Ford retro modely nechystá, kultovní názvy chce však dále recyklovat
Modrý ovál u nových modelů používá své někdejší i současné slavné názvy. A zdá se, že u Pumy či Mustangu nezůstane.
Pomyslnou recyklaci známých názvů odstartoval Ford už modelem Kuga, jehož jméno navazuje na někdejší Mercury Cougar z 60. let a kupé Cougar z devadesátek. Posléze se přidal crossover jménem Puma a následně Mustang Mach-E. Hlavně v posledním případě to fandové nesou nelibě, SUV s elektrickým pohonem je podle nich všechno, jen ne auto, které by si označení Mustang zasloužilo.
Navzdory tomu se značka nebrání v této strategii pokračovat. Alespoň to v rozhovoru pro britský Autocar naznačil Murat Gueler, šéfdesignér evropského Fordu. „Automobilový průmysl je teď nejrušnější za celou mou dvacetiletou kariéru. Přichází vlna konkurenceschopných produktů z Číny, také Korejci tvoří auta s krásným designem a povedenými technologiemi,“ nastiňuje Gueler fakta, se kterými se tradiční automobilka musí vypořádat.

„Myslím si, že máme jedinečnou výhodu díky našim historickým názvům. Na ně můžeme navázat a vytvořit náš produkt ještě více emoční, aby vyprávěl působivé příběhy. Takové, které žádná jiná značka nedokáže říct,“ uvedl dále šéf designu za Evropu. Uznává, že představení elektrického Mustangu Mach-E doprovázela určitá skepse, nakonec se ale toto rozhodnutí ukazuje po marketingové i prodejní stránce jako správné.
Jedním dechem však Gueler dodává, že vlnu retro modelů po vzoru ostatních značek Ford neplánuje. Z nedávné doby vzpomeňme například Hyundai Ioniq 5 (inspirovaný někdejším modelem Pony) či reinkarnovaný Renault 5. Pokud tedy modrý ovál v budoucnu oživí další ze svých kultovních jmen, s jejich dárcem nebude mít takové auto příliš mnoho společného.