Ford pracuje na nové odnímatelné střeše a dveřích. Dostane je nové Bronco?
Ford již dříve potvrdil, že do své nabídky zařadí model, který ponese slavné jméno Bronco. Patentové nákresy naznačují, že se můžeme dočkat i jeho provedení s odnímatelnou střechou a dveřmi.
Ford již během autosalonu v Detroitu na začátku roku 2017 oficiálně potvrdil, že v roce 2020 opět zařadí do nabídky model, který ponese označení Bronco a bude podobně jako jeho jmenovci z dvacátého století vhodný pro jízdu v terénu.
Bronco má být koncipováno jako globální model, jehož základem se má stát žebřinový rám, který je určen pro terénní vozy a pick-upy. Podle dosavadních informací se má jednat o středně velké SUV, které bude nabízeno i na evropských trzích.
„Bronco bude nekompromisní vůz s pohonem všech kol pro milovníky dobrodružství, kteří se rádi vydávají daleko za hranice města,“ uvedl Joe Hinrichs, prezident Ford Motor Company pro Severní a Jižní Ameriku, již v roce 2017 v rámci autosalonu v Detroitu.
Technika i vzhled nového SUV se jménem Bronco jsou prozatím tajemstvím, ale magazín Motor Trend upozornil na patentové nákresy, které mohou naznačovat, že se novinka vydá podobným směrem jako například Jeep Wrangler a nabídne odnímatelné dveře s bezpečnostními výztužemi a zajímavě řešenou střechu.
V současnosti sice není jisté, jestli patentové nákresy skutečně odhalují prvky z konstrukce nového modelu Bronco, ale pokud ano, tak především střecha nabídne v současnosti netradiční provedení.
Mezi ochrannými oblouky mají být totiž napnuty dvě na sobě nezávislé vrstvy tkaniny, z nichž tu druhou má tvořit síťovina, která bude propouštět vzduch, ale zároveň bude vytvářet stín nad hlavami řidiče a jeho spolujezdců. Pozornost si pak zaslouží i nákres, který naznačuje, že tkaninu bude možné vysunout i za vůz a vytvořit zde markýzu pro piknik nebo rybáře sedící u vody.
Ford Bronco se na severoamerickém trhu poprvé objevil jako malý off-road v roce 1966. Ten až v roce 1978 nahradilo stejnojmenné full-size SUV, sdílející techniku s velkými pick-upu řady F, které bylo nabízeno v celkem čtyřech generacích až do roku 1996, kdy jej nahradil ještě větší Expedition.
V letech 1983 až 1990 bylo v nabídce Bronco II, které s třídveřovou karoserií dlouhou 4,0 m v první a 4,1 m ve druhé generaci, zapadlo mezi kompaktní SUV a sdílelo techniku s tehdejším kompaktní pick-upem Ranger první severoamerické generace.
Zdroj: Ford Motor Company, Motor Trend