Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Shelby Cobra GT 500: hadí plémě

Ondřej Láník
Diskuze (125)
O tom, že ne každé retro má úspěch zaručen se Ford předsvědčil v případě Thunderbirdu. Další nadšeně přijatá legenda bude mít snad delší život. Ford pro to dělá vše. Teď se představuje dosud nejsilnější Mustang, kterému půjčil jméno i Carol Shelby.

O tom, že ne každé retro má úspěch zaručen se Ford předsvědčil v případě Thunderbirdu. Další nadšeně přijatá oživlá legenda - nový Mustang - bude mít snad delší život. Ford pro to dělá vše. Právě teď se představuje dosud nejsilnější Mustang, kterému půjčil jméno i Carol Shelby.

Nejvýkonnější Ford Mustang, který je dílem Ford Special Vehicle Teamu a Carola Shelbyho, se na americký trh dostane už příští rok. Na newyorské autoshow je právě v těchto dnech americké veřejnosti představován model, který má patřičně nažhavit potenciální kupce. Americký koncern opět vzpomíná na "stará dobrá šedesátá léta", kdy si Cobry udělaly jméno a silný Mustang z něj má brzy těžit. Přibližně rok po uvedení Fordu Shelby Cobra GT 500 na trh by se měl v roce 2007 do prodeje dostat také sportovní truck Ford Sport Trac Adrenalin, o kterém jsme psali předevčírem.

Nejnovější Cobru bude pohánět osmiválec 5,4 l přeplňovaný kompresorem. Nejvyšší výkon činí podle informací výrobce 330 kW, křivka točivého momentu sahá až k 610 Nm. Na zadní kola je tento moment přenášen prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. odpovídajícím způsobem byl upraven nejen podvozek (odpružení, tlumiče, stabilizátory), ale také brzdy. Jejich dodavatelem je firma Brembo, třmeny jsou čtyřpístkové resp. dvoupístkové (vzadu), kotouče mají průměr 356 mm resp. 330 mm vzadu. Devatenáctipalcová kola mají obuty pneumatiky o rozměru 255/45.

Obal prodává a to v USA dobře vědí. Od Mustangu se Shelby Cobra GT 500 liší řadou změněných dílů a rozhodně tedy nejde o lehký tuning vzniklý přidáním jednoho spojleru. Agresigní příď má větší vstupní otvory a výrazněji členěnou masku, kolem celého vozu přibyl aerodynamické prvky, na zádi je patrný také náznak difuzoru. Atmosféru dokreslují "nezbytné" rychlé pruhy na karosérii a opakování loga s kobrou na několika místech karosérie.

Ondřej Láník
Diskuze (125)
28. 3. 2005 13:56
Re: GTI ŽIJE GTI ŽIJE GTI ŽIJE
Určitě ne, ty mě budeš dál "nadzvedávat" a já na tebe budu dál hodnej.
28. 3. 2005 09:33
Re: Damy a pani,
Když budeš stále takhle poutavě psát, tak na autosalony nebudou chodit návštěvníci a budou číst jen tvé zprávy Tak jsi ho viděl. To cením.
28. 3. 2005 09:28
Re: GTI ŽIJE GTI ŽIJE GTI ŽIJE
Mé místo je tady. Po svátcích to tu opět rozjedeme.
27. 3. 2005 22:10
Re: GTI ŽIJE GTI ŽIJE GTI ŽIJE
Je to ok.
27. 3. 2005 21:56
GTI ŽIJE GTI ŽIJE GTI ŽIJE
Parťáci, jsem zas tady a čekám na vaše příspěvky. Vše je ok, redakci jsem kontaktoval, tímto směrem to dopadlo dobře, dokonce, nezdráhám se říci v-ý-b-o-r-n-ě. Musíme ještě chvilku počkat a pak... no, to jste opravdu neviděli...teda nečetli.