Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mustang: Jak mohl vypadat pony šesté generace?

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Prototypy jsou kořením každé automobilky. Ford velmi brzy odhalil několik skic a fotografií dřevěných, respektive hliněných modelů z vývoje nejnovější generace.

Mustang slaví letos padesátiny od uvedení původního modelu. Šestá generace byla odhalena ještě loni 5. prosince a její produkce začala v michiganském Flat Rocku na konci letošního srpna. Nevyznává retro tvary jako její předchůdkyně s kódem S-197, to ale neznamená, že by nebyla zajímavá. Zákonitě jí ale musel předcházet nějaký vývoj.

Ford ukazuje hliněný model kabrioletu a rozpracovanou podobu interiéru v podobě dřevěné makety, respektive dvě skici verzí vnitřního prostoru a dvě celého auta, jednu zepředu a druhou zezadu. Počítačových i papírových návrhů vzniklo do roku 2011 několik stovek, z nich pak byly vybrány ty nejlepší, které reprezentovaly „ducha Mustangu“. Hrstka z nich se pak transformovala právě do hliněných modelů. Vývoj šesté generace tedy trval něco málo přes tři roky, dnes obvyklou dobu. Nezapomínejme ale, že té první před půlstoletím také!

Zajímavé je, že zmíněný kabriolet je už prakticky ve finální podobě, stejně jako skica Kemala Curica, která vyobrazuje vůz zezadu. To samé platí o interiérové vizi Evana Wilsona, středová část palubní desky s obrazovkou informačního systému se objevila i v produkčních kusech.

Když se ale podíváme na starší render červeného auta, zjistíme, že se toho změnilo do série opravdu hodně. Nepřežil otvor v kapotě motoru ani další chladicí díra za dveřmi, denní LED světla jsou u něj tvarována mnohem agresivněji. Masivní černé prahy také zmizely, ani mlhovky v masce neznáme, ty našly nakonec své místo až dole v nárazníku pod diodami. B-sloupek je ve finále černý a nikoli v barvě karoserie, ukazatele směru v zrcátkách počítačový prototyp také ještě postrádal. Z druhé zvažované podoby kokpitu se zachovalo také jen málo: základní tvar přístrojové desky a dvojice kruhových budíků před řidičem.

V souvislosti s představením šestého „divokého koně“ uvolnil Ford už loni nálož fotek prototypů všech předchozích pěti generací. Zajímavý je i příběh ukradeného zkráceného vozu z roku 1964 a také některých dalších.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)