Ford Mustang Bullitt pro Evropu debutuje v Ženevě a skládá hold legendě stříbrného plátna
Bullitt, který je u nás uváděn jako Bullittův případ, měl premiéru v říjnu roku 1968 a Steve McQueen v roli hlavního hrdiny se v něm tehdy po San Franciscu proháněl ve Fordu Mustang GT 390. Ten se díky tomu stal jedním z nejpopulárnějších automobilů, které se kdy objevily na filmovém plátně.
Ford využil popularity filmu a původního vozu z konce šedesátých let již dvakrát pro vytvoření speciální edice, odkazující na ně svým jménem i vzhledem a nyní se k tomuto kroku odhodlal i v souvislosti s 50. výročím slavného filmu potřetí.
Pro severoamerický trh byl nový Ford Mustang Bullitt představen v polovině letošního ledna na autosalonu v Detroitu a nyní se na autosalonu v Ženevě odehrává premiéra provedení pro evropský trh. Výroba tohoto modelu pro evropské zákazníky se má rozběhnout od června letošního roku.
Ford Mustang Bullitt má pod kapotou motor 5.0 V8, vylepšený o otevřené sání, 87mm škrticí klapky a řídicí jednotku z modelu Shelby Mustang GT350. V evropské specifikaci bude agregát podle předpokladů dosahovat výkonu 341 kW (464 k) a točivého momentu 529 N.m.
Nabídka laků karoserie je omezena na černou Shadow Black a klasickou tmavě zelenou Dark Highland Green, kterou nosil filmový vůz. Ke specifickým detailům nového Mustangu Bullitt patří 19palcová kola z lehké slitiny v klasickém designu „Torq Thrust“, červené brzdiče Brembo a imitace víčka nádrže s emblémem Bullitt.
V interiéru se objevuje plně digitální přístrojový štít, tvořený LCD displejem o úhlopříčce 12 palců. K dispozici budou sportovní sedadla Recaro. Barva švů na sedadlech, středové konzoli a palubní desce odráží zvolený odstín laku karoserie. Na palubní desce před spolujezdcem se namísto tradičního emblému Mustang nachází plaketa s pořadovým číslem vozu.
Novinkou ve výbavě Mustangu Bullitt je funkce automatického srovnání otáček při podřazování (meziplyn). Chybět nebude ani prémiový audiosystém B&O PLAY o výkonu 1000 wattů s dvanácti reproduktory.
Fordu se podařilo zajistit pro evropskou premiéru nového Mustangu Bullitt podporu třetí generace rodiny McQueenů. Chase a Madison, vnoučata Steva McQueena, si zahrála v automobilové honičce situované do prostředí Švýcarských Alp nedaleko Ženevy. Do natáčení se zapojil i jejich otec Chad McQueen.
Ford Mustang Bullitt byl naposledy nabízen v rámci modelových roků 2008 a 2009, což znamená, že se jednalo o zástupce páté generace před rozsáhlou modernizací techniky i vzhledu.
Za vznikem tohoto provedení tehdy stála divize FRT (Ford Racing Technology) a všechny vozy spojoval vidlicový osmiválec o objemu 4,6 l s nejvyšším výkonem 232 kW (315 k) při 6000 min-1 a točivým momentem 442 Nm při 4250 min-1, který spolupracoval s pětistupňovou manuální převodovkou Tremec.
Ford Mustang Bullit byl v modelovém roce 2008 nabízen s karoserií v tmavé zelené Dark Highland Green nebo černé barvě. Podle oficiálních materiálů automobilky bylo pro tento modelový rok vyrobeno 4377 zelených a 1431 černých kupé. Kariéra tohoto provedení pokračovala i v modelovém roce 2009, kdy ovšem vzniklo již jen 635 zelených a 181 černých vozů.
Poprvé se Ford Mustang Bullitt jako model nabízený automobilkou objevil pro modelový rok 2001, kdy se jednalo o zástupce čtvrté generace po důkladné modernizaci, při níž byly původní poměrně oblé linie karoserie nahrazeny tehdy poměrně příznivě přijatými ostřejšími hranami.
Tento Bullitt se představil nejprve jako koncept na autosalonu v Los Angeles roku 2000 a teprve potom zamířil do sériové výroby s vidlicovým osmiválcem o objemu 4,6 litru, disponujícím výkonem 195 kW (265 k) při 5000 min-1 a točivým momentem 414 N.m při 4000 min-1.
Ford Mustang Bullitt modelového roku 2001 byl vyroben v celkovém počtu 5582 exemplářů, z nichž 3041 mělo karoserie v zelené Dark Highland Green, 1819 v černé a 722 v modré True Blue.
Původní filmový Ford Mustang nikdy nebyl automobilkou nabízen jako sériový model, ale po uvedení filmu Bullitt v kinech patřilo k nejlépe prodávaným provedením modelové řady kupé se splývavou střechou v zelené barvě.
Steve McQueen a nejen on přitom při natáčení usedal za volant jednoho ze dvou vozů Ford Mustang GT 390 s karoserií fastback. Pod kapotami těchto vozů byl usazen vidlicový osmiválec o objemu 6,4 litru, který disponoval výkonem 239 kW (325 k) a spolupracoval se čtyřstupňovou manuální převodovkou. Pro natáčení byl výkon motoru zvýšen a došlo i na úpravy podvozku a brzd, za nimiž stál bývalý závodník Max Balchowsky.