Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-E
54 Fotogalerie

Ford Mustang Mach-E by se mohl dočkat menšího sourozence s technikou VW

Mustang Mach-E startuje moderní elektrickou éru Fordu, ve které se dočkáme plejády nových modelů. Některé z nich možná dostanou architekturu Volkswagenu.

Elektromobil Ford Mustang Mach-E se na automobilovém trhu dočkal poněkud kontroverzního přijetí. Milovníkům ikonických mustangů se nelíbí, že je toto označení použito zrovna pro elektrické SUV. Vznikla dokonce petice, která žádá jeho přejmenování. Ani několik tisíc podpisů ale nic nezměnilo a v televizi už můžete na zbrusu nový elektromobil vidět reklamní spoty.

Na první svezení si ještě musíme počkat, už se ale začíná spekulovat o dalších elektromobilech modrého oválu. Hovoří se třeba o menším sourozenci Mustangu Mach-E, jenž by v rámci čerstvé spolupráce mezi Fordem a Volkswagenem mohl dostat nově vyvinutou architekturu MEB, na níž budou sedět všechny připravované elektromobily VW rodiny ID..

Už nějaký čas víme, že spolupráce dvou velkých automobilek se nebude týkat jen užitkových vozidel, jak bylo původně v plánu. Britský Auto Express informoval, že obě strany se potkaly začátkem listopadu, aby projednaly právě sdílení platformy MEB. Jednou z variant je menší provedení elektrického Mustangu, implementace architektury Volkswagenu na požadavky Fordu se ale neobejde bez komplikací.

Jednou z nich je například fakt, že platforma MEB počítá s čelním sklem hodně blízko přídi vozu. Naopak Ford chce u svého elektromobilu inspirovaného Mustangem zachovat poznávací znamení v podobě protáhlé kapoty, což může být značná komplikace.

Hlavní designér Fordu Murat Gueler v jednom z rozhovorů prozradil, že elektrický „baby-Mustang“ bude vypadat jinak než Mach-E, ale nezanevře na tvary crossoveru. Pokud se nakonec povede najít kompromis a novinka skutečně dostane základ v podobě platformy MEB, může Ford těžit ze všech jejích výhod – pohonu zadních i všech kol, různě velkých akumulátorů, výkonu přes 300 koní a dojezdu až 482 km na jedno nabití.

O rozšíření modelové řady samozřejmě rozhodne (ne)úspěch Mustangu Mach-E u zákazníků. První dodávky začnou koncem příštího roku, naplno se rozběhnou až počátkem roku 2021. I kdyby šlo o trhák a Ford se rozhodl postavit jeho menší verzi, bavíme se o horizontu několika let. Modrý ovál dále přislíbil, že čistě elektrická verze klasického Mustangu není na pořadu dne. Minimálně ne v příštích letech.