Ford si v Evropě opět registroval klasická jména, včetně Escortu a Capri
Automobilka zřejmě pokračuje ve své strategii oživovat klasická jména pro nové modely.
Zatímco Mustang je v nabídce modrého oválu stálicí, modely s označením Puma nebo Bronco se vrátily po delší odmlce. Zřejmě ale nebudou jediné. Vedení automobilky Ford totiž již před časem naznačilo, že zvažuje častější využívání klasických označení modelů také pro nové vozy. A zřejmě se této strategie skutečně drží.
Podle informací Ford Authority si totiž automobilka opět registrovala názvy modelů Capri, Cortina, Granada, Orion nebo Escort v Evropě, Austrálii a na Novém Zélandu. Všechny registrace přitom platí pro pozemní motorová vozidla, případně jejich části, a v Evropě byla všechna registrována 23. prosince 2021.
Kromě toho si Ford v minulosti opět zažádal o ochranu jména Thunderbird na americkém trhu, kde v minulosti nabízel model tohoto jména. Samotná registrace ikonických jmen samozřejmě ještě nemusí nic znamenat, Ford nám ale v minulosti již několikrát ukázal, že to s oživováním klasických jmen myslí vážně.
Kromě Bronca a Pumy můžeme zmínit i elektrický pick-up F-150 Lightning nebo nejmenší pick-up Maverick – toto jméno přitom automobilka využívala již v sedmdesátých letech. Zajímavým rozhodnutím v duchu rozpoznávání značky pak bylo označení sportovního modelu Bronco jménem Raptor, zatímco v minulosti nosil označení Warthog.
Murat Gueler, šéf evropského designového centra Ford, ovšem již před několika měsíci prozradil, že právě silná jména z minulosti, která u zákazníků vyvolávají silné emoce, mohou být jednou z hlavních zbraní tradičních automobilek v boji s novou konkurencí z Číny, Koree, atd.
S ohledem na cíl evropské divize Fordu, která chce být kolem roku 2030 již čistě elektrická, se však trochu obáváme, že nové modly s klasickými jmény budou postrádat tradiční zvuk a pohon.