Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mustang Bullitt pro Evropu debutuje v Ženevě a skládá hold legendě stříbrného plátna

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 6. 3. 2018
38
13
Zobrazit náhledy (38)
Ford Mustang Bullitt Ford Mustang Bullitt Ford Mustang Bullitt Ford Mustang Bullitt Ford Mustang Bullitt Ford Mustang Bullitt Ford Mustang Bullitt Ford Mustang Bullitt Ford Mustang Bullitt Ford Mustang Bullitt Ford Mustang Bullitt Ford Mustang Bullitt Ford Mustang Bullitt Ford Mustang Bullitt Ford Mustang Bullitt Ford Mustang Bullitt Ford Mustang Bullitt Ford Mustang Bullitt Ford Mustang Bullitt Ford Mustang Bullitt Ford Mustang Bullitt Ford Mustang Bullitt Ford Mustang Bullitt Ford Mustang Bullitt Ford Mustang Bullitt Ford Mustang Bullitt Ford Mustang Bullitt Ford Mustang Bullitt Ford Mustang Bullitt Ford Mustang Bullitt Ford Mustang Bullitt Ford Mustang Bullitt Ford Mustang Bullitt
Poprvé v historii míří Ford Mustang Bullitt oficiálně i na evropský trh a stane se i zde stylovou oslavou 50. výročí slavné detektivky se Stevem McQueenem v hlavní roli.

Bullitt, který je u nás uváděn jako Bullittův případ, měl premiéru v říjnu roku 1968 a Steve McQueen v roli hlavního hrdiny se v něm tehdy po San Franciscu proháněl ve Fordu Mustang GT 390. Ten se díky tomu stal jedním z nejpopulárnějších automobilů, které se kdy objevily na filmovém plátně.

Ford využil popularity filmu a původního vozu z konce šedesátých let již dvakrát pro vytvoření speciální edice, odkazující na ně svým jménem i vzhledem a nyní se k tomuto kroku odhodlal i v souvislosti s 50. výročím slavného filmu potřetí.

Pro severoamerický trh byl nový Ford Mustang Bullitt představen v polovině letošního ledna na autosalonu v Detroitu a nyní se na autosalonu v Ženevě odehrává premiéra provedení pro evropský trh. Výroba tohoto modelu pro evropské zákazníky se má rozběhnout od června letošního roku.

Ford Mustang Bullitt má pod kapotou motor 5.0 V8, vylepšený o otevřené sání, 87mm škrticí klapky a řídicí jednotku z modelu Shelby Mustang GT350. V evropské specifikaci bude agregát podle předpokladů dosahovat výkonu 341 kW (464 k) a točivého momentu 529 N.m.

Nabídka laků karoserie je omezena na černou Shadow Black a klasickou tmavě zelenou Dark Highland Green, kterou nosil filmový vůz. Ke specifickým detailům nového Mustangu Bullitt patří 19palcová kola z lehké slitiny v klasickém designu „Torq Thrust“, červené brzdiče Brembo a imitace víčka nádrže s emblémem Bullitt.

V interiéru se objevuje plně digitální přístrojový štít, tvořený LCD displejem o úhlopříčce 12 palců. K dispozici budou sportovní sedadla Recaro. Barva švů na sedadlech, středové konzoli a palubní desce odráží zvolený odstín laku karoserie. Na palubní desce před spolujezdcem se namísto tradičního emblému Mustang nachází plaketa s pořadovým číslem vozu.

Novinkou ve výbavě Mustangu Bullitt je funkce automatického srovnání otáček při podřazování (meziplyn). Chybět nebude ani prémiový audiosystém B&O PLAY o výkonu 1000 wattů s dvanácti reproduktory.

Fordu se podařilo zajistit pro evropskou premiéru nového Mustangu Bullitt podporu třetí generace rodiny McQueenů. Chase a Madison, vnoučata Steva McQueena, si zahrála v automobilové honičce situované do prostředí Švýcarských Alp nedaleko Ženevy. Do natáčení se zapojil i jejich otec Chad McQueen.

Ford Mustang Bullitt byl naposledy nabízen v rámci modelových roků 2008 a 2009, což znamená, že se jednalo o zástupce páté generace před rozsáhlou modernizací techniky i vzhledu.

Za vznikem tohoto provedení tehdy stála divize FRT (Ford Racing Technology) a všechny vozy spojoval vidlicový osmiválec o objemu 4,6 l s nejvyšším výkonem 232 kW (315 k) při 6000 min-1 a točivým momentem 442 Nm při 4250 min-1, který spolupracoval s pětistupňovou manuální převodovkou Tremec.

Ford Mustang Bullit byl v modelovém roce 2008 nabízen s karoserií v tmavé zelené Dark Highland Green nebo černé barvě. Podle oficiálních materiálů automobilky bylo pro tento modelový rok vyrobeno 4377 zelených a 1431 černých kupé. Kariéra tohoto provedení pokračovala i v modelovém roce 2009, kdy ovšem vzniklo již jen 635 zelených a 181 černých vozů.

Poprvé se Ford Mustang Bullitt jako model nabízený automobilkou objevil pro modelový rok 2001, kdy se jednalo o zástupce čtvrté generace po důkladné modernizaci, při níž byly původní poměrně oblé linie karoserie nahrazeny tehdy poměrně příznivě přijatými ostřejšími hranami.

Tento Bullitt se představil nejprve jako koncept na autosalonu v Los Angeles roku 2000 a teprve potom zamířil do sériové výroby s vidlicovým osmiválcem o objemu 4,6 litru, disponujícím výkonem 195 kW (265 k) při 5000 min-1 a točivým momentem 414 N.m při 4000 min-1.

Ford Mustang Bullitt modelového roku 2001 byl vyroben v celkovém počtu 5582 exemplářů, z nichž 3041 mělo karoserie v zelené Dark Highland Green, 1819 v černé a 722 v modré True Blue.

Původní filmový Ford Mustang nikdy nebyl automobilkou nabízen jako sériový model, ale po uvedení filmu Bullitt v kinech patřilo k nejlépe prodávaným provedením modelové řady kupé se splývavou střechou v zelené barvě.

Steve McQueen a nejen on přitom při natáčení usedal za volant jednoho ze dvou vozů Ford Mustang GT 390 s karoserií fastback. Pod kapotami těchto vozů byl usazen vidlicový osmiválec o objemu 6,4 litru, který disponoval výkonem 239 kW (325 k) a spolupracoval se čtyřstupňovou manuální převodovkou. Pro natáčení byl výkon motoru zvýšen a došlo i na úpravy podvozku a brzd, za nimiž stál bývalý závodník Max Balchowsky.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - CHerokee
Like Steve Mc Queen
CHerokee
| 7. 3. 2018
Na oko ;-) .
Avatar - Barrichello
Like Steve Mc Queen
Barrichello
| 7. 3. 2018
Jenže Mustanga neprodávaj zdaleka všichni dealeři Fordu
Avatar - Magister
Like Steve Mc Queen
Magister
| 7. 3. 2018
Mraky..no možná v Praze. A to je ten problém, servis 400 km a ještě po D1. Ford má v tomto výhodu, servis v každé větší dědině.
Avatar - Barrichello
Like Steve Mc Queen
Barrichello
| 7. 3. 2018
Challengerů je tu mraky, jednak to sem tahá ve velkým Auto Outlet, jednak i další + se sem tahaj ojeté z usa/kanady + záp. Evropa.

Camaro sem tuhle viděl nové na P-9....Vette už je dražší, tu moc nepotkáš...

Ofiko servis na uplatnění záruky je v Praze.
Avatar - Magister
Like Steve Mc Queen
Magister
| 7. 3. 2018
Camaro i Vette jsou fajn, jen tu záruku nemáš kde pohodlně uplatnit. Proto je skoro na cestě nepotkáš. Mi se líbí spíše Challenger, ale ty jsou taky vzácné.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku