Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford retro modely nechystá, kultovní názvy chce však dále recyklovat

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 21. 9. 2021 • 19:24
48
29
Zobrazit náhledy (48)
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW

Modrý ovál u nových modelů používá své někdejší i současné slavné názvy. A zdá se, že u Pumy či Mustangu nezůstane.

Pomyslnou recyklaci známých názvů odstartoval Ford už modelem Kuga, jehož jméno navazuje na někdejší Mercury Cougar z 60. let a kupé Cougar z devadesátek. Posléze se přidal crossover jménem Puma a následně Mustang Mach-E. Hlavně v posledním případě to fandové nesou nelibě, SUV s elektrickým pohonem je podle nich všechno, jen ne auto, které by si označení Mustang zasloužilo.

Navzdory tomu se značka nebrání v této strategii pokračovat. Alespoň to v rozhovoru pro britský Autocar naznačil Murat Gueler, šéfdesignér evropského Fordu. „Automobilový průmysl je teď nejrušnější za celou mou dvacetiletou kariéru. Přichází vlna konkurenceschopných produktů z Číny, také Korejci tvoří auta s krásným designem a povedenými technologiemi,“ nastiňuje Gueler fakta, se kterými se tradiční automobilka musí vypořádat.

video

„Myslím si, že máme jedinečnou výhodu díky našim historickým názvům. Na ně můžeme navázat a vytvořit náš produkt ještě více emoční, aby vyprávěl působivé příběhy. Takové, které žádná jiná značka nedokáže říct,“ uvedl dále šéf designu za Evropu. Uznává, že představení elektrického Mustangu Mach-E doprovázela určitá skepse, nakonec se ale toto rozhodnutí ukazuje po marketingové i prodejní stránce jako správné.

Jedním dechem však Gueler dodává, že vlnu retro modelů po vzoru ostatních značek Ford neplánuje. Z nedávné doby vzpomeňme například Hyundai Ioniq 5 (inspirovaný někdejším modelem Pony) či reinkarnovaný Renault 5. Pokud tedy modrý ovál v budoucnu oživí další ze svých kultovních jmen, s jejich dárcem nebude mít takové auto příliš mnoho společného.

Související články

Témata
Avatar - Mikesus
22. 9. 2021 06:40
Re: Nechytá ?
Tak o rohorovi ví snad každý a jeho využití i chapu. Ale tenhle další?
Avatar - idam.i
21. 9. 2021 18:33
Podnetná diskusia.
:no:
Avatar - KANKUNEN
21. 9. 2021 14:09
Re: Kundí Novinky
:-) :-) :-) :-) - přesně
Avatar - Roman Horký
21. 9. 2021 11:54
Re: Nechytá ?
Někdo má a někdo nemá.
Avatar - Ozzman
21. 9. 2021 11:46
Re: Nechytá ?
No minimálně má ještě Rohora a občas se sem za něj proběhne :)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud