelový rok 2001, kdy se jednalo o zástupce čtvrté generace po důkladné modernizaci, při níž byly původní poměrně oblé linie karoserie nahrazeny tehdy poměrně příznivě přijatými ostřejšími hranami.

Tento Bullitt se představil nejprve jako koncept na autosalonu v Los Angeles roku 2000 a teprve potom zamířil do sériové výroby s vidlicovým osmiválcem o objemu 4,6 litru, disponujícím výkonem 195 kW (265 k) při 5000 min-1 a točivým momentem 414 N.m při 4000 min-1.

Ford Mustang Bullitt modelového roku 2001 byl vyroben v celkovém počtu 5582 exemplářů, z nichž 3041 mělo karoserie v zelené Dark Highland Green, 1819 v černé a 722 v modré True Blue.

Původní filmový Ford Mustang nikdy nebyl automobilkou nabízen jako sériový model, ale po uvedení filmu Bullitt v kinech patřilo k nejlépe prodávaným provedením modelové řady kupé se splývavou střechou v zelené barvě.

Steve McQueen a nejen on přitom při natáčení usedal za volant jednoho ze dvou vozů Ford Mustang GT 390 s karoserií fastback. Pod kapotami těchto vozů byl usazen vidlicový osmiválec o objemu 6,4 litru, který disponoval výkonem 239 kW (325 k) a spolupracoval se čtyřstupňovou manuální převodovkou. Pro natáčení byl výkon motoru zvýšen a došlo i na úpravy podvozku a brzd, za nimiž stál bývalý závodník Max Balchowsky.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (13)
Avatar - CHerokee
7. 3. 2018 15:42
Re: Like Steve Mc Queen
Na oko ;-) .
Avatar - Barrichello
7. 3. 2018 10:47
Re: Like Steve Mc Queen
Jenže Mustanga neprodávaj zdaleka všichni dealeři Fordu
Avatar - Magister
7. 3. 2018 10:23
Re: Like Steve Mc Queen
Mraky..no možná v Praze. A to je ten problém, servis 400 km a ještě po D1. Ford má v tomto výhodu, servis v každé větší dědině.
Avatar - Barrichello
7. 3. 2018 08:50
Re: Like Steve Mc Queen
Challengerů je tu mraky, jednak to sem tahá ve velkým Auto Outlet, jednak i další + se sem tahaj ojeté z usa/kanady + záp. Evropa.

Camaro sem tuhle viděl nové na P-9....Vette už je dražší, tu moc nepotkáš...

Ofiko servis na uplatnění záruky je v Praze.
Avatar - Magister
7. 3. 2018 08:45
Re: Like Steve Mc Queen
Camaro i Vette jsou fajn, jen tu záruku nemáš kde pohodlně uplatnit. Proto je skoro na cestě nepotkáš. Mi se líbí spíše Challenger, ale ty jsou taky vzácné.