Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford představil motor 7.3 V8, pohánět bude ty největší pick-upy

Ondřej Mára Ondřej Mára 2. 8. 2019
7
22
Zobrazit náhledy (7)
Ford 7.3-Liter V8 Ford 7.3-Liter V8

Setkat se v dnešní době downsizingu s pořádným plnotučným motorem se rovná téměř zázraku, v zámoří si ale naštěstí stále uvědomují, že objem zkrátka ničím nenahradíš.

Pro novou řadu pick-upů F-Series Super Duty 2020, jejichž představení proběhlo již začátkem roku na autosalonu v Chicagu, připravil Ford novou pohonnou jednotku, která se svým výkonem i točivým momentem řadí na „vrchol třídy“ mezi benzínovými motory V8. Tahle poctivá 7,3litrová atmosféra je totiž schopna nabídnout až 320 kW (435 k) a točivý moment 644 Nm.

Podle Fordu nemůže žádný jiný konkurent nabídnout takto výkonný a pokročilý benzínový motor v tak široké škále modelů – „od Class 2 Super Duty pick-upů až po Class 7 užitkové vozy,“ jak uvádí Ford v tiskové zprávě.

„7,3litrový motor je navržen pro maximální odolnost i v tom nejnáročnějším prostředí, což dává naším zákazníkům možnost žit a pracovat v takových podmínkách každý den,“ uvedl Joel Beltramo, manažer Fordu pro benzínové motory V8. „Tento motor má největší objem ve své třídě a je navržen tak, aby dokázal nabídnout výhody v klíčových oblastech, jako je výkon, odolnost, jednoduchost údržby a celkové provozní náklady.“

Motor využívá léty ověřený rozvod OHV, který nabízí dostatek točivého momentu již při nižších otáčkách a pomáhá tak rozhýbat těžký náklad dříve a s větší jistotou. Motor navíc dostal olejové čerpadlo s proměnným objemem, extra velká ojniční ložiska, kovanou klikovou hřídel pro vyšší odolnost a písty jsou chlazeny pomocí trysek, které pomohou udržet teplotu pod kontrolou i při vysokém namáhání.

Nová 7,3litrová V8 o výkonu 435 koní se poprvé objeví pod kapotou pick-upů Ford Super Duty F-250 a F-350, kde v nabídce doplní motor 6.2 V8 a vylepšenou třetí generaci naftového motoru 6.7 V8 Power Stroke.

V nabídce se však objeví i slabší konfigurace tohoto motoru, která nabídne 261 kW (355 k) a 635 Nm točivého momentu. Slabší motor bude standardní nabídkou pod kapotou modelů F-450 Chassis cab, F-550, nové F-600, F-650, F-750 Medium Duty, vylepšené E-Series a také pod kapotou modelů F-53 a F-59, které jsou dodávány s prázdným šasi, na které si zákazník instaluje vlastní nástavbu.

Nový motor bude standardně spárován s novou automatickou desetistupňovou převodovkou Ford TorqShift, výjimkou však budou modely Ford F-650 a F-750, které dostanou šestistupňový „heavy-duty“ automat.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barrichello
Re: Re: Re: Americký motor
| 5. 8. 2019
protože lidi zajímá jaký to má tablet a asistenty a ne motor. Prostě divná doba a jde to do kytek :no:
Avatar - wakantanka
Re: Re: Re: Re: Re: Jenže:
| 3. 8. 2019
Aha, takže je určite lepší veľkoobjemový R4, R5 či R6 s hladkým dieslom čo žerie a nejede, ako 2,0T s CR čo má lepšiu spotrebu a viac výkonu tak? R6 v Xklasse je síce fajn, ale nechajú si ho riadne zaplatiť a v Amaroku predpokladám tiež.
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Americký motor
| 3. 8. 2019
No to ale = totálně nevychází

Přes kecy = by ho nikdo nekupoval. Už o 2 nebo kolik generací dozadu když tam šestiválce eště byly = to byla naprosto okrajová volba. Popravdě ani u prémie = neni volba víc válců dneska běžná = prostě prachy

Nejspíš už tehdy to byly = nafta i benzín V6 = spíš prodělečný nebo aspoň nevýdělečný verze
Avatar - Hammunasakra
Re: 7,3 litru
| 3. 8. 2019
Zkazim ti představy = máme ve firmě 2 hybridy a i po 2-3 letech furt spokojenost = a furt se nám líbí http://www.autoforum.cz/…tahla-motor-v12/
Avatar - Hammunasakra
Re: Emisním Eurokomisařům praskla žilka ...
| 3. 8. 2019
Ach jo ten BOJ PROTI je fascinující = a nejspíš ani nevíš komu čemu :-!

Euro 7 http://www.autoforum.cz/…tahla-motor-v12/

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku