Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford představuje limitovanou edici pick-upu Ranger Raptor. Co nabízí?

Jan Zajíc
Diskuze (17)

Ford pro evropské zákazníky přichystal novou verzi pick-upu Ranger Raptor.

Limitovaná edice, která dostala prosté a výstižné označení Ranger Raptor Special Edition, dorazí k evropským prodejcům letos v prosinci. A co tedy nabízí?

Po technické stránce je vůz prakticky stejný jako standardní Raptor, tedy vrcholné provedení pick-upu Ranger s robustním podvozkem, speciálními pneumatikami a dvěma turbodmychadly přeplňovaným vznětovým motorem.

Dvoulitrový čtyřválec nabízí nejvyšší výkon 157 kW a maximální točivý moment 500 N.m, spárován je s desetistupňovou automatickou převodovkou. Řidič má k dispozici systém Terrain Management, který nabízí speciální jízdní režimy pro různé druhy terénu a odlišné povrchy. Specialitou Raptoru je režim Baja, pojmenovaný po slavné pouštní rallye Baja 1000.

Podvozek Rangeru Special Edition se neliší od standardního Raptoru. Má tak o 150 mm širší rozchod kol a o 51 mm vyšší světlost než Ranger XLT. Naladěný je ovšem s ohledem na specifické požadavky, podle automobilky jde o požadavky související s rychlou sportovní jízdou po nezpevněném povrchu.

Přední trojúhelníková ramena i zadní víceprvkové zavěšení jsou vyrobeny z hliníku. Tlumiče pérování Fox disponují technologií Position Sensitive Damping, která reguluje jejich účinek v závislosti na míře stlačení. Nechybějí all-terrain pneumatiky General Grabber AT3.

Limitovaná edice (zatím nevíme, kolik kusů je v plánu, neznáme ani cenu) bude k dispozici ve třech barevných provedeních: modré Performance, šedé Conquer nebo bílé Frozen. Lak ve všech případech doplní pár matně černých pruhů lemovaných červenými kontrastními linkami. Pruhy se objevují nejen na kapotě motoru, ale také na střeše, zadním víku korby, bočních partiích i zadních blatnících.

Přední tažná oka jsou vyvedena v červeném odstínu, zatímco rozšířené lemy blatníků, nárazníky, aerodynamický rám za kabinou, kliky i maska chladiče s nápisem Ford mají matně černou povrchovou úpravu.

V interiéru se kladl důraz na sportovní atmosféru, proto přibyly červené švy na volantu, sedadlech, palubní desce i dveřních výplních. Palubka je vyvedena v barvě Raceway Grey, vyhrazené pouze pro verzi Special Edition. Vůz je také standardně vybaven sedadly s potahem kombinujícím kůži, velur a vinyl.

Video se připravuje ...

Model z limitované edice je ovšem také jedním z hrdinů nového filmu „The Good, the Bad and the Bad-RSE“, inspirovaného žánrem spaghetti westernů. Ranger Raptor Special Edition v něm dostane prostor předvést svůj vzhled a schopnosti při rychlé jízdě v terénu vedle dalších specifických variant Raptoru: Wolftraku, Stormtraku a Rangeru MS-RT, který se prodává pouze na některých evropských trzích. 

Raptor Special Edition ve snímku totiž uniká banditům s nepřátelskými úmysly. Film se natáčel ve skutečných kulisách spaghetti westernů ve Španělsku a obsahuje řadu odkazů na legendární westerny. Ford jím navazuje na původní video s Rangerem Raptor, které od té doby nasbíralo více než pět milionů přehrání.

Video se připravuje ...

Jan Zajíc
Diskuze (17)

Doporučujeme

26. 5. 2021 16:24
Re: Raptor
Tady je srovnání - dvoulitr ve všech ohledech lepší než 3,2
https://m.youtube.com/watch?…
Avatar - speedfred
26. 5. 2021 11:00
Re: Raptor
Tá 3.2 tiež nebol žiadny rokenroll a hlavne údajne ani jeden seriový motor nemal deklarovaný výkon. Samozrejme stále lepšie ako 1.9-2.0L.
Avatar - speedfred
26. 5. 2021 10:57
Re: Raptor
Je to tvoj názor, ja mám trochu iný názor a pokukujem po pick-upe.
Na dodávke som sa už najazdil dosť a rád by som aj trochu komfortu, či istotu že sa z blata aj s vozíkom dostanem.
S dodávkovým valníkom tiež není tip-top ísť na rodiný výlet, kdežto s týmto sa vcelku dá.
Avatar - kari.laz
26. 5. 2021 10:38
Re: Raptor
Ty hodnoty by ani tak nevadily, ale mělo by to být z 3.0 a ne z 2.0 a hned by to bylo jiné kafe.
Avatar - KANKUNEN
26. 5. 2021 10:28
Re: Raptor
Tak pro lidi na práci je lepší dodávka nebo naopak je lepší sklopka. Ložná plocha 1,5 x 1,5 m je k ničemu.