Ford představil motor 7.3 V8, pohánět bude ty největší pick-upy
Setkat se v dnešní době downsizingu s pořádným plnotučným motorem se rovná téměř zázraku, v zámoří si ale naštěstí stále uvědomují, že objem zkrátka ničím nenahradíš.
Pro novou řadu pick-upů F-Series Super Duty 2020, jejichž představení proběhlo již začátkem roku na autosalonu v Chicagu, připravil Ford novou pohonnou jednotku, která se svým výkonem i točivým momentem řadí na „vrchol třídy“ mezi benzínovými motory V8. Tahle poctivá 7,3litrová atmosféra je totiž schopna nabídnout až 320 kW (435 k) a točivý moment 644 Nm.
Podle Fordu nemůže žádný jiný konkurent nabídnout takto výkonný a pokročilý benzínový motor v tak široké škále modelů – „od Class 2 Super Duty pick-upů až po Class 7 užitkové vozy,“ jak uvádí Ford v tiskové zprávě.
„7,3litrový motor je navržen pro maximální odolnost i v tom nejnáročnějším prostředí, což dává naším zákazníkům možnost žit a pracovat v takových podmínkách každý den,“ uvedl Joel Beltramo, manažer Fordu pro benzínové motory V8. „Tento motor má největší objem ve své třídě a je navržen tak, aby dokázal nabídnout výhody v klíčových oblastech, jako je výkon, odolnost, jednoduchost údržby a celkové provozní náklady.“
Motor využívá léty ověřený rozvod OHV, který nabízí dostatek točivého momentu již při nižších otáčkách a pomáhá tak rozhýbat těžký náklad dříve a s větší jistotou. Motor navíc dostal olejové čerpadlo s proměnným objemem, extra velká ojniční ložiska, kovanou klikovou hřídel pro vyšší odolnost a písty jsou chlazeny pomocí trysek, které pomohou udržet teplotu pod kontrolou i při vysokém namáhání.
Nová 7,3litrová V8 o výkonu 435 koní se poprvé objeví pod kapotou pick-upů Ford Super Duty F-250 a F-350, kde v nabídce doplní motor 6.2 V8 a vylepšenou třetí generaci naftového motoru 6.7 V8 Power Stroke.
V nabídce se však objeví i slabší konfigurace tohoto motoru, která nabídne 261 kW (355 k) a 635 Nm točivého momentu. Slabší motor bude standardní nabídkou pod kapotou modelů F-450 Chassis cab, F-550, nové F-600, F-650, F-750 Medium Duty, vylepšené E-Series a také pod kapotou modelů F-53 a F-59, které jsou dodávány s prázdným šasi, na které si zákazník instaluje vlastní nástavbu.
Nový motor bude standardně spárován s novou automatickou desetistupňovou převodovkou Ford TorqShift, výjimkou však budou modely Ford F-650 a F-750, které dostanou šestistupňový „heavy-duty“ automat.